AGT, İHRACATA DAYALI 2. MDF YATIRIMI İLE KRİZİ FIRSATA ÇEVİREREK BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK.

Antalya’da 1984 yılında kurulan ve bugün Antalya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki 300 bin metrekarelik fabrika alanında ağaç bazlı panel sektörü için yıllık 500 bin m3 MDF üretimi yapan AGT Ağaç Sanayi ve Tic. A.Ş. firması, ekonomik kriz ortamında büyük bir yatırıma imza atıyor. MDF, MDF lam, panel, laminat parke ve profil ürünleriyle hem iç piyasada hem de yurtdışında sektörünün en büyükleri arasında yer alan firma, üretiminin yaklaşık yüzde 45’ini ihraç ediyor. İhracattan elde ettiği güçle ekonomik krizi fırsata çeviren AGT, önümüzdeki yıl 3.ncü çeyrek’de hizmete girecek iki büyük yatırıma başlamış durumda . Firma toplamda 120 milyon Euro yatırımla, ikinci MDF fabrikası ile birlikte biyokütle’den (atıklardan ) enerji üretim tesisini de hizmete sokmaya hazırlanıyor.  

LAMİNAT PARKE’DE DÜNYA ÜRETİMİNİN YÜZDE 4’ÜNÜ HEDEFLİYOR

AGT Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Onur Güven, AGT’nin 2014 yılındaki 1.nci MDF yatırımıyla birlikte sektör’de ciddi bir oyuncu konumuna geldiğini ve bugün itibariyle MDF panel ve laminat parkede Türkiye’de önemli bir pazar payına sahip olduğunu söyledi. Bu seneki 27 milyon m2’lik Laminat Parke üretim miktarı ile AGT’nin Türkiye Laminat parke pazarında % 25 ‘lik bir Pazar payına ulaştığını ifade eden Onur Güven, dünyada toplam 1 milyar m2 olan laminat parke üretiminin yüzde 2.7’sine sahip olduklarını kaydetti. Güven, yeni yatırımla 2019-2020 senesinde 40 milyon m2 üretim ile , dünya laminat parke üretiminin yaklaşık yüzde 4’üne yaklaşmayı hedeflediklerini açıkladı.

 

İHRACAT ORANI % 45 , KATMA DEĞERLİ ÜRÜN ORANI % 98

İhracat oranının sektör ortalamalarının ciddi manada üzerinde olduğunu belirten Onur Güven, “Bu da bize bir avantaj sağlıyor. Sektörde ihracat ortalaması % 15’ler civarında iken, bizim ihracat oranımız yüzde 45’ler civarında. Hem ihracat hem iç piyasa dengeli bir şekilde götürüyoruz.

Biz AGT olarak katma değerli ürün satışında da çok ciddi mesafe kaydettik. Sektörde katma değerli ürün satış oranı % 70’ler civarında iken AGT’nin katma değerli ürün satışı % 98 seviyelerinde. . Katma değerli üretimlerimiz ve geliştirilen yeni ürünlerimiz vesilesiyle de ciddi ihracat imkanı buluyoruz.

AGT’nin diğer bir özelliği, fabrikamızda iyi donanımlı ve gelişmiş kendi AR-GE merkezimiz var. Sektörde bu boyutta AR-GE merkezi olan öncü firmayız. Sadece AR-GE merkezinde 21 uzman çalışanımız var, geliştirdiğimiz birçok patentimiz mevcut” dedi.

İnovasyon ve dijitalleşme alanın da da ciddi projeler gerçekleştirdik , dijitalleşme kapsamında 2 senedir çalışmalarına devam ettiğimiz Endüstri 4.0 , yapay zeka , sanal gerçeklik ve dijital platform uygulamalarını süratle hayata geçirmekteyiz diyen Güven, “Dijitalleşme bize hem kalite, hem verimlilik , hem de maliyet ve karlılık alanlarında ciddi avantajlar sağlıyor ‘’ ifadesini kullandı.

120 MİLYON EURO’LUK İKİNCİ FABRİKA

AGT’nin sektörde iyi bir konumda olduğuna işaret eden Güven, iç piyasa ve ihracattan gelen talepler doğrultusunda bu sene başında ikinci MDF fabrika yatırımına başladıklarını söyledi. Yaklaşık 120 milyon Euro’luk bir yatırım olduğunu kaydeden Güven, “Üretim hacmimizi ikiye katlayacağız, şu an senelik 500 bin metrekarelik MDF üretiyoruz. Bir o kadar daha ikinci yatırımla üretilecek. Hem iç piyasa hem ihracatta mevcut pazarlarımızı büyüteceğiz, hem de yeni pazarlara açılacağız. AGT’nin yurtdışında bilinirliliği, marka değeri de hakikaten çok iyi seviyelere çıkıyor. Bu yatırımı önümüzdeki sene Eylül ayında devreye almayı planlıyoruz. Şuan zaten makinelerin siparişini verdik, üretiliyor. Bu yıl Kasım-Aralık aylarında Antalya’ya fabrikamıza gelmeye başlayacak ve 7-8 aylık montaj süresinden sonra da Eylül ayında devreye alacağız” dedi.

 

KRİZ İHRACATLA FIRSATA DÖNÜŞÜYOR

Dünyada ve Türkiye’de ekonomik açıdan sürekli değişimlerin, gelişmelerin yaşandığı zor bir dönem olduğuna dikkat çeken Onur Güven, “Biz AGT olarak hem Türkiye hem dünyadaki bu değişimler ve gelişmelere göre de kendi aksiyonlarımızı alıyoruz, planlarımızı yapıyoruz. Baktığımızda aslında bu zor ve kriz dönemleri bir fırsat haline dönüşebiliyor. Yani krizde ortaya çıkan fırsat ve imkanları değerlendirerek ihracata dayalı yatırımımızla AGT olarak bu süreçten büyüyerek çıkacağımıza inanıyoruz. Bu yatırımımızın hem istihdam, hem de dış ticaret dengesi açısından hem Antalya’ya , hem bölgemize , hem de Türkiye’mize katkı sağlayacağına inanıyoruz.

 

İKİNCİ FABRİKAYLA 3 MİLYAR TL CİRO, İLK 100 HEDEFİ  

AGT’nin ihracatının yüksek olmasının AGT’nin dış ticaret dengesinin olumlu yönde gelişmesini sağladığını ifade eden Güven, 2017 yılında 914 milyon TL olan ciroyu ise bu yıl 1.3 milyar TL’ye yakın gerçekleştireceklerini kaydetti. Gelecek yıl ikinci fabrikanın devreye girmesiyle bu cironun 3 milyar TL’ye yakın bir miktara ulaşacağını belirten Güven, “Geçen sene ilk 500 sıralamasında 162’nci sıradaydık. İkinci MDF yatırımıyla muhtemelen ilk 500 sıralamasında ilk 100’ün içinde olmayı hedefliyoruz. İhracat sıralamasında ilk 1000 içerisinde şuan 170’inci sıradayız, yaklaşık 100 milyon dolarlık bir ihracatımız var ki ciddi bir rakam. Bu ihracat rakamıyla sektör’de en yüksek ihracat yapan firmalardan bir tanesiyiz” dedi.

 

ÇEVRE DUYARLILIĞI VE TEMİZ ENERJİ POLİTİKASI İLE ATIKLAR ELEKTRİK ENERJİSİNE DÖNÜŞECEK

Tesislerinde ciddi bir yatırımla elektro statik filtre sistemi kullanarak emisyonları sıfıra indirmek üzere olduklarını ve çevreye çok hassas ve duyarlı olduklarını vurgulayan Güven, fabrika atıklarından da yararlanarak yaklaşık 10 milyon Euro yatırımla yılda 145 bin ton biyokütlenin yakılacağı 5 MW’lık bir elektrik üretim santrali kurulacağını söyledi. Güven, “Bizim hammadde atıklarımız olan kabuklardan elektik enerjisi üreteceğiz. Yani kendi elektrik ihtiyacımızın bir kısmını da kendimiz üretmiş olacağız. Tabi bu da bize verimlilik, maliyet ve kaynak kullanımı açısından ciddi bir avantaj sağlıyor” dedi.

Şirket olarak çevreye ve insana çok önem verdiklerine de dikkat çeken Güven, İnsan Kaynakları’nı İnsan Kıymetleri olarak gördüklerini dile getirdi.