AGT istikrarlı büyümesini sürdürüyor

“Ağaç Sanayinde Gelişmiş Teknoloji” gibi başlayan başarı öyküsü, firmanızın istikrarlı büyümesiyle devam ediyor. Bu noktada, tüm AGT ekibini tebrik etmek isteriz. Öncelikle AGT’nin yeni laminat parke koleksiyonu ile başlayacak olursak, okuyucularımıza Natura Parke Serisi hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Özellikleriyle tüketiciye ne gibi farklı avantajlar sağlayacak bu seri?

AGT ailesi olarak, Orsiad Gazetesi ekibine sektörümüze sağladığı katkılardan dolayı çok teşekkür ederiz,

AGT uzun yıllara dayalı sektörel tecrübesi ve bilgi birikimi ile gelişime yönelik farklı yaklaşımını Natura serisinde de ön plana çıkarmıştır. AGT parke pazarın tüm beklentilerini sağlayan renk ve desenleri ile kısa sürede fark edilmiş, bayi, alt bayi, tüketici gruplarında oldukça başarı elde etmiştir. ”Onunla her yer güzel” sloganıyla pazara sunularak mutlu bayiler, mutlu uygulamacılar, mutlu müşteriler hedefi ile organizasyonel yapısını oluşturmuştur. Natura serisi parke, teknik özellikleri ile daha uzun ömürlü, güneş ve oda ışınlarından etkilenmeyen güçlü yüzeyi, canlı desen görüntüsü ve üretimin de geri dönüşümlü ağaçları kullanarak doğa dostu özellikleri ile fark oluşturmaktadır.

AGT olarak MDF, MDF-LAM, panel, profil üretimiyle mobilya ve dekorasyon sektörlerine;  ahşap kapı, duvar paneli, lam parke ve süpürgelik üretimiyle de inşaat sektörüne hizmet vererek, bir yaşam alanının ihtiyacı olan tüm ahşap malzemeyi tek başına üreten Türkiye’nin ilk markası oldunuz. Bu size ne gibi avantajlar sağlıyor ve sektörel anlamda ne gibi sorumluluklar yüklüyor?

AGT ürettiği bütün ürün gruplarında dünya ülkelerini hedeflemektedir. Bu sayede son 10 yıldır, ihracat yaptığı 52 ülkede ve Türkiye’de AGT markası sektöründe ilk akla gelen ürün markası olmuştur.

Bunun sürdürülebilirliğini yeni yatırımlarıyla sağlamıştır. Sürekli sektörel gelişmeleri izlemekte, bunlarla ilgili know-howları alarak; kaliteyi, farklılığı, müşteri beklentilerini sağlamıştır.

2014 yılında üretime başlayan Türkiye’nin en son ve en gelişmiş MDF hattı ile yeni hedefler belirlenmiştir. Türkiye’deki en yüksek ve en son teknoloji yatırımı olan 1500 m3/gün kapasiteli hat, ilk üretimlerinde en üst kaliteyi ve verimi yakalamıştır. Burada alınan know-howlar, donanımlı teknik yönetim ve üretim ekibi ile yüksek teknolojili yatırımların birlikteliği etkili olmuştur.

IMG_6804

2015 yılı Mayıs ayından itibaren sektörün en yeni parkesi AGT Parke’yi pazara sunan firmamız hızla bayilik yapısını tamamlamış ve renkleri ile çok fazla ilgi uyandırmıştır. Türkiye’de yaygın satış ve hizmet ile AGT Parke 2016 yılında 18 milyon m2 satış hedefine ulaşmayı planlamaktadır. Bunun için gerekli yatırımlarını yapmış ve yeni ürün çeşitleri pazarda hızla payını arttırmayı hedeflemektedir.

AGT Kapı yeni uyguladığı know-how ile Trend ve Natura serisi iki ayrı modeli pazara sunmuştur. AGT Kapıya özgü kullanım avantajları uzun ömürlü, çekici renk ve desenler ile farklı modelleri pazara sunmuştur.

1 milyon adet / yıl kapasite ile AGT Kapı bitmiş kapıda Türkiye’nin en yüksek kapasitesine sahiptir. Bunun için yeni yatırımlar tamamlanmış ve yeni üretim anlayışı ile en yüksek kaliteyi yakalamıştır. Artık Türkiye’de kapı deyince ilk akla gelen AGT Kapı’dır. Bu ürünlerimiz içinde bayilik yapımız tamamlanmıştır. Bölgesindeki en seçkin ve güçlü firmalardan bayiler seçilmiş ve yoğun eğitim programlarını tamamlayarak AGT ailesine katılmışlardır.

AGT bayilerinde de hedef mutlu müşterilerdir. Bunun için sürekli gelişim halinde AGT vizyonuna uygun yatırım yaparak, AGT ürünlerini bölgesinde en güzel şekilde temsil etmekte ve hedeflerine ulaşmaktadırlar.

AGT Parke ve AGT Kapı’nın en önemli farkı; başarılı bayilik yapısı, yüksek kalitesi, kullanım kolaylığı ve uzun ömürlülüğüdür.

1

MDF ve MDF-LAM’da yeni ürünleriniz var mı?

AGT, MDF ve MDF-Lam pazarında da büyüme hedefini sürdürmektedir. Yönetim Kurulunun Haziran ayında aldığı yatırım kararı ile 2. MDF hattının çalışmalarına hız kazandırılmıştır. 1500 m3 / gün kapasiteli 2. MDF hattını 2016 yılının sonunda faaliyete geçirmeyi hedeflemektedir. Bu yeni yatırım ile toplam kapasitesini 3000 m3/gün’e çıkartarak bölgesinde lider konuma gelecektir. Yeni yatırım devam ederken, pazarın beğendiği yeni Lam renklerde çalışmalar devam edecektir. Ayrıca Power Gloss ürünümüz , parlak ürün gruplarında yüksek parlaklık ve yüzey dayanımı ile diğer ürünlere göre fark oluşturmaktadır.

AGT, 2016 yılının Nisan ayında yeni parke hattını devreye alacak, ve parkede de 20 milyon m2/yıl kapasitesine ulaşacaktır. Bu kapasite arttırımları ile AGT, hem Türkiye’de hem yurt dışında markalarının sürdürülebilir büyümesine devam edecektir.

2018 yılında AGT Parke 3 parke hattı ile 35 milyon m2 üretim ve satışı hedeflemektedir.

AGT Kapı 2015 yılında 160.000 adet/yıl

2016 yılında 250.000 adet/yıl

2017 yılında 350.000 adet/yıl

2018 yılında 500.000 adet/yıl kapı üretim ve satışı hedeflenmektedir.

AGT’nin diğer firmalara oranla, mimar ve tasarımcılarla daha çok içiçe çalıştığını ve hatta işin yaratıcı kısmını fuarlarda da onure ettiğini görüyoruz. Bu çalışmaları değerlendirir misiniz? Yakın gelecekte bu şekilde farklı bir çalışma planlıyor musunuz?

AGT’yi farklı kılan en önemli özelliği pazarı belirleyen mimarlar ve tüketiciler ile sürekli iç içe olmasıdır. Bunun için sürekli organizasyonlar düzenleyerek, beklentileri almakta ve geleceğinde tasarlayacağı çeşitleri belirlemektedir.

AGT cirosunun önemli kısmını know-how ve Ar-Ge’ye harcayan sektöründe tek ve öncü firmasıdır. Bu bilinçle, bu yılda Türkiye’de ve yurt dışında 28 fuara katılarak mimar ve kullanıcılar ile bir araya gelecektir.

AGT markası uluslararası pazarlarda Turquality belgesini almaya hak kazanmış ve bu kapsamda çalışmalarına hız kazandırmıştır. Türk markasını uluslararası pazarda başarıyla temsil etmek ve yaymak için fuarlara katılmakta yurt dışı yeni yatırımlar için planlar yapmaktadır.

2015 yılı için sektörü değerlendirebilir misiniz?

2015 yılı bayi ve üretici için, avantaj ve risklerin öne çıkacağı bir yıl olacaktır. Ekonomik değişkenlikler, çevre ülkelerde yaşanan belirsizlikler risk görülmekle birlikte, Türk ekonomisinin gücü, inşaat sektöründe devam eden yatırımlar, genç nüfus, profesyonel ve çok başarılı toptancı bayiler önemli avantaj sağlamaktadır. Yaşamayı ve çalışmayı seven insanımız birçok olumsuz gelişmeler yaşanmasına rağmen üstün teknolojisi, yüksek kapasitesi, ve avantajlı fiyat sunumuyla hem yurt içinde hem yurt dışında yeni pazarlara ulaşarak hedeflerini gerçekleştirmektedir. Yedinci ayın sonu itibariyle sektörümüzde üreticiler ve bayilerin büyük çoğunluğu, 2015 hedeflerini gerçekleştirmiş ve kalan beş ayın da gerçekleşmesi için planlarını yapmışlardır. AGT de firma olarak 2015’in ilk yedi ayında hedeflerini gerçekleştirmiş, yeni ürünlerle cirosunu da önemli ölçüde arttırmıştır. Kalan beş ay içinde bayilerle toplantılar yaparak, avantaj ve stratejiler görüşülmüştür.

2015 yılında AGT bayileri ile daha sıkı ilişki içinde olmayı hedeflemiştir. Bu sayede pazarı hızlı gözlemleyerek fırsatları, riskleri, şikayetleri, beğenileri, fark edecek çözümler üretecektir.

2016 yılından beklentileriniz nelerdir?

2016 yılı AGT için yatırımlarını karşılama ve altyapı hazırlık yılı olacaktır. Bu sayede yeni MDF hattından önce bayi yapısını buna göre hazırlayacak, fırsatları ve riskleri birlikte gözlemleyecek, gelişimlerini sağlayacaktır.

2016 yılı Nisanında başlayacak 2. Parke hattı 3 melamin press ve 2. emprenye hattı ile parke, MDF-Lam ve kapı pazarında istenilen renk ve çeşidi bayilerine rahatça sunacaktır.

2016 Nisanından sonra daha yüksek kapasite ile MDF-Lam kapı ve parke çeşidine bayilerimizin hazır olmalarını bekliyoruz.