AGT, yatırımlarını dijitalleşme odağında yapıyor

Ahşabı kişiye ve kurumlara özel işleyip geliştiren AGT, yeni yatırımları ile büyüme ivmesini artırmaya devam ediyor. 2017 yılını 900 milyon TL’nin üzerinde ciro ile kapattıklarını bu yıl ise yüzde 30 büyüme hedeflediklerini dile getiren AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı, istihdamı ise yaklaşık yüzde 15 artırmayı planladıklarını kaydetti. Büyüme hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Subaşı, şunları kaydetti:

“70’ten fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 50’sini ihracattan elde ederek; bölgede geçtiğimiz yılın ihracat birincisi olduk. Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan, 2016 verilerine göre ilk bin ihracatçı firma listesinde 90 sıra birden yükselerek 185’inci sırada yer alıyoruz. Stratejik olarak belirlediğimiz ülkeler başta olmak üzere dünya genelinde ihracatımızı artırmaya yönelik faaliyetlerimize hız verdik. Dünyada sektörü ve ihtiyaçları düzenli takip ediyor ve değerlendiriyoruz. Gerçekleştirdiğimiz yeni yatırımlarla yurt içi ve yurt dışı kanal yapılanmamızı ve ihracat hacmimizi artıracağız.”

Endüstri 4.0 ve Ar – Ge alanındaki yatırımları hakkında da bilgi veren Subaşı, geçen yıl başlattıkları AGT Dijital Platform projesinin sürdürülebilir rekabette firmalarına avantaj sağlayacağını vurguladı. “Sektörün yatırımlarını yeni Sanayi Devrimi ekseninde gerçekleştirmesi sürdürülebilir rekabette ve gelecekte markalara oldukça avantaj sağlayacak. Endüstri 4.0’ın hayata geçebilmesinin en önemli ön koşullarından biri, şirketlerin dijital dönüşümlerini tamamlamış olması ve Ar – Ge yatırımlarını artırması. Ağaç ve orman ürünleri sektöründe de bu konunun öncüsü AGT olarak biziz. Geçen yıl hayata geçirdiğimiz Dijital Dönüşüm projesi ile bu konudaki iddiamızı ortaya koyuyoruz. Makinelerin birbiriyle konuştuğu, nesnelerin sağladıkları veriyi büyük veri platformlarıyla paylaştığı ve büyük verinin analiz edilerek öngören sistemlerin kurulduğu yüzde 100 otonom bir firma olmayı amaçlıyoruz. Bu eksende de gerçekleştirdiğimiz tüm yatırımların Endüstri 4.0’a uyumlu olmasına özellikle dikkat ediyoruz” diyen Subaşı, dijitalleşme konusunda yürüttükleri çalışmaların hem ihracatta hem mevcut pazarlarda güçlerini artırırken yeni pazarlara açılmayı da hızlandırdığını vurguladı. Stratejik olarak belirledikleri ülkeler başta olmak üzere dünya genelinde ihracatlarını artırmaya yönelik stratejiler geliştirdiklerini aktaran Subaşı, Birleşik Arap Emirlikleri pazarında Uzak Doğu ürünlerinin hakimiyetine rağmen pazarlama faaliyetleriyle yaygın satış ağı oluşturmaya devam ettiklerini kaydetti. Suba-şı, Orta Avrupa ve ABD için hedef kitle analizleri ve pazar araştırma çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Yurt dışı tesisleri ile kapasite ve ihracatı artıracak İran’a yaptıkları üretim tesisi yatırımı ile ihracat oranlarında artış yaşayacaklarını öngören Subaşı, “İran pazarında, marka algımızı daha da kuvvetlendirmek amacıyla Tahran’a 150 kilometre mesafedeki Kazvin şehrinin Caspian Sanayi Bölgesi’nde bir üretim tesisini hayata geçirmek için yatırım yaptık. Toplam yatırım değeri 45 milyon euro olan İran’daki üretim tesisimizi bu yıl içinde tamamlamayı planlıyoruz. Kısa bir süre önce de merkez üretim tesisimizde yeni bir yatırımın temellerini attık. Toplam yatırım tutarı 100 milyon euroyu aşan yeni tesisimizle üretim kapasitemizi ve ihracatımızı artırmayı planlıyoruz” ifadelerinde bulundu. Sektörün 2023 yılı büyüme hedefinin 25 milyar doları yakalamak olduğunu ileten Subaşı, Türkiye’nin dünya MDF üretiminde ikinci, parke üretiminde ise üçüncü sırada yer aldığını belirtti. Türkiye’de yonga levha sektörünün ise birçok fırsat barındırdığını söyleyen Subaşı, “Yatırım ve istihdam anlamında sektördeki fırsatları görmeli ve ülkemiz için katma değer üretmeyi sürdürmeliyiz. Ülkemizde üretilen 6 milyon metreküp MDF’nin bugün yüzde 10’unu AGT olarak biz üretiyoruz. Laminat parkede yılsonu itibariyle üretim kapasitemizi 25 milyon metrekarenin üzerine çıkararak, dünya pazar payının yaklaşık yüzde 2’sine sahip olacağız. Belirlediğimiz yılsonu ihracat ve satış hedeflerini yakalayarak, bugün olduğu gibi 2023’te de hedeflerimize ulaşırken kendi sektörünün lider markalarından biri olmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.