AHEC ‘Lae Bar’ın tasarımı için Carl Turner ve Adam Kershaw biraraya geldi

Uluslararası stil dergisi Wallpaper, Milano’daki bu yılın Salone del Mobile organizasyonu kapsamında, dünyanın en iyi tasarımcıları ve zanaatkarları tarafından özel olarak yapılan işler ve bir kerelik işbirliklerinden oluşan ‘El Yapımı’ sergisinin beşinci edisyonuyla Leclettico Galeri’ye konuk oldu. Amerikan Sertağaç İhracat Konseyi (AHEC), daha önce Sou Fujimoto, sıradışı mimarlar ve Adam Khan gibi isimlerle birlikte hazırlanan ve sürekli büyüyen arşiviyle dikkat çeken Wallpaper El Yapımı projeleri sergisinin uzun süreli bir destekçisidir. AHEC şimdi de, ödüllü İngiliz mimarı Carl Turner ve heykeltıraş Adam Kershaw ile biraraya gelerek, Milan sergisindeki, leziz meyve kokteyllerinin adresi, Ace Otel’in ‘Lovage’ Juice Bar’ı için bir sosyal merkez tasarımı üstlendi.

Projenin başlangıç ​​noktası, 2013 yılında AHEC’in işbirliğiyle gerçekleşen Wallpaper Çalışma alanı sergisinde kullanılmış olan malzemelerin geri dönüşüm kararıydı. Adam Khan tarafından tasarlanan ve Adam Kershaw’ın inşaa ettiği ‘Octopus’ (Ahtapot) projesi, ısı işleminden geçmiş koyu renkli lale ağaçlarıyla, açık tonlu ham lale ağaçlarının birarada kullanımıyla oluşan zıtlıkla yaratılmış, çarpıcı bir ahşap duvar serisiydi. Kurulum o kadar başarılı oldu ki, daha sonrasında dokuz farklı sergi ve aralarında Wallpaper’ın El Yapımı sergisi, İnterzum Köln, BULO’nun showroom mağazası, Belçika WoodEXPO Ahşap Fuarı, % 100 Tasarım, Kereste Fuarı, Ahşap Ödülleri Töreni, Londra Moda Haftası 1205 gösterisi ve Ekoyapı gibi çok sayıda organizasyonun bulunduğu, bir çok alanda yeniden kullanıldı. Bu yılın El Yapımı sergiyse, Milano’un, Via San Gregorio 39 adresinde bulunan Leclettico galeride gerçekleşti.

Image 01

Lale ağacı, Salone del Mobile için yapılan ‘Lale Bar’ı oluşturmak için yeniden düzenlendi. Atığı en aza indirgemek için, Carl Turner her bir yüzeyi eşit ahşap çıtalara bölerek, desenli şeffaf kenarları ve katı yüzeyleriyle farklı görünüşler sundu. Böylece hafif bir set olan oluk birimleri veya sergi alanı içine doğru örülen, sürekli bir yapı görünümündeki ‘köprüler’ yaratılmış oldu. Barın her iki ucundaki banklar ve yüksek masa, sosyalleşme merkezi sağlamanın yanı sıra, iki bank arasında yer çekimine meydan okur görünen bar birimine de köprü vaziyeti görüyorlar. Ayrıca, çok amaçlı yüzey, bardaki çalışan ve müşteri arasındaki geleneksel bariyeri kırıyor ve serginin geri kalanına doğru uzanan iki bank, iki kolunu açmış ev sahibi edasıyla gelen misafirleri karşılıyor.

Image 02

Leclettico’nun uygun yerinde bulunan Tulip Bar (Lale Bar), tam teçhizatlı bar ekipmanları, parlak renkli yiyecekleri, meyve suları ve hevesle içeceklerini bekleyen insan kalabalığıyla birlikte hayata geçirildi.  El Yapımı kapsamının özünü koruyarak, Carl Turner tasarımı sonuçlandırmak için üretici Adam Kershaw ile yakından çalıştı. Bu noktada Adam Kershaw’un rolü, tek bir ahşap boyutla birlikte çalışarak basit bir yapısal çözüm bulmak idi. 2013 yılında yapılan ‘Octopus’ (Ahtapot) bileşenleriyle tekrar çalışmak, son derece ekonomik olan dönüşümün yanı sıra Kershaw için de ödüllendirici oldu. Bu durumu Kershaw kendi sözleriyle şöyle açıklıyor; “Zamanımın çoğunu geri dönüştürülmüş malzemeler kullanmaya harcıyorum. Bu nedenle kişinin kendi işini geri dönüştürmesi çok ilginç bir deneyimdi.”

Image 03

AHEC’nin Afrika, Orta Doğu, Güney Asya ve Okyanusya Direktörü Roderick Wiles ise konuyla ilgili şu açıklamada bulunuyor; “Lale ağacı nispeten hafif oluşuna rağmen çok güçlüdür ve bu özelliğinden dolayı da bu proje için mükemmel bir malzeme olmuştur. Lale Bar, doğal ve ısı işlemi görmüş Amerikan lale ağacını biraraya getirirken, lale ağacının iki farklı renginin rastgele karışımı göz hilesi yaratıyor ve şeffaflık ile yapının açıklığını, heykelsi bir ifadeyle vurguluyor. Termal olarak modifiye edilmiş lale ağacının koyu çıtaları, sağlam bir bar yüzeyine dönüşüyor ve alt kısımda kalan alan da depolama için kullanılıyor. Karanlık termal modifiye edilmiş lale ağacı bar yüzeyi için mükemmel bir malzemedir. Termal modifikasyon işlemi, ahşabın kimyasal ve fiziksel özelliklerini kalıcı olarak değiştirir ve ahşabın nemi absorbe yeteneğini sınırlar. Böylece ürünler, boyutsal olarak daha dengeli ve nem değişiklikleri ile oluşan kıvrılma, eğrilme ve bükülmeye daha az yatkındır. Dökülmelere eğilimli bir bar alanı için, kereste mükemmel istikrarlıdır ve koyu renk oluşuyla da leke yapmaz.