fbpx

DOMOTEX asia/CHINAFLOOR Fuar Sonrası Raporu

Bu yıl 21. kez gerçekleşen ve 28 Mart 2019 tarihinde sonlanan DOMOTEX asia / CHINAFLOOR fuarı, katılımcı sayısında yeni başarılara imza atarken VIP programları ve yeni etkinlikleriyle dikkat çekti. Bu yıl 175.000 m2’lik etkileyici bir alanda düzenlenen fuar 1560’ın üzerinde katılımcıyı ağırladı. Toplam 66875’ten ziyaretçinin 15092’si Çin dışından katılım gösterdi. İlk 10 uluslararası ziyaret ülkesi arasında Güney Kore, ABD, Japonya, Hindistan, Malezya, Avustralya, Singapur, Endonezya, Kanada ve Almanya yer aldı.


DOMOTEX Worldwide Global Direktörü Sonia Wedell-Castellano konuyla ilgili şöyle konuştu: “Bu yılki DOMOTEX asia / CHINAFLOOR yine çok uluslararasıydı. Bu durum, Şanghay merkezli fuarı uluslararası halı ve döşeme endüstrisini bir araya getiren global bir pazar yeri haline getiriyor. Çin Orijinal Halı Tasarım Şovu gibi etkinlikler, ilham kaynağı ve yeni fikirler sağlamanın yanı sıra yeni iş imkanları da yarattı. Konuştuğum tüm katılımcılar, standlarına gelen ziyaretçilerin kalitesi ve sayısından çok memnun kaldılar. DOMOTEX asia / CHINAFLOOR endüstride trend belirleyici oldu ve Asya-Pasifik bölgesindeki döşeme endüstrisi için gerçek bir potansiyel yarattı.”

 

Endüstri Haberleri @ Dünya Döşeme Forumu (World Flooring Forum)

DOMOTEX asia / CHINAFLOOR, fuardan bir gün önce, Çin Ulusal Orman Ürünleri ile işbirliği içinde Dünya Döşeme Forumu’na ev sahipliği yaptı. Konferansın en dikkat çeken kısmı, Avrupa, ABD, Avustralya ve Çin’den katılan sekiz ana konuşmacı tarafından sunulan küresel Pazar değerlendirmesi oldu. Katılımcılar, Çin, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki döşeme endüstrisinin mevcut durumu ve gelecekteki pazar eğilimleri konusundaki bakış açılarını paylaştılar. Konferansta ayrıca art arda dört panel tartışması yapıldı. En büyük Çinli üreticilerden ve global distribütörlerden oluşan 400’den fazla sektör lideri, pazar trendlerini, teknoloji yeniliklerini, malzeme uygulamalarını, dağıtım kanallarını ve markalarını değerlendirdiler.

Ahşap & Bambu Zemin Döşeme Alıcılar Programı

Avustralya, İtalya, Malezya, Hong Kong, Yeni Zelanda, İspanya ve ABD’den gelen ahşap ve bambu döşeme uzmanları, fuar katılımcıları ile yapılan B2B toplantılarına katıldı. Bu programın amacı, uluslararası alıcılar ile yerli ahşap ve bambu döşeme tedarikçileri arasındaki ticari işbirliğini arttırmaktı.

Katılımcılardan biri olan ve İspanya’nın Distiplas kentinden gelen Gloria Sierra Male programı şöyle değerlendirdi: “DOMOTEX asia / CHINAFLOOR fuarındaki Ahşap ve Bambu Zemin Kaplama Alıcılar Programının bir parçası olmanın memnuniyetini yaşadım. Yerel şirketlerle tanışmak için çok yararlı bir yol. Fuardan bir gün önce çok iyi ilişkiler kurdum, bu yüzden fuar günlerinde standları daha verimli takip edebildim” dedi.

 

Avustralya Delegasyonu

Avustralya Ahşap Döşeme Birliği (ATFA) ile ortaklaşa düzenlenen 38 Avustralyalı satın almacı, üst düzey Çinli ahşap katılımcılarıyla yerinde katılım ve işletme işbirliğini artırmak için fuarın ahşap salonlarında özel bir tura çıktılar.

 

Lüks Markaların Başarılı Dönüşü

Luxury Brands (Lüks Markalar) pavyonu üçüncü kez düzenlenirken, hem yeni hem de geri dönen tasarım şirketlerini ağırlayan bir ziyaretçi favorisi olmayı başardı. COVER Magazine tarafından küratörlüğü yapılan pavyon, bir kez daha ziyaretçileri halı sanatına yönlendiren bir galeri tarzı görüntüleme alanı olarak kuruldu. Özel bir kokteyli ile kapılarını açan alan, uluslararası yüksek kaliteli lüks halı markalarının ve yerel iç tasarımcıların bağlantı noktası oldu.

 

Çin Orijinal Halı Tasarım Şovunun ilk gösterimi

DOMOTEX asia / CHINAFLOOR, yerel yeteneklere güven vermek ve olağanüstü sanat öğrencilerine destek sağlamak için bu tasarım etkinliğini düzenledi. Çevrimiçi yarışmada 50’den fazla yerel tasarımcı yer aldı ve sektörün önde gelen uluslararası medya yayınlarından üçü; HALI, Carpet XL ve Decostyle tarafından stil, desen ve iç eşleşmelerinde değerlendirildi. Kazananlar tasarım ödülleri aldılar ve önde gelen Çin iç tasarım yayınlarında (INTERNI) yayımlandılar.

 

YENİ Döşeme Ürünleri @InnovAction

2019 InnovAction Zemin Kaplama Kampanyası, elastik ve ahşap sektörlerinden 21 ürün ve malzeme sundu. Fuarın “Top-10” En İyi 10 Ürünü için oylama, açılıştan üç hafta önce yapıldı ve yer döşemesi uzmanları tarafından çevrimiçi olarak değerlendirildi. InnovAction katılımcıları, tümü dünyaca ünlü mimar Kostas Chatzigiannis tarafından tasarlanan iki özel sergi alanında yer aldılar. Resmi sponsor olan Floor Covering Weekly (FCW), kazananlara ödülleri sundu.

DOMOTEX asia / CHINAFLOOR’da 2019 En İyi 10 Ürünün kazananları: Shenzhen Kingforests, Histep Healthy Home, Jonhos, Nature Home, Hunan St. Paul Wood, Kunshan Waytex Textile Industry, Chuangxie Floor, Zhejiang Gimig Tekonoloji, Jiangsu Zhengyoung Zemin Dekorasyon Malzemeleri ve Hunan Fengchang Yapı Malzemeleri oldu.