DOMOTEX asia / CHINAFLOOR: “İletişimde ve zirvede kalmanın iyi organize edilmiş verimli bir yolu.”

DOMOTEX asia / CHINAFLOOR, mevcut ekonomik durum ve dünya ticaretindeki zorlukları göz önünde bulundurarak, mevcut haberleri, trendleri ve güncellemeleri vurgulamak amacıyla döşeme endüstrisinin önemli isimleriyle bir röportaj dizisi başlattı. ABD’nin önde gelen zemin dağıtım şirketlerinden birinin eski CEO’su olan ve üretim, dağıtım ve perakende sektöründeki 20 yılı aşkın yönetici deneyimine sahip bulunan Bruce Zwicker, genel olarak endüstrinin geleceği ve özellikle ABD-Çin ticaret ilişkileri hakkında soruları yanıtladı.                                                                                              

-Gelecek 5 yıllık dönemde döşeme endüstrisiyle ilgili olarak küresel ekonomi için ne söyleyebilirsiniz?

Pek çok zorlayıcı jeopolitik kuvvetin mevcut ortamı ve devam eden ticaret müzakereleri nedeniyle, önümüzdeki altı ay içinde ne olacağını tahmin etmek zor. Ancak, devam etmekte olan ekonomik eğilimler tahmin edilebilir. Gelecek iki yıl boyunca, küresel olarak, yavaş bir toparlanma ile birlikte yeniden canlanan büyümenin ardından yavaşlayan bir durgunluk dönemi yaşayacağız. Beş yıl boyunca, döşeme talebi için ortalama yıllık büyüme oranı % 3-4 olabilir, ancak bir süre boyunca negatif büyüme yaşayacağız. Avrupa ve Çin çoktan yavaşladı. ABD, 2018’in sonlarından bu yana yavaşladı. Negatif büyümenin, derin düşüşlerin yaşandığı bir uçurumdan düşme şeklinde değil, bunun yerine erozyona benzer bir şekilde orta-tek ve yüksek tek haneli rakamlar olacağı görülüyor. Bu, ABD’de küresel finansal krizin tetiklediği ve “Büyük Durgunluk” dönemini başlatan % 40’lık bir uçuruma neden olan 2008-2009 durgunluklarından çok farklı. Bu sefer benzer bir düşüş riski var ama yüksek olasılık yok.

  • Bununla ilgili olarak Asya pazarının büyüdüğünü öngörebiliyor musunuz?

Asya döşeme endüstrisi, küresel büyüme oranına göre ortalama büyüme hızından daha yüksek bir oranda büyüyecek. Asya’nın ortalamanın üzerinde büyümesi, artan yaşam standartlarının etkisiyle artan yerel talebin bir sonucu olacak, ancak Çin’in zemin kaplama kapasitesindeki yeni yatırımlarının sonucu olarak ABD ve Avrupa’ya yapılan artan ihracatın da etkisi önemli olacak.Temel olarak düşük işgücü maliyeti, daha hızlı inovasyon ve daha çevik yatırım güçleri, Asya’da üretilen zemin kaplamasını ihracat için oldukça rekabetçi hale getirmeye devam edecektir. Geçtiğimiz on yılda, Çin’in büyüme hızı bu döşeme ihracatının avantajları nedeniyle en yüksek seviyedeydi. ABD ticaret politikalarındaki değişiklik nedeniyle, Çin’in avantajları tamamen durduruldu veya azaltıldı. Bu nedenle, bir önceki on yılda toparlanma sırasında aynı Çin’in yaptığı bir sonraki toparlanmanın yararından faydalanacak olan Güneydoğu Asya’dır. Bununla birlikte, Güneydoğu Asya’nın yararı ABD ve Avrupa’ya karşı güçlü olsa da, düşük maliyet ve yüksek yatırım maliyeti açısından Çin’in ilan ettiği gibi görülmeyecek. Bu arada Çin, ticaret engellerine rağmen güçlü bir ihracatçı olmaya devam etmenin yollarını bulacak ve Güneydoğu Asya’ya layık bir rakip olacak. Böylece, her ikisi de ABD ve Avrupa ile ilgili olarak daha hızlı büyüyecek.

 

ABD’deki döşeme şirketlerinin 2020 ve sonrasında nerelerde odaklanacaklarını düşünüyorsunuz?

ABD’deki döşeme şirketleri ABD’deki üretimlerine daha fazla yatırım yapacak, ancak bu yatırımları bir şekilde susturacak ve geciktirecek şüpheleri olacaktır. Kuşkular, ABD’nin şu anki siyasi ortamının değişkenliğinden ve ticari konularda açık ve uzun vadeli politikaların olmamasından kaynaklanıyor. Pek çok uzman gelecekteki ABD siyasi gücünün Çin ile “açık ticarete” geri dönmeyeceğini öngörmesine rağmen, ABD’deki işletmeler hala birçok bilinmeyenle uğraşıyor. Ancak yatırım şüphesine neden olan ana konu LVT’dir. LVT, ABD’de büyüyen tek döşeme ürünüdür. ABD’deki diğer tüm ürün kategorileri durgun veya azalıyor. LVT Avrupa’da da büyük bir güç olmuştur. Avrupa’da LVT’nin yükselişi o kadar hızlı olmamasına rağmen etkisi benzerdir. Bu etki muhtemelen Avrupa’da hızlanacaktır. Avrupa, ABD gibi, özellikle de daha da kötüsü durgun ve en iyi ihtimalle çok yavaş bir büyüme kaydedecek yakın gelecekte bir ortamda yatırım yapma konusunda dikkatli olacaktır. Ayrıca, hem ABD hem de Avrupa döşeme endüstrisi, piyasanın en popüler ürününü hızlı bir şekilde tedarik etmenin esnekliğinden ve aynı zamanda yeniliklerden faydalanıp, yatırımdan kaçınmayı öğrenmiştir.Öyleyse neden yatırım riskinden kaçınmasınlar ve Çin ile Güneydoğu Asya’nın ihracat kapasitelerinin bolluğunu kullanmasınlar ki?

 

  Sert zemin döşemenin geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz ve son zamanlarda hangi ürünlerin popüler hale geldiğini düşünüyorsunuz?

ABD’deki sert yüzey yumuşak yüzeyden daha hızlı büyümeye devam edecektir. Bu eğilimin dünya genelinde tutarlı olduğuna inanıyorum. Sert yüzey ürün arenasında fayans en yaygın kullanılan döşeme ürünüdür. Halı gibi ahşap döşeme ürün talebi de dünyanın bazı yerlerindeki talebin daha büyük bir parçası olma eğilimindedir. LVT, sert yüzeylerde ortalama büyüyen ürün türünden tutarlı olarak daha hızlı olma eğilimindedir. Laminat da öyle ama LVT laminattan pay aldı. Geleneksel vinil döşeme ürünleri LVT’ye olan payını da kaybetti. Bununla birlikte, LVT, uzmanların geniş LVT başlığı altındaki terminoloji ve tanımlamalar üzerinde hemfikir olamayacakları gerçeğine göre karmaşık bir ürün kategorisidir. Yaygın olarak WPC ve SPC olarak adlandırılan LVT’nin çok katmanlı döşeme (MLF) türleri olarak adlandırılan orijinal esnek tipi ve alt türleri bulunmaktadır.

 

Son yıllardaki döşeme yeniliklerinden hangilerini en önemli buluyorsunuz?

ABD’de son on yılda, aşağıda gösterildiği gibi döşemede on eğilim sözkonusu, ancak LVT bunlar arasında en etkili olanı olmuştur. LVT sadece bir trend değil, devrim niteliğinde bir olaydır.

  1. Rulolara karşı Fayans
  2. Sert Yüzey Büyümesi
  3. Sertifikalar ve düzenleme ortamı daha zorlaşması
  4. Stil yaygınlaşması
  5. Kurulum seçenekleri ve kolaylığı
  6. Daha küresel endüstri, daha fazla ticaret ve kıtalararası yatırım
  7. Çin’in ihracatı ve yenilikçilik artışı
  8. “Değer” e doğru talep kayması, daha düşük ortalama satış fiyatı
  9. Geliştirilmiş görsel teknoloji – Ürün kategorilerinde bulanıklık
  10. LVT

 

  • ABD döşeme endüstrisi son birkaç yılda nasıl değişti?

Yukarıda da belirttiğim gibi, LVT, optimize edilmiş görsel teknolojiler, Çin’in son birkaç yılda artan (son zamanlardaki yavaşlamaya rağmen) ihracatı ve daha fazla ticaret ve kıta yatırımları olduğu gerçeğiyle karşı karşıyayız. Değişimi kısaca anlatmak gerekirse, LVT, ürün kategorilerinin bulanıklaşması ve küreselleşmenin artması gibi en büyük değişiklikleri olarak özetleyebiliriz.

 

Tarife durumu, döşeme işini nasıl etkiledi? Sizce nasıl ve ne zaman çözülecek?
Döşemedeki ticaret bariyeri sorunu ABD’de yoğunlaşıyor ve özellikle Çin ticareti, Çin’in ABD’ye ihracatı, tüm döşemelerdeki tarife % 25’e yükselmiş, ahşap döşeme üzerine damping önleme vergileri artmış ve fayans üzerine de yeni vergiler getirilmiştir. Tarife ticareti düşürmedi, ancak ABD’li ithalatçılar Çin çıkışlı Güneydoğu Asya’dan tedarik sağlayanlara yönelmeye başladılar. Uzmanların çoğu, tarifenin azaltılabileceğine ancak ortadan kalkmayacağına inanıyor. Kabul edelim ki, ABD hazinesi artan gelirden yararlanıyor ve siyasi bir çevre ABD’de büyük bir yandaş olmadıkça tarifelerin kaldırılmasına iyi tepki vermeyecekti. Çin ile anlaşma olmayacak. Vergiler en az beş yıl boyunca ortadan kalkmayacak. Tarifelerin aksine, vergiler yarı kalıcıdır. Bir Tweet ile tarifeler anında kaldırılabilir.

-Asya bölgesinde, Kuzey Amerika distribütörleri / toptancıları için cazip hale gelen başka bir ülke veya bölge var mı?

Evet, ABD’nin çok az şey bildiği bazı Asya bölgesi ülkeleri var. Bu ülkeler arasında özellikle Tayland, Kamboçya, Malezya, Singapur ve Vietnam bulunuyor, ancak diğerleri de var. Birçok Çin yer döşemesi şirketi bu ülkelerde yatırımlar yapıyor ve ortaklıklar kuruyor.

 

Bir Amerikan satın almacı iş anlaşmaları imzalarken en çok nelere dikkat eder?
ABD’li satın almacılar öncelikle son kullanıcılara özgü bir görünüm ve fonksiyonel performans özellikleri satacak bir ürün arıyorlar. İkincisi, fiyat ve kalite, alıcıya sunulan alternatiflere göre kabul edilebilir olmalı. Üçüncüsü, alıcı, tedarikçiye ilişki açısından güvenmek istiyor ancak en önemlisi de teslimat güvenilirliği. Son olarak, alıcılar, ABD’de nasıl iş yapılacağını bilenlerle iş yapmak istiyorlar ve bu nedenle birlikte çalışmak ve birlikte büyümenin kolay olacağını düşünüyorlar.

 

-DOMOTEX Asia / CHINAFLOOR 2019 ziyaretiniz hakkındaki izlenimleriniz nelerdi? Fuarın gücünün nasıl tarif edersiniz ve sizce neden ziyaret edilmelidir?

Şangay’daki Domotex fuarı, Çin ve giderek Asya’nın daha çok yer aldığı bir başka büyük Domotex küresel döşeme endüstrisi organizasyonu. Katılımcılar doğaları ve sayıları bakımından küresel. Endüstri de küresel ve bu Şangay fuarında yansıtılıyor. Bu yüzden, dünyanın neler sunması gerektiğini, eğilimlerin neler olduğunu öğrenmek, birçok ülkede dünyanın kendi bölgesinde neler olup bittiğini duymak, sektörün anahtarı olan yeni insanlarla tanışmak ve eski dostları selamlamak için gidilecek yer burasıdır. Böyle başka bir yer yok. Domotex Asia/ChinaFloor fuarı iletişimde ve zirvede kalmanın iyi organize edilmiş ve etkili bir yoludur.

 

Bruce Zwicker, 14 yıl boyunca ABD’deki en büyük döşeme endüstrisi distribütörü J. J. Haines’in CEO’su olaraka görev aldıktan sonra şimdi, Kuzey Amerika, Çin ve Avrupa’daki müşterilerine Uluslararası Zemin Döşeme Danışmanlığı yapıyor. Büyüme stratejisi, satın almalar, çıkış stratejisi, arka arkaya planlama, yürütme ekipleri ve CEO koçluğu konularında danışmanlık hizmeti veren Bruce Zwicker, şu anda alanındaki en büyük şirketlerden biri olan Virginia Tile Company’nin Direktörü’dür. Amerika Ulusal Toptancılar Birliği, Amerikan Boya ve Kaplama Kurulu, Zemin Kaplama Endüstrisi Vakfı Kurulu ve J. J. Haines’te Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerinde bulunan Zwicker, en önemli küresel döşeme organizasyon, fuar ve etkinliklerine katılır ve Dünya Zemin Forumu gibi konferanslardaki sunumlarıyla tanınmaktadır.