EPLF’nin açıkladığı rakamlara göre 2016 laminat parke piyasası pozitif eğilim gösteriyor

EPLF: “Avrupa laminatı, kendini sürekli yeniden keşfediyor”

ORSİAD Gazetesi olarak katıldığımız EPLF’nin Hannover’deki Domotex 2017 kapsamında düzenlediği basın toplantısında konuşan EPLF Başkanı Ludger Schindler şöyle konuştu: “Avrupalı laminat parke üreticilerinin ve onların tedarikçilerinin özellikle güçlü yanı, önde gelen tasarım fikirlerinden ve yenilikçi teknolojilerden sürekli müthiş câzip ve kalite açısından daha iyi hale getirilmiş ürünler geliştirebilmektir. 2017 yılında da laminat parke sektöründe öncü trendler Avrupa’dan gelecek.“ EPLF aktörleri, 2017 laminat parke yılına kendinden emin ve pozitif beklentilerle giriyorlar. Dünya çapında artan satış rakamları ve de teknoloji ve standardizasyon alanındaki birlik çalışmalarında kaydedilen ilerlemeler, bu tutumu destekliyor.

 

Schindler, Hannover’de EPLF’nin yeni „yenilik atağını“ tanıttı ve Mayıs ayındaki üye toplantısında birliğin bu yolda bir „manifesto“ yayınlayacağını duyurdu. Kendisi, bu bağlamda Avrupa laminat endüstrisinin liderlik talebini de şu sözlerle net bir biçimde vurguladı: “EPLF, yenilikçilerin birliği olarak faaliyet göstermektedir. Biz, yarının yeniliklerinin yolunu gösteriyor ve daha iyi bir laminat yolundaki gerekli kalite beklentilerini dünya çapında kabul ettirmek için optimum platformu sunuyoruz.

elnd1701_b7_board

EPLF uzmanları, bu amaçla beraberce teknolojik bilgi birikimini daha da geliştirmeye çalışıyorlar. Başarının en son örneği olarak AB tarafından teşvik edilen araştırma projesi „Derin Strüktürler“ gösterilebilir. IHD (Dresden Ahşap Teknolojisi Enstitüsü) ile yapılan bu işbirliğinden, hem derin hem de mat yüzey strüktürlü laminat parkelerin aşınma, darbe mukavemeti ve parlatma tutumu için yeni ve standardizasyona uygun test yöntemleri ortaya çıkmıştır. Yine bu projeden elde edilen bilgiler, özel olarak strüktürlü laminat parke yüzeyleri için üretim teknolojilerinin daha da geliştirilmesine yönelik değerli esaslar vermektedir.

 

EPLF, yeni ve AB tarafından teşvik edilen birlik projesi olarak bu kez “sandalye tekerleği testi” konulu çalışmalara başladı. Yine IHD ile işbirliği içerisinde 2019 yazına kadar hem çeşitli kilitleme profillerine sahip sabit olmayan yer döşemelerinde hem de yapıştırılmış yer döşemelerinde kullanılabilecek uygun bir test cihazıyla test yöntemi geliştirilmesi hedefleniyor. Bunda önemli olan, zemin malzemelerinin de gözönüne alınmasıdır. Hâlihazırda sandalye tekerleği testi için geçerli olan test yöntemi yaklaşık yarım yüzyıldan bu yana kullanılmaktadır. Uzmanlar, acilen mevcut şartlara ve ürünlere uygun yeni bir çözüm bulunması gerektiği konusunda hemfikirlerdir.

2Rusya’da, Rus pazarındaki laminat zeminler için kuralların ve kalite kriterlerinin daha iyi hale getirilmesi amacıyla buraya özel bir çalışma grubu aktif durumdadır. Laminat parkelerde – mevcut GOST standardından farklı olarak – CEN esaslarına benzer şekilde uygulanacak ve pazarda faaliyet gösterenler için bağlayıcı olacak yeni teknik şartnameler için çaba harcanmaktadır. Doğu Avrupa pazarına yönelik bu angajmana uzun vâdede değebileceğini görmek için mevcut satış rakamlarına bir bakmak yeterlidir: Kuzey Amerika ve Asya’daki gelişmekte olan pazarların yanısıra buradaki iki hâneli büyüme rakamları Doğu Avrupa’yı EPLF üyeleri için giderek daha ilginç kılmaktadır. İran, Mısır veya Hindistan gibi ülkelerdeki gelişme de EPLF tarafından ilgiyle izlenmektedir. „Uluslararası zemin döşemeleri piyasasındaki fırsat ve zorlu görevler, Avrupa laminat parke endüstrisinin ortak bir kalite stratejisi ortaya koymasını gerektirmektedir“ diyor Pazarlar + İmaj Çalışma Grupları Başkanı Max von Tippelskirch ve sözlerini şöyle sürdürüyor: “Dünya çapında arzın farklı ürün kalitesi tehlikesiyle beraber sürekli artması nedeniyle birliğimizin standardizasyon, ürün güvenliği ve piyasa şeffaflığı alanlarındaki hedeflerinin gelecekte de kesinlikle önceliği vardır.“

 

EPLF, satış pazarlarının bölgesel gelişimi nedeniyle birlik web sitesinin 2016 yılında yeniden sunumunda dil seçeneklerini genişletmeye önem verdi; web sitesi içeriği şimdi 3 dilden 9 dile çıktı. Web sayfası, Almanca, İngilizce ve Fransızca dillerinin yanısıra şimdi artık İtalyanca, Felemenkçe, Lehçe, Rusça, İspanyolca ve Türkçe olarak da sunulmaktadır. EPLF, birlik içi olarak da kendini her zaman olduğundan daha fazla „iletişim merkezi“ olarak görmektedir: 2016 yılında üyeler için yeni ve kompakt toplantı formatı „Laminat 2020 – Yenilik Forumu“na start verildi. Prömiyerde ana temayı “dijital baskı” oluşturdu. Büyük büyük konu, birliği gelecekte de daha da yoğun uğraştıracaktır. Mayıs 2017 başındaki üye toplantısında forum şimdi ikinci tura girecek. EPLF Yönetim Kurulu Üyesi Paul De Cock, şöyle diyor: “Ancak kullanıcılara sadece en iyi olmakla kalmayıp, aynı zamanda en yenilikçi olan laminatı sunarsak, başarımızı sürdürebiliriz. EPLF Yenilik Forumu’muzda sektörün gelecekteki konularına odaklı bilgilendiriyoruz. Üyelerimiz – tedarikçiler ve üreticiler – alanlarında kesinlikle uzmanlardır. Onların değerli teknik bilgi birikimini, ağımızda tüm aktörlerimizin yararına kullanabiliriz. Böylelikle Avrupa laminat ürünleri, önümüzdeki yıllarda da dünya pazarlarındaki birincilik konumunu koruyacaktır.“

EPLF’nin açıkladığı rakamlara göre 2016 laminat parke piyasası pozitif eğilim gösteriyor

 

EPLF çatısı altında organize olmuş üreticiler, 2016 yılında dünya çapında 476 milyon m² Avrupa üretimi laminat parke satışı bildiriminde bulundular (2015: 452 milyon m²). Böylelikle önceki yıla kıyasla % 5,6’lık bir artış kaydedildi. EPLF’nin „ana piyasası olan“ Batı Avrupa, 2016 yılında büyük ölçüde istikrarını korudu. Kuzey Amerika ve Asya’da 2016 yılında yine bâriz ve iki hâneli büyüme oranları kaydedildi. Doğu Avrupa’da öncelikle Rusya, Polonya ve Romanya gibi görece büyük pazarlar etkileyici biçimde artış kaydettiler. 2016 yılındaki EPLF laminat parke satışları Güney Amerika’da büyük ölçüde istikrarını korudu.

 

Batı Avrupa satışları (Türkiye dâhil olmak üzere) 2016 yılında toplam 249 milyon m²’ye ulaştı (2015: 254 milyon m²). Bu ise, önceki yıla kıyasla % 1,5’luk az bir düşüş anlamına gelmekte. Almanya, 63 milyon m² (2015: 66 milyon m²) ve % 3,6’lık bir düşüş ile büyük farkla Orta Avrupa’nın en önemli tek pazarı olmayı sürdürüyor.

 

Fransa, 2016 yılında 37 milyon m² ile istikrarını korudu (önceki yıl: 37 milyon m²) ve Avrupa’da ikinci sırada gelmeye devam ediyor. İngiltere’de EPLF üyeleri için artış trendi devam ediyor: 2016 yılında 33 milyon m² ile yaklaşık % 8’lik bir artış kaydedildi (önceki yıl: 31 milyon m²). Böylece bu ülke, 2016 yılında birlik cirosunda yine düşüş yaşanan Türkiye’nin önünde üçüncü sırada geliyor. Türkiye’de laminat satış rakamları yaklaşık % 15 düşüş kaydederek, 26 milyon m²’ye geriledi (önceki yıl: 31 milyon m²). Hollanda, 19,3 milyon m² üzerindeki bir rakamla beşinciliği korudu (önceki yıl: 19,1 milyon m²). Onu ise, yaklaşık 17 milyon m² ve % 8,7’lik bir artışla İspanya izledi (önceki yıl: 15 milyon m²).

 

Doğu Avrupa’da 2016 yılında yine önceki yıla oranla daha fazla EPLF laminatı satıldı: 126 milyon m² ile Avrupalı laminat parke üreticileri burada % 13,4’lük bir artışa ulaştılar (önceki yıl: 111 milyon m²). Birlik, 2015 yılından bu yana, üyelerinin yaklaşık 20 milyon m2 Rus üretiminin çeşitli nedenlerden dolayı istatistik tarafından kaydedilmediğini biliyor. 2016 yılında Rusya’da EPLF üyeleri tarafından yaklaşık 34 milyon m² bildirildi ve böylelikle % 16,7’lik bir büyüme oranı gerçekleşti (önceki yıl: 29 milyon m²). Polonya, 2016 yılında yaklaşık 31 milyon m² ile % 8,6’lık bir artış kaydetti (önceki yıl: 28 milyon m²). Romanya da 13,6 milyon m² ile benzer bir pozitif gelişme kaydetti (önceki yıl: 11,1 milyon m²). Onu 6,2 milyon m² ile Ukrayna (önceki yıl: 4,7 milyon m²) ile her biri 5 milyon m² olmak üzere Macaristan ve Bulgaristan izlediler.

Kuzey Amerika’da Avrupa laminat parkesinin başarı hikayesi arka arkaya dördüncü yılda da sürdü: 2016 yılında 47 milyon m² ile (önceki yıl: 39 milyon m²) büyüme oranı tekrar artış kaydetti: Burada önceki yıla kıyasla % 22,6 daha fazla satış gerçekleştirildi. ABD, 2016 yılında 29 milyon m² ile (önceki yıl: 25 milyon m²) % 18’lik bir artış gösterirken, Kanada’da 2016 yılında 18 milyon m² ile (önceki yıl: 14 milyon m²) % 30’luk bir artış oranı gerçekleşti.

 

EPLF üreticilerinin 2016 yılında yaklaşık 27 milyon m²’lik toplam satış yaptıkları (önceki yıl: 17 milyon m²) ve böylelikle önceki yıla kıyasla yaklaşık % 54’lük bir artış kaydettikleri Asya-Pasifik bölgesinde de durum benzer biçimde iyi. Ancak burada istatistiki etkilerin de gözönüne alınması gerekmektedir: EPLF ülkeler listesinin genişletilmesi ile, daha önce „diğer ülkeler“ statüsünde olan bazı ülkeler derlemenin yapıldığı 2016 yılından bu yana saptanarak Asya’ya sınıflandırılmıştır, örneğin Kazakistan (2,8 milyon m2 ile) veya Özbekistan (0,8 milyon m2 ile), Azerbaycan ve Kırgızistan (her biri 0,7 milyon m2 ile). Asya’daki en büyük büyüme 2016 yılında Hong Kong dâhil olmak üzere Çin pazarına düştü: burada 8,6 milyon m² satış gerçekleştirildi (önceki yıl: 5,6 milyon m²); bu, önceki yıla kıyasla % 53’ün üzerinde bir artış anlamına gelmekte. İsrail, 2,4 milyon m²’ye (önceki yıl: 2,5 milyon m²), Suudi Arabistan 2,7 milyon m²’ye (önceki yıl: 2,8 milyon m²) ve Tayvan yaklaşık 1,6 milyon m2 ‘ye (önceki yıl: 1,5 milyon m²) ulaştı.

 

Latin Amerika, 2016 yılında 17 milyon m² ile (önceki yıl: 17 milyon m²) büyük ölçüde istikrarını korudu. En büyük tek pazar olan Şili’deki satış rakamları, 7,3 milyon m² ile (önceki yıl: 6,8 milyon m²) önceki yıla kıyasla % 7,5 arttı. Meksika, 4,3 milyon m² (önceki yıl: 4,5 milyon m²), Kolombiya 1,5 milyon m2 (önceki yıl: 2 milyon m²) ve Arjantin 1,4 milyon m² (önceki yıl: 1,8 milyon m²) kaydetti.