Interface, İnsan Odaklı Tasarım Atölyeleriyle Öğrencileri Biyofilik Tasarımla Buluşturuyor

Günümüzde ortaya çıkan tasarım eğilimleri ve standartlarının çoğunun en büyük eksiği odaklarında insan olmaması. İnsanı odağa alan eğilimlerin ortak noktası ise doğayla entegre olmuş bir tasarım yolunu önermesi. Şehirleşmenin yükselişte olduğunu ve ileri zamanlarda limitlerini aşacağını bildiğimize göre, az bulunan doğal dokuya erişimimizin kısıtlanacağının bilincinde olmamız ve tasarım süreçlerimizi buna göre dönüştürmemiz gerekiyor.

Interface Tasarım & Satış Yöneticisi Neslihan Küçükaslan tarafından yürütülen “Human Centric Design” konseptli üniversite atölyelerinde; insanların doğayla bağlantılı olma ihtiyacı anlamına gelen Biyofili ve bu mekânsal ihtiyacı karşılayan Biyofilik Tasarım kavramını tartışılıyor. Atölye kapsamında şimdiye kadar Bilkent Üniversitesi, Başkent Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, MEF Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi öğrencileri ile buluşuldu.

Atölye; doğanın mekanlara dahil edildiği tasarımların insanlar üzerindeki etkisine dair araştırma sonuçlarıyla beraber Biyofilik Tasarım’ın 14 deseninin detaylı tanımlarını öğrencilere aktarıyor. Tüm bu etkilerin ve desenlerin üzerinden geçildikten sonra, katılımcılar gruplara ayrılıyor ve verilen mekan planlarına bu 14 deseni entegre etme yoluyla bu mekanlar biyofilik mekanlara dönüştürülüyor.

 

Ayrıntılı Bilgi İçin: DEZİNTİ TASARIM DANIŞMANLIK

Mimarlık ve Yapı sektöründe 20 yıllık profesyonel meslek hayatının ardından, yine Türkiye’nin bu en güçlü sektörüne katkıda bulunmak için bir araya gelmiş, sektörün dinamiklerini çok iyi tanıyan, hedef kitlenin beklentilerini birebir yaşamış kurucusu mimar olan bir oluşum. Mimarlar, tasarımcılar, yazılımcılar ve pazarlama danışmanlarından kurulu etkin ve deneyimli ekibi ve güçlü çözüm ortaklarıyla yıllarca ilgili alanlarda birçok dijital yayıncılık, doküman yönetimi, katalog, tanıtım ve pazarlama projesini var etti ve geliştirdi. Tasarım, mimarlık, yapı üçgeninde yer alan firma, kurum, kuruluşlara; danışmanlık, stratejik planlama ve pazarlama, marka bilinirliği, iletişim, araştırma/geliştirme ve organizasyon hizmetleri sunuyor