Mobilya sanayinin Ombudsman Kuruluşu (TFO)

Mobilya Ombudsman Kuruluşu olan ve kısa adıyla TFO olarak bilinen bağımsız organizasyon, mobilya, ev geliştirme ve zemin kaplamaları sanayilerinde, tüketiciler ve perakendeciler için ‘Alternatif Uyuşmazlık Çözümü’ hizmetleri sağlama konusunda uzman. İngiltere merkezli, bu genç ve başarılı organizasyon, sektörde, adil bir ortamı yaratmak adına herkese yardımcı olmaya çalışmasıyla dikkat çekiyor.

Mobilya sanayinin en ilginç mesleki örgütlerinden biri olan  Mobilya Ombudsman Kuruluşu (TFO), sektör standartlarını yükseltmek ve hizmetleri geliştirmek ve tüketici güvenini artırmak için üyelerine eğitim ve öğretim hizmeti de vermektedir. Kuruluşun bağımsız durumunu korumaya yardımcı olmak için, bir Standartları Kurulu, Kamu Denetçiliği olarak çalışmalarını düzenler. TFO aynı zamanda, Ticaret Standartları Enstitüsü üyeliğine sahiptir ve Avrupa Komisyonu tarafından da kabul edilmektedir. Mobilya Ombudsman Tam Üyeleri, ‘Uygulama Kanunu’ ile, kendi tüketicilere ek bir taahhütte bulunurlar. Bu şekilde, TFO, bir anlaşmazlık durumunda herkes için adil bir anlaşma zemini yaratır. Bir dizi yasa tarafından yönetilen Standartları Kurulu, düzenli olarak adil ve makul olduğundan emin olmak için, yargı kararlarını gözden geçirir. Bunun yanı sıra TFO’nun kurallarını, uygulamalarını ve prosedürlerini denetler.

Tam üyelerden birine karşı yapılan kayıtlı şikayet söz konusu olduğunda, TFO iddiayı inceleyerek uzlaşma sürecini başlatır. Başlangıçta TFO, zaten önceden yapılan bir anlaşma ya da teklife dair, tavsiyede bulunmak veya korumak yolunda ilerleyebilir. Anlaşmaya ulaşılamazsa, TFO’nun görüşüne göre, bir ilk karar için yeterli kanıt yoktur ve TFO sonrada resmi karara ulaşabilir. TFO kararları ve yargı kararlarının üyeler üzerinde tümden bağlayıcılığı vardır.

2012 yılı Temmuz istatistikleri, Mobilya Ombudsman Kuruluşu tarafından incelenen tüm vakalardan, % 80’inin uzlaşma aşamasında kapatıldığını ve % 20’sinde yargıya iletildiğini göstermektedir. Bu durum Ağustos 2011 tarihiyle karşılaştırılabilir ki, vakalar % 78’inde uzlaşma aşamasında kapanmış ve % 22’si yargıya gitmiştir. Bu tüketici aramalarının toplam sayısı açısından bakıldığında, % 52’sinin perakendeci tarafından TFO’ya sevk edildiği gözlemlenmektedir. Eylül 2011 ve Ağustos 2012 tarihleri ​​arasında, incelenmiş tüm vakaların % 82’sinin ev mobilyası ile ilgili olduğu, %18’nin de ev geliştirme teçhizatları ile ilgili bulunduğu belirtilmektedir. Bir önceki yıl ise, TFO’ya ulaşan vakaların % 70’i ev mobilyası ile ilgiliyken, %30’u ev geliştirme teçhizatlarını kapsıyormuş. İngiltere merkezli bu kuruluşun yardımcı olduğu kategoriler arasında; yatak, dolap mobilya, halı, zemin kaplamaları ve laminat parke, yemek mobilyaları, gömme banyo, gömme yatak odası ve yatak odası mobilyaları, hazır mutfaklar ve döşemeler yer alıyor. Bu alanlarda herhangi bir şikayetiniz olduğunda Mobilyan Ombudsman Kuruluşu TFO’nun uzmanları sizlere yardımcı olmaya hazırlar.