Abdullah Tever Başkanımız 8 Yıllı Değerlendi

Sayın Abdullah Tever, İstanbul İhracatçılar Birliği’nde bir bayrak değişimi oldu. Hayırlı olur inşallah diyoruz. 8 yıllık yönetiminizin bir değerlendirmesini  alabilir miyiz?

 

2006 yılı itibariyle İstanbul İhracatçılar başkanı olarak yönetime geldik. Şimdiye kadar ihracatçılar birliğinin adı bu kadar duyulmuyordu. Biz de duyulması için çeşitli çalışmalar yaptık. Bunlardan bahsedecek olursak;

Değişik ülkelerde mobilyalı ürünlerle otel salonlarında  ticari toplantılar yaptık. Hindistan, Güney Afrika  Kenya  gibi ; örneğin Çin’de ilk defa mobilya fuarına katıldık. Bu yıl 5. kez düzenledik.  6 sene önce Çin’e gittiğimizde 600m2 ile başladık. 2014 Mart ayında yaptığımız fuarda 23 firma ve 1.884m2 ile fuarda yer aldık. Hatta burada bizimle beraber olanlar her sene katılmak istediklerini belirttiler. Fuardan sonra da gayet memnun edici sonuçlar aldık. İhracatçılar Birliği adı altında fuara katılan firmalar masraflarının %70’ ine yakınını devletten iade olarak alabiliyorlar. Bu önemli bir teşviktir. Her firmadan en az iki kişinin de masraflarını karşılıyorlar.

Çin fuarı gayet başarılı geçiyor. Tabi bazı fuarlara katıldığımızda 1 sene katılıyoruz çok ümit vadetmiyorsa bir daha katılmıyoruz. Aslında süreklilik kazanması lazım.Daha önce Hindistan’a , Kenya’ ya birer defa katıldık. Bu ülkeler ilk defa Türk mobilyasını gördüğü için tam verimli olunamıyor. Her sene katılabilsek devamlılık ve güven sağlanacaktır. 1 ay önce Fas, Tunus, Cezayir, Gana, Toga ve Benin’e bir heyet gönderdik. Oradaki zemini yokladılar, büyük bir potansiyel var ama bunu iyi organize edebilmek gerekiyor.  Bazı ülkelerde gümrük duvarları epey yüksek. Örneğin, Cezayir’de %30- 35 vergiyle karşılaşıyorsunuz. Avrupa’da ise bu oran %5’tir. Devletin bu noktada serbest ticaret (S.T.A) anlaşmaları yapması gerekiyor.

IMG_0488

Fuar katılımlarımız dışında, Yurt dışına ticari heyetler gönderiyoruz, gelen ticari heyetleri karşılıyoruz.

İstanbul Ağaç Mamulleri Orman ürünleri denilince içinde ağaç geçiyor ama ismimizaslında Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleriİhracatçıları Birliğidir. Henüz Ankara’dan isim onayımızı almadık bekliyoruz. Üyelerimiz  ihracat yaptığı birliğin sektörünü görmek istiyor. Bunun içinde mobilya var , kağıt karton, orman ürünleri var, her türlü ağaç var. Odun dışı ürünler dediğimiz odun olmayan ama ormanda yetişen kekik, biberiye,keçiboynuzu, defneyaprağı gibi ihracatı olan 350’yeyakın ürünleri yurt dışına ihraç ediyoruz. Türkiye de 10.500 çeşit odun dışı orman ürünü var.  2400 tanesi Türkiye’ye özgü ürünlerdir. En büyük ihracatımız da kekiktir sonra defneyaprağı ve ada çayı gibi ürünler geliyor. Yaklaşık bunların miktarı da yıllık150 milyon dolar civarındadır. Aslında buradaki hedefimiz 500 milyon dolardır. Orman ürünlerinde hedefimiz ağaç kereste sunta vb. ürünlerde 1.5 milyar dolardır. Mobilyada bu rakam 6 milyar dolardır. Kâğıtkırtasiye ürünlerinde 8 milyar dolardır.Bu rakamlar 2023 hedeflerimizdir. Bu ay itibariyle ihracatımız 4.584 milyon dolar civarındadır. 2013 yılı Nisan ayı 361 milyon dolarken, Nisan ayının 2014 yılındaki ihracatımız 395 milyon dolara çıkmıştır. Dolayısıyla ihracat artışımız değişim oranı %9.5 tur. Türkiye ihracatından altığımız pay da %3’tür. Buna yıllıkbazda baktığımızda ihracat, 4 Milyar 8 milyon civarında iken 1 sene sonranın yıllık bazına baktığımızda 4 milyar 584 milyon olmuştur. İhracat artışındaki değerimiz %14.4’tür. Türkiye ihracatından aldığımız payda %2.9’dur.

IMG_0486

Aslında hedefimiz yıllık bazda ihracatımızın %13.7 olmasıdır. Böyleolduğunda söylediğimiz 2023 hedefi olan  16. milyar $ ‘a  rahatlıkla ulaşıyoruz.

Şuan hedefimizde sapma olmamakla birlikte artacağını, en azından bu hedefimizi koruyacağımızı ümit ediyoruz. Mobilya olarak baktığımızda, mobilya ihracatımızbu sene 2Milyar 180 milyon dolar civarındadır. Kâğıttaise 2 milyar 100 milyon doların üzerindedir.

Çok önemli fuarlarımız oluyor bunlardan örnek verecek olursak;Almanya’da düzenlenen Interpak Fuarı ve Fransa Paris’te düzenlenen Ambalaj fuarıdır. İnterpakfuarına 1.100 m2 alanda 46  Türk firması katılıyor. Daha önce Fransa’da  katıldığımız ambalaj fuarında standımız birinci seçilmişti. Interpak fuarı bu noktada biraz farklı. Örneğin. 200m2 yer istiyorsunuz farklı yerlere bölerek vermek istiyorlar. 5 Holde firmalarımızın standları vardır.  Çünkü herkesin sabit yeri var ve kimse yerini terk etmiyor. Bu fuarları İstanbul İhracatçılar Birliği milli katılımı olarak biz organize ediyoruz. İhracatBirliğimizle,ilgili her türlü toplantılara katılıyoruz. Hiçbir fuardan da geri kalmıyoruz. Bu 8 sene zarfında İhracatımızın önünü açmak için yönetim kurulu arkadaşlarımızla elimizden gelen her türlü gayreti gösterdik.

Son olarak neler eklemek istersiniz?

Yeni yönetimle birlikte ben de görev almayı uygun gördüm. Çünkü bunca yıllık tecrübemiz var ve elimizden gelen desteği de göstermek isteriz. İlk toplantımızda da değerlendirmelerimizi sunacağız.

İhracatımız İnşallah daha iyiye gidecek. Her sene önümüz açılıyor. İhracatımıza  2009’da devletimiz  sahip çıkarak 2023’ü  500. milyar $ olarak hedef  belirledi.  İhracatımızı  artırmak için İstanbul Ağaç  Mam. ve Orm. Ürn. İhr. Birliği  olarak  yeni yönetimle birlikte elimizden gelen gayreti göstereceğiz eksiklikler olursa da tecrübemizle tamamlayıp yolumuza devam edeceğiz.