AGT Genel Müdür Şirzat Subaşı : Ciromuzun yaklaşık %50’sini ihracattan

AGT Genel Müdür Sayın, Şirzat Subaşı ile yaptığımız röportaj:

Firmanızı ve size kısaca tanıyabilir miyiz?

Antalya’da 1984 yılında, gelişen teknoloji ile ahşabın kişiye ve kurumlara özel işlenip geliştirilebileceği düşüncesiyle başladığımız kalite yolculuğunu, bugün teknolojiyle donanmış 400 bin metrekarelik modern tesislerimizde ve alanında yetkin çalışan gücümüzle sürdürüyoruz. Antalya’da yaklaşık 1000 kişilik bir istihdam yarattık. Ahşap ile teknolojiyi buluşturan AGT bugün; MDF, MDF Lam, panel, profil, parke gibi iç mekan için gereken tüm ahşap malzemeleri üreten bir konuma ulaştı.

Türkiye’nin en başarılı 200 şirketi arasında yer alıyoruz. Bugün, 5 kıtada kaliteye ve estetiğe önem veren milyonlarca insanın yaşam alanına, renk, şıklık ve sürdürülebilir canlılık katıyoruz. Türkiye genelindeki 300’e yakın satış noktamızın yanı sıra başta Doğu Avrupa – Balkanlar, İran ve Rusya olmak üzere 60’tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz.

AGT olarak, bizleri ne gibi yenilikler bekliyor 2018 yılında ?

AGT Entegre MDF Üretim Tesisi, dünyadaki en iyi üretim hatları arasında yer alıyor. ContiRoll Generation 8 teknolojisi ile Türkiye’nin en modern ve yüksek performanslı MDF tesisi olma iddiasındaki kompleks, yıllık 500 bin metreküp üretim kapasitesine sahip.

Yerli üretimin yanı sıra, uzun yıllar varlığımızı sürdürdüğümüz İran’a 45 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştiriyoruz. Kazvin Sanayi Bölgesi’nde kuracağımız üretim tesisimizde ilk etapta panel, sonraki süreçte ise MDF – LAM, profil ve parke üretimi gerçekleştireceğiz. Bir yıl içerinde bitirmeyi planladığımız tesisin, Kazvin Bölgesi’nde 2017 yılı içinde yapılan en büyük ikinci yabancı yatırım olmasından gurur duyuyoruz. Bu yatırımla sadece İran Pazarı değil, çevre ülkelere ihracat da AGT’nin önemli hedefi olacak

AGT olarak, sektörümüzü genel olarak analiz eder misiniz?

Gelişen teknoloji, değişen şehir yaşamının gerekliliklerini arttırıyor. Bu durum mobilya ve ağaç sektörlerinde, teknolojinin de bu yapıya dahil olmasıyla gelişiyor ve genişliyor. Şehirleşmeyle birlikte artan inşaat ve daire sayılarındaki rakam 2013’den 2017’ye dek önemli oranlarda artış sağladı. Bu durum bir faz sonra sektörümüze ve ekonomimize olumlu olarak sirayet edecektir.

Ciromuzun yaklaşık %50’sini ihracattan elde eden bir marka olarak; bu ihracatı katma değerli ürünlere dönüştüreceğimizi, Türkiye ekonomisine daha büyük değerler katacağımıza inanıyorum.

AGT olarak, bulunduğumuz coğrafyadaki geleceğe yönelik hedefleri nelerdir ?

Ülkemizde üretilen 6 milyon metreküp MDF’nin bugün yaklaşık % 10’nu AGT üretiyor. Laminat Parke’de üretim kapasitemiz yaklaşık 20 milyon m2 civarı, dünya pazar payının yüzde %2’sine tekabül ediyor. Ciromuzun ise yaklaşık %50’sini ihracattan elde ediyoruz.

AGT belirlediği yıl sonu ihracat ve satış hedeflerini yakalayacak ve 2023 hedeflerine ulaşılırken kendi sektörünün lider markalarından olacaktır.

Schattdecorun yenilikleri hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyiz?

Bugün, 5 kıtada kaliteye ve estetiğe önem veren milyonlarca insanın yaşam alanına, renk, şıklık ve sürdürülebilir canlılık katıyoruz. İnovatif yaklaşımımızı üretimimize; renk doku gibi güne dair çizgileri ürünlerimize yansıtıyoruz. 2017’nin ilk çeyreğinde AGT Panel serisine yeni eklediğimiz renkler ve Soft Touch renklerimiz oldukça beğenildi. Kampanya sürecini başarıyla tamamladığımız AGT Concept Parke Serisi iç mekan tasarımlarının tercih edilen tamamlayıcısı haline geldi. Schattdecor da bu anlamda, AGT’nin kalite ve trend anlayışına uygun, önemli çözüm ortaklarından bir tanesi.