AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı’ndan 2017 yılı Değerlendirmesi

AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı

1. Firmanızı kısaca tanıyabilir miyiz?

1984 yılında gelişen teknolojiyle ahşabın kişiye ve kurumlara özel işlenip geliştirilebileceği hayaliyle Antalya’da kurulduk. Modern üretim tesislerimizde MDF, MDF-LAM, panel, profil, parke ve süpürgelik üretimi gerçekleştiriyoruz.  İnşaat, mobilya ve dekorasyon sektörleri için ürettiğimiz kaliteli, sağlıklı ve estetik ürünlerle ülke ekonomisi için önemli bir değer sağlıyoruz. Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu arasında yer alıyoruz. Bugün, Türkiye genelinde yaygın bayi ağımızın yanı sıra 5 kıtada 1000’den fazla satış noktamız bulunuyor, yaklaşık 70 ülkeye ihracat yapıyoruz. İSO 500 listesinde bu yıl 30 sıra birden yükselerek bölge birinciliğine yükseldik.

2. 2017 yılı bulunduğunuz şirketiniz adına nasıl geçti?

AGT olarak, önemli başarılarla geride bıraktığımız bir yılın ödüllerini almanın mutluluğunu yaşıyoruz. Çeyrek ve aylık bazlı hedeflerimiz neticesinde 2017’yi hedeflediğimiz ciroda kapatmayı öngörüyoruz. Geçtiğimiz yıl 700 milyon TL’nin üzerindeki ciromuzu bu yıl 900 milyon TL’nin üzerine çıkartacağız. Yeni yatırımlarımız doğrultusunda önümüzdeki yıl istihdamımızı yaklaşık yüzde 15 arttırmayı hedefliyoruz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 50’sini ihracattan elde eden bir marka olarak bu ihracatı katma değerli ürünlere dönüştüreceğimizi, Türkiye ekonomisine sağladığımız katma değeri arttıracağımıza inanıyoruz.

3. 2017 sektörünüz açısından nasıl geçti?

Yıllık yaklaşık 1 milyon adet konut üretimi yapılan, yine yılda yaklaşık 700 bin evlilik olan ülkemiz, birçok alanda olduğu gibi bizim sektörümüzde de potansiyeli en yüksek ülke olma konumunu pekiştirerek sürdürüyor. Sektörün bu dinamiklerle bu yılı da ülke ekonomisinin üzerinde bir büyümeyle kapatacağını tahmin ediyoruz, Şehirleşmeyle birlikte artan inşaat ve daire sayılarındaki bu rakam 2013’den 2017’ye dek önemli oranlarda artış sağladı. Bu durum bir faz sonra da sektörümüze ve ekonomimize olumlu olarak sirayet edecektir.

4. 2018’den beklentileriniz, hedefleriniz  neler?

Bugün, yaklaşık 70 ülkede kaliteye ve estetiğe önem veren milyonlarca insanın yaşam alanına, renk, şıklık ve sürdürülebilir canlılık katıyoruz. Kısacası bir iç mekan için gerekli tüm ahşap ürünleri AGT çatısı altında üretebiliyoruz. Markalaşma ve kurumsallaşma faaliyetleri bakımından son yıllarda sektör markaları olarak ciddi aşamalar kaydettik. Endüstri 4.0 ve AR-GE alanındaki yatırımlarımız bu yıl itibariyle başlattığımız AGT Dijital Platform projesi sürdürülebilir rekabette bize oldukça avantaj sağlayacak. Mevcut üretim, satış ve pazarlama politikamızla 2018’de yaklaşık yüzde 30’luk bir büyüme hedefliyoruz.

5. Satışa çıkarmayı planladığınız yeni ürünler var mı?

AGT Bella Serisi, Natura Slim & Large Serisi ve Legno Lamine Serisi yeni parkelerimizi 2018 yılında satışa sunacağız. Isıya ve aşınmaya dayanıklı, üstün sızdırmazlık özelliği olan AGT Parkelerimiz, uzun yıllar boyunca müşterilerimize kullanım kolaylığı sağlıyor.

Önümüzdeki yıl yeni parke serilerimizin yanı sıra, panel kartelamıza yeni eklediğimiz renkler; metalik renk ve dokular taş hissini veren uygulamalar ile yaşam alanlarının atmosferini değiştirecek.

6. 2018 yılında yeni yatırımlarınız olacak mı?

İran’a 45 milyon euro’luk bir yatırım gerçekleştiriyoruz. Kazvin Sanayi Bölgesi’nde kuracağımız üretim tesisimizde ilk etapta panel, sonraki süreçte ise MDF-LAM, profil ve parke üretimi gerçekleştireceğiz. Bir yıl içerinde bitirmeyi planladığımız tesisin, Kazvin Bölgesi’nde 2017 yılı içinde yapılan en büyük ikinci yabancı yatırım olmasından mutluluk duyuyoruz. Ayrıca Antalya’daki üretim tesisimizde devreye alacağımız yeni hatlarla üretim kapasitemizi en az iki kat arttırmayı hedefliyoruz.

Öte yandan, TPM (Total Productive Management) çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor. Öneri sistemi ve TPM çalışmaları ile birlikte yıllık 3,7 milyon TL’lik tasarruf sağlayacak aksiyonlar hayata geçirdik. Bu yılsonunda bu rakamı 5,2 milyon TL, üç yılda da (2019 yılı sonuna kadar) 20 milyon TL’ye ulaştırmayı hedefliyoruz.

 7. Yurtdışı faaliyetleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

2017 yılında da ihracatta aktif pazarlama çalışmalarımıza devam ediyoruz. Dubai, İran, İstanbul showroom ve ofislerinin açarak; ABD, İngiltere, Kanada başta olmak üzere yaklaşık 30’a yakın ülkede aktif fuar katılımları ve pazarlama faaliyetlerimizle sektörde öncü olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Bunun yanı sıra 2018 itibarıyla üretime başlayacak olan İran yatırımı sayesinde sadece İran pazarı değil, çevre ülkelere ihracat da önemli hedeflerimiz arasında olacak.

8.Yurtdışı hedefleriniz neler?

Ciromuzun yaklaşık yüzde 50’sini ihracattan elde ederek; bölgede “2016 Yılı İhracat Sıralaması 1’inciliği” ve  “Ağaç Mamülleri ve Orman Ürünleri Sektörü İhracat 1’inciliği” ödüllerine layık görüldük. Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan, 2016 verilerine göre ilk 1000 ihracatçı firma listesinde 90 sıra birden yükselerek 185.olduk.

Ülkemizde üretilen 6 milyon metreküp MDF’nin bugün % 10’nu AGT üretiyor. Laminat Parke’de  yıl sonu itibariyle üretim kapasitemizi 25 milyon m2’ye çıkararak, dünya pazar payının yüzde %2’sine sahip olacağız.

Stratejik olarak belirlediğimiz ülkeler başta olmak üzere dünya genelinde ihracatımızı arttırmaya yönelik faaliyetlerimize hız verdik. Dünyada sektörü ve ihtiyaçları düzenli takip ediyor ve değerlendiriyoruz. Yeni pazarlar ve bu pazarlara girme konusunda stratejiler geliştiriyoruz. İran pazarına gerçekleştirdiğimiz yatırım ihracat hacmimizi ve çevre ülkelere gerçekleştireceğimiz ihracat yoğunluğu sayesinde bölgedeki pazar payımızı daha da artıracağız.

9. 2018 yılında dünyada ve Türkiye’de mobilya bileşenleri sektörünü neler bekliyor?

Sektör olarak 2018 yılında dijitalleşmeyle birlikte yeni oyun planını, yeni iş modelini, yeni kârlılık modelini yaratmamız gerekiyor. Türkiye, dijitalleşme yolculuğunun henüz yolun oldukça başında. Şirketler cephesinde konuyu büyük bir ciddiyetle ele alanlar da var, henüz farkına varamayanlar da. Pazar payımızı en üst sıralara taşımak için büyük görevimiz teknolojiyi yakından takip etmek ve tüketicilerin değişen taleplerine çözüm aramaktır.

Markalaşma ve kurumsallaşma faaliyetleri bakımından son yıllarda sektör markaları olarak ciddi aşamalar kaydettik. 139 ihracatçı ülke arasında dünyada 21. Sırada yer alan sektörümüzün kapasitesini önümüzdeki yıllarda da arttırması gerekiyor. Endüstri 4.0 ve AR-GE alanındaki yatırımlarımız bu yıl itibariyle başlattığımız AGT İran Tesis Yatırımı sürdürülebilir rekabette bize oldukça avantaj sağlayacak.