EPLF’den 2013 Küresel Pazar Değerlendirmesi

EPLF, yeni yılın ilk günlerinde yaptığı bir toplantıda, satış rakamlarıyla 2013 yılının kısa değerlendirmesini yaptı. Belirtilen rakamlar ve istatistikler dahilinde, finansal kriz henüz tam olarak bitmemiş olsa da, uluslararası laminat parke pazarında iyileşme görülüyor. Özellikle Doğu Avrupa’da görülen büyümenin yanı sıra, Asya ve Kuzey Amerika’ya ihracatta artış olduğu belirtiliyor. Önceki yıl ortaya çıkmaya başlayan EPLF üreticileri için yükselen trendler de sabitleniyor. Batı Avrupa’daki satışlarda biraz düşüşler söz konusu olsa da, diğer bölgesel pazarlar sayesinde Avrupa Laminat Parke Üreticileri Birliği EPLF 2013’ü başarılı bir yıl olarak geride bıraktı.

2013 yılında, EPLF üyesi 21 laminat parke üreticisi firma, küresel pazarda 463m m² satarak (önceki yıl 460m m²), küresel pazar satışlarının yaklaşık % 0.7’lik artışını temsil etme başarısını gösterdiler. 2013’te, Avrupa laminat parke sektöründeki Batı Avrupa ana pazarlarıysa % 3’ün hemen altında genel ve hafif bir düşüş yaşandı.

Almanya ise 72m m²’lik  (önceki yıl: 76m m²) satışlarıyla önceki yıla göre düşüş gözlemlese de, Batı Avrupa pazarlarının lideri olmaya devam etti.

Onu takiben, ikinci sıraya yerleşen Türkiye ise, 65m m² (önceki yıl: 66m m²) satış gerçekleştirdi. Bir önceki yıla göre biraz düşük olsa da tatminkar bir sonuç olarak ifade edilen bu rakam, EPLF’nin de üyesi Türk şirketleri ve ülkedeki ekonomik büyüme sayesinde gerçekleşti.

Fransa’da 39m m² ile hafif bir düşüş (önceki yıl: 40m m² ) yaşandı ve ülke Avrupa’da üçüncü sırada yer tutmaya devam etti.

İngiltere aynı rakamlarda kalarak 29m m² ( 29m m² önceki yıl) dördüncülüğü alırken,

Hollanda 19m m² (önceki yıl: 19m m²’nin hemen altında) ile beşinci sırada yer aldı.

İspanya 14m m² (önceki yıl: 15m m²) ile altıncı sırada kaldı. Bir önceki yıla göre, 2013 yılında Doğu Avrupa’da % 4 artış gözlemlenerek, Avrupa laminat parke üreticileri 103m m² ( 99m m² önceki yıl) sattılar.

Polonya bir kez daha en üst sırada yer alırken, 25m m² (önceki yıl: 24m m² ) satış gerçekleştirdi. İkincilikteyse 23.9m m² (önceki yıl: 23.7m m²) ile Rusya yer alırken, gelecek için büyüme vaadeden bir pazar olarak dikkat çekti. Romanya 10m m² ( 9.8m m² önceki yıl) ile üçüncü sırada yer alırken, Ukrayna artış göstererek 9 milyon m² (önceki yıl: 8m m²) ile dördüncü sıradaki yerini korudu.

Macaristan 4.6m m² (önceki yıl : 4.2m m²) ile beşinci sırada yer kaldı. 2011 gibi son bir dönemde, Kuzey Amerika’daki satışlarda dramatik bir çöküş yaşandı: 2010 yılında 41m m² olan satışlar, 2011’de 27m m²’ye, 2012’deyse 23m m²’ye kadar düştü. Bu duruma ABD’deki ekonomik zorluklar neden oldu. 2013 yılında, Kuzey Amerika’daki bir kez daha artarak, 28m m² satışgerçekleşti. Özellikle ABD 16m m² (önceki yıl: 12m m²) satış yaparak, Avrupa laminat parke üreticileri için cesaret verici bir sonuç gösterdi.

Kanada ise 11m m² (önceki yıl: 11m m²) ile 2013 yılında sabit kalmıştır. Asya – Pasifik’te, Avrupa üreticilerinin 2013 toplam satışı 13m m² (önceki yıl: 12m m²) gerçekleşerek, hafif bir artışı yaşandı. 2013 yılında,

Avrupalı üreticlerin ihracatıyla ilginç bir büyümenin yaşandığı Çin pazarı’ndaysa Hong Kong dahil olmak üzere toplam 4 milyon m² (3m m² önceki yıl) satış gerçekleşti. İran pazarıysa, 2012’deki az satış rakamları olan 1.6m m² ‘nin yarısına ulaşarak, 2013’te düşüş gösterdi. Güney Amerika 17m m² (önceki yıl: 17m m²) ile 2013 yılında da sabit kalmıştır.

Meksika’da satışlar 5m m² (önceki yıl: 4.3m m²) ile yükselirken, Şili piyasasında 6m m² (önceki yıl: 6.5m m²) ile hayal kırıklığı yaşandı.

elne1401_b3_W-Europe2013