Ev Mobilya ve Yatak Endüstrisi İçin Perakende Piyasası

Artan tüketici güveni ve konut başlangıçları takviyesiyle, ev mobilya ve yatak endüstrisi perakende sektörünün de, 2019’a kadar olan beş yılda büyümesi bekleniyor. Ayrıca krediye erişim kolaylığıyla, mobilya gibi büyük ölçekli ürünlerin satışında artış olacağı ifade ediliyor. Bu sebeplere dayanarak araştırma şirketi IBISWorld, ‘Ev Mobilya ve Yatak Endüstrisi İçin Perakende Piyasası’ raporunu güncelleyerek, sektör araştırma sonuçları ve değerlendirmeleri kataloğuna ekledi.

 

Son yıllarda satışlardaki değişkenliğe rağmen, tüketici güveni ve konut başlangıçlarının yeniden canlanmasıyla ev mobilya ve yatak perakendecilerinin işlerinde ciddi anlamda yükselmeler söz konusu oldu. Bu endüstride iş yapan geniş bir yelpazeyle yatak, koltuk, sandalye ve diğer ev mobilyası satan parekende kanalları için işlerin açıldığını söylemek doğru olacaktır. Her ne kadar endüstrinin ortalama ürünü için beklenen fiyat artışının yavaş olsa da, yükselen satış rakamlarıyla birlikte, beş yıllık dönemde bu endüstride işlev gösterenlerin kazançlı çıktığı belirtiliyor. Daha spesifik olmak gerekirse, tüketicilerin evlerine gitmek üzere hazırlanmış tüm endüstri ürünlerinin, 2009 yılının sonlarından 2014 yılına kadar olan dönemde konuttaki yıllık büyümeyle birlikte çok düşük seviyelerden bir iyileşme gösterdiği açıkça ifade ediliyor. Beş yıllık dönemde, sanayi gelirlerinin yıllık bazda artması beklenmektedir.

IBISWorld-logo-blacktype

IBISWorld Endüstri Analizcisi Stephen Hoopes bu konuda; “Endüstrinin orta derecedeki gelir kararsızlığına tezat olarak, endüstrinin hedef pazarları tutarlı kalmıştır” diyor. Ev mobilya ve yatak perakendecileri için en büyük pazar segmenti 35 ile 44 yaş arasında tüketici grubundan oluşuyor. Bu tüketiciler mobilya alımlarında üst tüketicilerdir ve ilk kez ev alma yaşının da etkisiyle bu rakamlar yüksek kalmaktadır. Alterntaif olarak ikinci en büyük pazar payını oluşturan tüketicilerin yaş aralığıysa 55 ile 64 arasındadır. Bu bölüm mobilya harcamaları açısından ikinci derecede kalırken, diğer tüketicilere oranla yatak satın alma konusunda gözle görülür bir şekilde daha fazla harcama yapmışlardır. Endüstri pazarlarındaki en büyük değişimin kaynağı belki de genç tüketicilerdir.

Risk-Scores

IBISWorld tarafından yayınlanan son rapora göre, 2019’a kadar olan beş yıl içinde, sanayi gelirlerinin yıllık oranda artacağı tahmin ediliyor. Analizci Hoopes bu konuda; “Yenilenen satışın körüklediği sektörün ortalama kâr marjının, beş yıllık dönem boyunca hafifçe artacağı tahmin ediliyor” diyor. Verimlilik kazanımlarının belli bir dereceye kadar işletme maliyetlerini düşürücü etkisiyle birlikte, sermaye gelişmeleri de sektörün karlılık iyileştirilmesini açıklıyor. Ancak, ev mobilya ve yatak perakendecilerin karlılıkta, sektörün tahmini iyileşmesinin daha büyük bir kısmını açıklayan gelire ayak uydurmak için düşük ücretlerle, yoğun bir şekilde satış için emeğe bağımlı kalması bekleniyor.

 

holiday-spending