Hakkı Yıldız : “Türkiye pazarında yüzde 35 paya sahip olduk.”

Türkiye’nin önde gelen orman ürünleri üreticilerinden olan Yıldızlar Yatırım Holding’in başındaki isim Hakkı Yıldız verdiği röportajda önemli beyanatlarda bulundu. Türkiye’deki orman varlığından MDF’ye, yurtdışı yatırım larından demir-çelike bir çok konuya değinen Yıldız’ın öne çıkan beyanatları ses getirecek düzeyde.

“Türkiye’deki ormanlar ihtiyacı karşılamıyor.”

Türkiye’deki orman varlığının yeterliliği sorusu üzerine ;

“İhtiyacı karşılamıyor. Bizim zaten sektördeki farkımız oradan geliyor. Yıldız Entegre’nin entegresi nin anlamı zaten enteg rasyonu sağlamaktır. Hammadde kaynaklarımız geniş. Amerika’da ve Brezilya’da kendi ormanlarımız, kesim ekiplerimiz, işleme tesisimiz var. O kaynaklarla şu an 3 farklı noktada bu işi yapıyoruz. Kendi gemilerimiz var, ihtiyacımızın yüzde 40’ını Amerika’dan sağlıyoruz. Amerika orman yetiştirme olanağı tanıyor. Plantasyon ormanı dediğimiz alanlarımız var. Aslında biz başta Amerika ve Brezilya’dan ağaç yongası alıyorduk. Sonra kendimiz üretelim dedik. Sarıçam üretiyoruz. Türkiye dağlık ve iklim olarak uygun değil. Türkiye’deki araziler dağlık. Amerika’dan plantasyon ormanların dan ürün almak Türkiye’ de dağlık alanlar dan orman atığı indirmek ten daha az maliyetli. Amerika’da ilk tesisimizi 2011’de aldık. 3 tane 50 bin tonluk hacimli gemilerimiz var.  Onlarla taşıyoruz.”

“Türkiye pazarında yüzde 35 paya sahip olduk.”

Yıldız Entegre’nin ihracatına da değinen Hakkı Yıldız ;

“Çok fazla direkt ihracat yapmıyoruz. Yüzde 12 ihracat payımız var. Ancak Türk markaları da bizden alıp mobilya üretip satabiliyor. Türkiye pazarında yüzde 35 paya sahip olduk. Şimdi ki stratejimiz yurtdışı pazarında yer edinmek. Romanya, Rusya gibi…”dedi.

“Global oyuncu olma stratejimizi destekleyecek en stratejik bölge Rusya.”

Yurtdışı yatırımları konusunda global oyuncu olma stratejisinin altını çizerek;

“2014’te Romanya’ya gidişimizde o zaman eski bir demir çelik fabrikası bulduk. MDF için gitmiştik oraya. Romanya’da MDF yatırımı yaptık. Avrupa ile ilgili adımımızı Romanya ile atarak diğer ülkelerle de pekiştire bilirsek o coğrafyada kendimize bir yer yaratmış oluruz. Türkiye ile beraber de, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Rusya’nın güneyi gibi bir alana hitap edebiliyoruz. Rusya projesini de hayata geçirdiğimizde, Rusya özelinde, Kazaklar, Türkmenler, Özbekler gibi o coğrafyaya da hitap edebileceğiz. Bu coğrafya tüketim potansiyeli olan bir coğrafya. Global oyuncu olma stratejimizi destekleyecek en stratejik bölge Rusya.”

“Döviz kurlarındaki dalgalanmalar keyfimizi kaçırıyor.”

Keyfimizi kaçırıyor. Zaten lokal büyük olmaktansa global ama daha küçük olmayı tercih etmemizdeki sebep de bu. Romanya Euro alıp Euro sattığı için onun çok büyük bir etkisi olmayacak. Satış rakamları döviz bazlı Rusya’da da. Hammaddemiz de ruble. Stratejimiz iyi bildiğimiz konuda yurtdışında da büyümek.

“Delilik gibi görenler oldu.”

Son günlerde gündeme gelen demir-çelik yatırımı konusunda da açıklama yapan Yıldız;
Zamanında dedem denemiş demir-çeliği. İhtiyacı gördük. Delilik gibi görenler oldu bu kadar büyük bir sanayi yatırımını.

Biz Ereğli’nin üretmiş olduğu yassı çeliği üretmiyoruz. Üretilen yassı çeliği katma değerli hale çeviren proseslerin yatırımını yapıyoruz. Bu yatırımın 1.fazı 220 milyon Euro’yu bulacak. 2. fazı erkene almayı düşünüyoruz, o da 50 milyon Euro’luk bir yatırım. Toplam 270 milyon Euro. 1. Fazın çoğu tamamlandı Mart ayında denemeleri yapıp en geç Temmuz’da açmayı planlıyoruz.  Yurtdışı ve yurtiçi pazarı hedefliyoruz.

“Türkiye’nin geleceğinden umutluyum.”

Türkiye’nin geleceğinden umutluyum, umudumu kaybetmek istemiyorum. Ülkemize olan güvenimi yitirmiyorum. Bulunduğumuz pozisyon itibariyle hak ettiğimiz yerde miyiz? diye soracak olursanız. Cevabım “hayır”, Türkiye çok daha ileride, gelişmiş sistemi oturmuş bir ülke haline gelmiş olması lazım. Bu eksiğimizi tamamlayacağımızı düşünüyorum. Yurtdışında Amerika, Rusya, Romanya’da yatırımlarımız var ancak ana üssümüz hep Türkiye. 2020’de Türkiye’nin ilk 10 şirketinden biri olmayı hedefliyoruz