IŞIK AHŞAP İHRACATTA GÖZ KAMAŞTIRIYOR

2016 yılının ilk dört ayında Işık Ahşap’ta ihracat 60,76% artış yakalarken, Türkiye İstatistik Kurumu ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan geçici dış ticaret verileri de açıklandı. Yılın ilk dört ayında ihracat geçen yılın aynı dönemine göre %7.4, ithalat ise %10.9 geriledi. Böylece dış ticaret açığı da aynı dönemde %19.7 gerileyerek 16.3 milyar dolar oldu.

Orman Ürünleri sektöründe laminat parke, suntalam, mdf lam, panel, profil, kapak üreten sektöründe 36 yılı geride bırakan, 70 ülkeye ihracat yapan Işık Ahşap; ihracat rakamları ile göz doldurmaya devam ediyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan İhracat Şampiyonları listesinde 2015 yılı ihracat rakamları ile de bir önceki yıla göre (dolar bazında) %33 daha fazla ihracat ile, TİM listesinde 365 sıra daha yukarı yükselerek Türkiye’de ihracatını en çok artıran firmaların başında geliyor.

‘Devler gibi eser bırakmak için karınca gibi çalışmalı’

İhracat verilerini değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Konfüçyüs’ün “Eğer ağaca tırmanmak istiyorsanız, yıldızlara ulaşmaya niyet edin ki başarasınız” sözlerini hatırlatan Büyükekşi, TİM olarak kendilerinin de koydukları hedeflere ulaşabilmek için çalıştıklarının altını çizdi. “Daha fazla ihracat, daha fazla büyüme, daha fazla refah artışı istiyoruz. Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım. Biz devletimize, ülkemize, sanayicimize, ihracatçımıza güveniyoruz” diyen Büyükekşi, hedefe ulaşmadaki inancını ortaya koydu.

9

Avrupa Birliği’ne ihracat %7,5 arttı

2016 Nisan ayında hem ihracatta hem de ithalatta düşüş yaşanmasına karşın ithalatın ihracata göre daha fazla düşmesi nedeniyle dış ticaret açığında da düşüş görüldü. Nisan ayında AB’ye olan ihracatımız artmaya devam ederken diğer bölgelere olan ihracatın azalması ihracattaki düşüşün nedeni oldu.

Petrol fiyatlarındaki düşüşün etkisi

Petrol fiyatlarındaki düşük seyir sayesinde enerji ithalatında yaşanan düşüş, ithalatın da gerilemeye devam etmesini sağlayan etkenlerden biri oldu. Öte yandan petrol fiyatlarındaki düşüş nedeniyle, Irak ve Suudi Arabistan gibi ülkelerin gelirlerinin düşmesi bu ülkelere yapılan ihracatın da düşmeye devam etmesine neden oluyor.

2

EKONOMİK KRİZ VE IŞIK AHŞAP’TA İHRACAT ARTIŞI

İhracat artışı ile ilgili değerlendirmede bulunan Işık Ahşap Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yaşar: “Türkiye ekonomisinin önündeki tüm sıkıntılara, dünyanın içinde bulunduğu olumsuzluklara karşın Işık Ahşap güçlü bir performans sergiledi. Bölgesel sorunların çözümü, komşular ile iyi ilişkiler, başta büyüme, ihracat olmak üzere ekonomik performansımızı daha da artıracaktır. Biz 36 yıllık bir firmayız. Geçmiş tecrübelerimizle geleceğe emin adımlar ile yürüyoruz. Bizim büyüme rakamlarımız 36 yıllık tecrübemizin neticesidir. Üç günlük, beş günlük, üç aylık bir çalışma ile bu başarılar yakalanamaz.

Geçmiş yıllardaki para bolluğu insanlarda riskleri daha kolay göz ardı etmeye itmişti. Aşırı para arzı nedeni ile Bankalar da piyasayı haddinden fazla finanse etmişti. Konutla başlayan ve fiyatların şişirilmesi yoluyla talebin artmasına ve böylece de ciroların katlanmasına yol açan süreç tersine işlemeye başlamıştır. Zati değerinin üzerinde artış gösteren emlak fiyatları, emlak sahipleri kendilerini zenginleşmiş hissedip borçlanarak harcamalarını artırıyor, bu yaklaşım ekonomiye canlılık getiriyor ve emlak fiyatları daha da artıyordu. Veya emlak satın alıyor, kredi alsa bile birkaç yıl sonra fiyatlar daha fazla arttığı için herkes mutlu oluyor. İyi günde herkes mutlu görünüyor, işler yolunda gidiyor. Her şey gayrimenkullerin günün birinde daha yüksek bedelle satılabileceği varsayımıyla gerçekleşiyor. Bu psikoloji tersine işleyince fiyatlar düşmeye ve balon sönmeye başlar. Krizi aşmak veya krize girmek bu algı ile ilgilidir. Kimin nereden baktığı, çoğunluğun olayı nasıl yorumladığı önemlidir. Biz bugüne kadar ki krizleri bu dönemlerde likitte kalarak aştık. Ama krize likiditesi olmadan girenler likidite elde etmek için örneğin gayrimenkullerini istedikleri zaman ve fiyatta satamazlar zarar ederler. Yeterli likiditeleri olmayanlarda krizi aşamayabilirler. Bizim emlak ile arsa ile işimiz olmadı. Hep kendi sektörümüzde kendi işimizde büyümeyi düşündük. Hormonlu büyümelerden uzak durduk. Bu kontrollü ve planlı büyümeler bizi buralara getirdi. Dış ticarette ilk dört aydaki 60,76 % lık artışı gerçekleştiren satış ve üretim ekibimi kutluyorum.”

  • Türkiye uzun süreli, kalıcı büyüme hedeflerini gerçekleştirmek için ne yapmalı?

Işık Ahşap Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yaşar: Uzun süreli, sürekli ve kalıcı büyüme hedefliyorsak üretimi ve üreteni desteklemek zorundayız. Mevcut kaynakların üretim yapacak kalıcı teknolojik yatırımlara aktarılması önemlidir. Sanayi üretimleri, yüksek teknolojik ürün üretme konuları öncelikli ele alınmalıdır. Şirketlerin, sanayicilerin birebirde imkânları ile ağır sanayi kurmaları mümkün değildir. Arsa rantlarının olduğu, kaynakların inşaat kredilerine aktığı bir ortamda sanayicinin işi zor görünüyor. Sanayileşmiş ülkelerde ağır sanayi öncelikli ele alınmış ve bugünlere gelmişlerdir.Örneğin gözümüzün önünde son 30 – 40 yıldaki Güney Kore’nin ekonomik başarısı: Kore’nin LG, Samsung, Hyundai, Kia, Hanwha gibi firmalarının dünya çapında firma olmalarının temelinde devletin farklı uzmanlık alanları oluşturması ve bunları desteklemesi vardır. 2015’te Türkiye’nin bütün ihracatı 143 milyar 921 milyon dolar iken ithalatı 207 milyar 61 milyon dolardır. Amerika’da WalMart’ın 2015 cirosu 476,5 milyar $ dır. Apple firmasının değeri 483,1 milyar $, Google 382,5 milyar $ ,Nestle 239,6 milyar $, Samsung 186,5 milyar $ dır. Toprak olarak Türkiye’nin sekizde biri olan Güney Kore’de sadece bir firma tek başına Türkiye’nin yaptığı bütün ihracatı yapabiliyor. Türkiye farklı sektörlerde uzman firmaları desteklemeli, ihracat ile ekonomik büyüme sağlanmalıdır. Üreterek büyüme, ihracatla büyüme cari dengenin artı vermesi, beraberinde ekonomik refah da getirecektir. Özet olarak “Kalıcı ekonomik büyümeler; üretici ve üretenin önünün açılmasından, desteklenmesinden geçmektedir.”

IŞIK FLOOR DÜNYA MARKASI

Türkiye ve dünyada parke kullanımının her geçen gün arttığını söyleyen Yaşar; parke üretimi ile dünya standartlarında üst kalite ürün ürettikleri bilgisini verdi. Üç yıldır parke ürettiklerini bugüne kadar üretim kaynaklı şikâyet almadıklarını, parkede kalite denince artık Işık Parkenin akla geldiğini, bunu bizatihi müşterilerin hep bir ağızdan ifade ettiğini söyledi. Türkiye’nin laminat parke üretiminde Avrupa’da Almanya’dan sonra ikinci, dünyada Çin ve Almanya’dan sonra üçüncü sırada en fazla parke üreten ülke olduğu gerçeğinden yola çıkarak Işık Parkenin dünya çapında Gaziantep’in tanırlılığı ve bilinirliğine ciddi katkısı olduğunu söyleyebilirim dedi.

IŞIK AHŞAP

Işık Ahşap 1981 yılından bugüne orman ürünleri sektöründe faaliyet göstermektedir. Mat ve highgloss panel, akrilik panel, kapak, profil, taç, süpürgelik, lambri, , suntalam, MDF lam ve laminat parke üretimi yapmaktadır.

İstanbul Sanayi Odası’nın 2015 yılında açıklamış olduğu üretim rakamlarına göre “Türkiye’nin İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu“ arasında yer alan IŞIK AHŞAP, Ekonomist Dergisi, Türk Ekonomi Bankası (TEB) iş birliğiyle ve Turkcell’in desteğiyle düzenlenen 2015 yılında açıklanan “Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi-Anadolu Kaplanları” araştırması sonuçlarına göre ihracatını en çok artıran firma ödülü almıştı.

TOBB öncülüğünde, TEPAV ve AllWorld Network işbirliğinde yapılan Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri yarışmasında Işık Ahşap Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi ödülü ve 35 yıllık tecrübesiyle bu başarıların tesadüfi olmadığını göstermişti

Işık Ahşap en son 11 Kasım 2015 tarihinde modern tesislerinde HOME FAIR 2016’yı gerçekleştirmiş, bu organizasyona 20 ülkeden 250’si yabancı, toplam 1.000 davetli katılmıştı.

Home Fair organizasyonunda Işık Ahşap bin kişi ile yaptığı ARGE ile sektörde renk desen dekor seçimi konusunda bir ilke imza atmış, yeni trendler konusunda inisiyatif almıştır.