Markam 2023 iş ve siyaset dünyasını bir araya getirdi…

TURQUALITY® Çalışma Grubu Başkanı İbrahim Şenel
TURQUALITY® Çalışma Grubu Başkanı İbrahim Şenel

TURQUALITY® Çalışma Grubu Başkanı İbrahim Şenel:
“Türk markalarını önce bölgesel sonra dünya markası klasmanına taşıyacağız”

International Business School tarafından düzenlenen “Markam 2023 Zirvesi”, iş, siyaset ve sanat dünyasını Ankara’da bir araya getirdi. Zirvede, dünyanın devlet destekli ilk ve en kapsamlı marka geliştirme programı olan TURQUALITY® adına özel bir oturum düzenlendi.

Zirvede “TURQUALITY® ve Markalaşma” başlıklı bir konuşma yapan TURQUALITY® Çalışma Grubu Başkanı İbrahim Şenel “TURQUALITY® ile küresel rekabet koşullarında kendi markalarıyla ayakta durabilen Türk markalarını önce bölgesel, sonra dünya markası klasmanına taşımak istiyoruz. Bölgesel anlamda lider markalarımız oluşmaya başladı” dedi.

Bu yıl üçüncü kez düzenlenen Marka Zirvesi “Markam 2023” temasıyla Ankara Sheraton Otel’de gerçekleştirildi. “2023 Yılında Dünya Markası Olmak İçin Bugün Neler Yapılmalı?” sorusuna yanıt aranan, iş, sanat ve siyaset dünyasından önemli isimleri bir araya getiren zirvede dünyanın devlet destekli ilk ve en kapsamlı marka geliştirme programı olan TURQUALITY® özel bir oturumda ele alındı. Zirvede “TURQUALITY® ve Markalaşma” başlıklı bir konuşma yapan TURQUALITY® Çalışma Grubu Başkanı ve Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı İbrahim Şenel, 2012 yılında genel ihracatın birim fiyatının 1,58 $/kg olarak gerçekleştiğini belirterek, TURQUALITY® Programında yer alan firmaların ortalama ihraç birim fiyatının 2,34 dolar, bu firmaların sadece TURQUALITY® desteği kapsamındaki markalarıyla yaptıkları ihracatın birim fiyatının ise 3,28 dolar olduğuna dikkat çekti.

Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefini gerçekleştirebilmesi için birim ihraç fiyatını markalı, yenilikçi ve katma değeri yüksek ürün ihracatı ile gelişmiş ülkelerin birim ihraç fiyatları seviyesine yükseltmesi gerektiğini anlatan Şenel; “TURQUALITY®; klasik devlet yardımı programlarından farklı olarak, küresel marka olmanın uluslararası kabul görmüş evrelerine uygun bir şekilde tasarlanmış, odağında markalaşma olan bir iş yapma kültürüdür. TURQUALITY® ile küresel rekabet koşullarında kendi markalarıyla ayakta durabilen Türk markalarını önce bölgesel, sonra dünya markası klasmanına taşımak istiyoruz” dedi.   

Bölgesel anlamda lider markalarımız oluşmaya başladı

TURQUALITY® Programı kapsamında Almanya, Rusya, İngiltere, ABD, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika, Uzak Doğu ve Orta Doğu’da ihracatlarında yüzde 100’ün üzerinde artış gösteren Türk firmaları olduğunu ifade eden Şenel şunları söyledi: “Bölgesel anlamda lider Türk markaları oluşmaya başladı. Colin’s Rusya’da kot pantolonun diğer adı noktasına gelmiş durumdadır. Ülker’in, Pınar’ın Körfez ülkelerinde, Arap Yarımadasında marka bilinirlikleri çok yüksek… Vitra İngiltere’de, Vesbo Vietnam’da kendi sektörleri itibariyle en çok bilinen markalar arasındadır. Beko İngiltere’de çok iyi bilinen bir Türk markası ve kendi ürün gruplarında pazar lideri veya ikincisi durumundadır. Efes, Vestel Rusya ve diğer Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinde çok bilinen ve pazar payları yüksek olan markalarımızdır.”