ORSİAD FORUMU 2015 : VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU‘ nun Konuşma Dökümü

 

 

ORSİAD: Mehmet Bey, öncelikle anti dampingle ilgili sizin de görüşlerinizi almak isteriz. Diğer sorular olarak da; sektörün, laminat parke kısmıyla ilgili yeterli derecede ihracat yapabiliyor muyuz?, Bizim markalarımız Avrupa’ya yeterli derecede açıldı mı? 2015 değerlendirmesi kapsamında öğrenmek isteriz.

Mehmet Bey: Firmamız yurtdışı açılımını geçen yıl büyük bir gayretle başlattı. Bu yıl da aynı şekilde yurtdışı pazarlarda yerini alacak. Özellikle fiyat konusunda Avrupa pazarında rekabet ettiğimiz firmalar karşısında oldukça zorlanıyoruz. Biz yurtdışı pazarlarda yer alarak mallarımızı Avrupa pazarlarında satamıyoruz. Bu pazarlarda yer aldığımızda yakalayabildiğimiz müşteri grupları kuzey Afrika ülkeleri gibi pazarlar oluyor çünkü bu pazarlara hitap edebiliyoruz. Biz geçtiğimiz yıl içerisinde Almanya pazarında Domotex’de, uzak doğuda, Dubai pazarında kendimizi test etmek için yer aldık. Önümüzdeki yıl da dış pazarlarda bir takım fuarlara katılarak ihracatımızı genişletmek istiyoruz. Şuan istediğimiz seviyede değiliz, ihracat hedefimiz şuanda %20’ler seviyesinde

Anti dampingle ilgili olarak da şunu söyleyebilirim. Bütün sektör yöneticilerinin de bildiği gibi anti damping kısmi oldu. Yani şöyle ki; biz anti damping uygulamasıyla özellikle Türkiye pazarına giren kalitesi düşük malların engellenmesini istemiştik. Biz burada ülke bazında bir engelleme istemedik ana fikrimiz spot diye tabir ettiğimiz mallar Türkiye pazarına giriyor ve ne yazık ki bunlar noname isimler takılarak Türkiye pazarına sokuluyor. Bu yüzden Türkiye’deki üretici de bunların üzerinde Made in France vb bir takım yabancı firmaları görünce iyidir gözüyle bakıyor. Ne yazık ki bilinçli tüketicimiz yok. Bu hususta ne yapabiliriz dersek; sektörün içinden oluşturulacak bir heyetle gümrükler denetlenebilir, bu konuya bir şekilde el atılabilir.

mehmet

Hakan Zengin: Bu konuda ben de eklemek yapmak isterim. Dernek olarak anti damping ciddi anlamda büyük çaba sarf ederek takip ettik. Öncelikle birkaç ülke bazında yapıldı. Ama prosedür gereği bir ülke bazında başlatılıyor. Bir de dernek olarak başvuru yapamıyorsunuz. Ticari bir faaliyette bulunamıyorsunuz. Başvuru yapan şirketler ticari verileriyle, bu değerlerle başvuru yaptı. Ve başvuru da bir ülke bazında gerçekleşti. Bildiğiniz gibi o ülke de ciddi anlamda dünya birincisi olan Almanya’dır. Almanya’nın 300 Milyon m2 toplam üretim kapasitesi var. Yaklaşık iç tüketimi de 80 Milyon m2 ve direkt hedef pazar olarak Türkiye’yi gördü. Sonuç olarak şuandaki anti damping süreci diğer ülkelerde de devam edecek.

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-11

Mehmet Bey: Sizin de iyi bildiğiniz gibi anti damping ülke bazında yapıldı ama bu ülke bazı içindeki firmalar grup şirketleri, her ülkede üretimleri var. Almanya’yı durdursak diğer ülkelerden devam ediyor.

Hakan Zengin: Maalesef ithalat ihracat rejimleri başka ülkeler üzerinden onların çatısı üzerinden çözümlenmiş oldu. Bazı ithalat kısımlarında bunları önlemek mümkün olmuyor. Burada özel sektörün aktif olarak etkin çözümler bulmaya yönelmesi lazım.

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-5

ORSİAD: Mehmet Bey 2016 yılından neler bekliyorsunuz?

Mehmet Bey: 2016 üretim hedeflerimizde biz bütün bu olumsuzluklara rağmen kapasitemizi tekrar yükseltmeye devam ediyoruz. Bu konuda AR-GE çalışmalarımız devam ediyor. 2016’nın da 2015 kadar başarılı geçeceğine inanıyoruz. %20 artışla büyümeye devam edeceğiz. Yeni yatırım olmayacak, iç kapasitemizi geliştireceğiz. Firmamız özellikle kaliteli nitelikli ürün gamına önem veren bir guruptur. Bu sektörün nitelikli ürünlerle Avrupa pazarında daha değer kazanacağına inanmaktayız.

 

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-4

 

ORSİAD: Mehmet bey, renk kartelalarındaki çeşitliliği azaltma konusunda bir duyum alıyoruz, ne dersiniz bu konuda?

Mehmet Bey: Renk kartelalarında bildiğiniz gibi sektör sadece standart ürün gurubunda çalışıyordu. Evet haklısınız bu duyumunuzda gerçeklik payı var. Önümüzdeki yıllarda ürün gruplarını artırınca aynı renk sayısında bir azalma olacak. Çünkü ürün çeşitliliğine önem veriyoruz.

 

ORSİAD: Mehmet bey finansal konuda ne düşünüyorsunuz ve 2016 yılında şirket karlılıklarını artırmak için ne gibi tedbirler almayı planlıyorsunuz?

Mehmet Bey: Biz de firmamızı korumak ve hata yapmamak için İbrahim Bey’in söylediği şartları sağlamaya çalışıyoruz. Ana bayii ve alt bayilerle takip sistemini yürütmekteyiz. Firma alacaklarının sigortalanması konusunda araştırmalarımız şunu gösteriyor; bizim teminatlar karşılığı açmış olduğumuz miktarları bile sigorta firmaları vermiyor. Dolayısıyla bizim burada özellikle birlik olup özellikle bankaların teminat komisyonlarının düşürülmesini desteklemeliyiz. Aynı zamanda yine kurulacak ortak bir dernek vasıtasıyla, sektörde çalışan çeklerin bir kara listesi çıkarılık ve ortak takip sistemiyle hatalar önlenebilir.. Aynı şekilde firmamız da son müşteriye ulaşan bir ağ kurarak kredi kartı sistemiyle finansını sağlıyoruz. Biz şu anda ödeme alımlarında %30’ lara kadar ulaştık ve daha da büyütmeye çalışıyoruz. Şu anda hem alt noktada olsun hem ana bayi noktasında olsun firmaların da nakit akışı kredi kartı üzerinden gelmekte. Değişen çek kanununun hiçbir yaptırım gücü kalmamıştır.

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-16

ORSİAD: Mehmet Bey sektörün sorunları ve çözümler hakkında sizin düşüncelerinizi alabilir miyiz?

Mehmet Bey: Biz de aynı şekilde söktürün kârlılığını yükseltilmesi için nitelikli mal gruplarını ön palana çıkarması gerektiğini düşünüyoruz. Önümüzdeki yıllarda hedefimiz bunun üzerine yatırımlarla geçecek. Çünkü iki husus söz konusu; birincisi, üretilen mala nitelik kazandırmak. İkincisi de; müşteri portföyünü bilinçlendirmek. Çünkü mevcut laminat parke marleyin yerine geçmiş durumda yani en ucuz ürün. Bunu değiştirecek olan da biz firmalarız. Biz firma olarak önümüzdeki yıllarda concept mağaza fikirlerini geliştirmeye başlayacağız. Hem ürün gruplarımızı tanıtacağız hem de bu ürünle kombine edilecek diğer ürün gruplarımızı sunacağız. Böylelikle hem müşteriyi bilinçlendirmiş, hem de müşteri kalitesini artırmış olacağız. Bu concept mağazalarında ana hedefimiz kendi ürün gruplarımızı bayilerimizle birlikte öne çıkarmak olacak. Yani sadece kendi ürünlerimiz olacak. Burada amaç, bütün ürünleri tanıtabilmek. Özel eğitim almış ustaları çalıştırmak, müşteriye bir takım garanti ve sigorta imkanları vermek yine hedeflerimiz arasında olacak.

 

mehmetmanset

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-20

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-19

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-11

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-7

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-13

VEZİRKÖPRÜ ORMAN ÜRÜNLERI VE KAĞIT SAN. A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Sn. Mehmet KARAHASANOĞLU-5

ORSİAD FORUMU 2015 MURAT TURAN-MEHMET KARAHASANOĞLU