Parke sektöründe kalitenin adı: ÇAMSAN

30 yılda bir olan ve yazın en sıcak zamanına gelen mübarek Ramazan hepimizi zorlasa da, Rabbim sabrını veriyor...

Türkiye’nin ilk laminat parke markası Parkelam ile birlikte sürekli gelişen ürün yelpazesini piyasaya sunan Çamsan, sektörde kalite öncülüğünü üstlenmeye devam ediyor. Yenilikçi tasarımları ve yüksek teknolojisi ile zeminler için arzu edilen görüntü ve performansı yakalamayı sağlayan Çamsan Entegre’nin ürettiği laminat parkelerin, Türkiye genelinde dağıtım ve pazarlamasını üstlenen, parkenin gelişimi ile ilgili çalışmaları yapan Çamsar Entegre Ve Pazarlama A.Ş.’nin Genel Müdürü İbrahimÖzcan ile görüştük ve firmanın son çalışmalarıyla ilgili bilgi edindik.

ORSİAD Gazetesi: Öncelikle hayırlısı olması dileğimizle yeni renklerinizi ve yeni markanızı kutlarız.
İbrahim Özcan: Teşekkür ederim, sektörümüze hayırlı olmasını dilerim.

* Parkelam Platinum serisinin özellikleri nelerdir ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağlayacak?
İbrahim Özcan: Platinum serisi 10 mm kalınlığında, senkronize yüzeyi ve derzli yapısı sayesinde ağaç dokusu çok daha iyi hissedilebilme özelliğine sahip. 32. sınıf aşınma ve çizilmeye karşı olan dayanıklı olma özelliği kullanıcılara büyük bir avantaj sağlıyor. Bu sayede parkeler ilk günkü renk canlılığını ve kusursuzluğunu koruyor. Ayrıca renk ve desenlere uygun geniş süpürgelikleri Platinum serisinin kullanıcılarına sunduğu diğer bir avantaj. Parkelam Platinum bulunduğu mekanların havasını değiştirir, bu ürünlerimiz ile müşterilerimiz hayal ettikleri stili kolayca yaratacaklar. Müşterilerimiz orijinal ahşap görünümlü estetik tasarımı ve geniş renk – stil seçenekleri ile yaşam alanlarını tarzına en uygun zemini Parkelam Platinum’da bulacak. Platinum serisi suya, lekeye, aşınmaya karşı üstün direnci ve ileri teknolojisi ile zeminleri yıllar boyunca ilk günkü gibi korumayı sağlıyor. Biz firma olarak bugüne kadar hep kalite ile özdeşleşmiş bir marka olarak parke sektöründe yer edindik. Çamsan’ın kalite anlayışını daha da yukarılara taşımak adına üst gelir grubuna yönelik bir parke serisi çıkarmaya karar verdik ve böylece Parkelam Platinum üretildi. Bu serinin özelliklerine sahip ürünler Avrupa’da uzun yıllardan beri piyasada olmasına rağmen, Türkiye’de henüz yeni üretimi başladı. Ve işte Parkelam Platinum ile bu açığı kapatarak, müşterilerimize yepyeni bir ürünü kazandırmanın heyecanını yaşıyoruz.

* Ürünün hedef kitlesi ve fiyatı hakkında bilgi verir misiniz?
Kullanıcı hedef kitlesi olarak lüks inşaat konutları ve lamine parke müşterileri olarak belirlendi. Ayrıca Platinum serisi Avrupa’dan gelen parkelerden daha üstün özelliklere sahip, ancak fiyatları onlardan daha düşük olmasıyla da fark yaratıyor.

* İbrahim Bey sektörde en büyük dert nedense tutulan renklerin hemen kopyalaması. Bunu engellemenin bir yolu yok mudur?
İbrahim Özcan: Bu konu bizi en çok üzen hususlardan biri. Aynen telif haklarının ihlali gibi, burada da hiçbir desen çalışması yapmadan bazı parke üreticileri hazır çalışılmış desenleri taklit ediyorlar. Bu konuda taklit o kadar ileriye gitti ki bazı yerli üreticiler ÇAMSAN ne ürettiyse hangi deseni koleksiyonuna koyduysa, aynısını kağıt firmalarından alıp, ismini dahi bizim desenlerin ismiyle aynısını koyarak piyasaya çıkmaktalar. Bu fütursuzca yapılan taklidin önüne mutlaka geçeceğiz. Gerekli önlemlerimizi aldık. Taklit edilmek bizi sevindiriyor ancak biraz öncede söylediğim gibi taklit fütursuzca yapılmaya başladı.

* Bu ürün grubu için yeni bayi ağı kuracak mısınız?
İbrahim Özcan: Hayır, bu ürünümüz için yeni bir bayi ağı kurmayacağız. Bu ürünümüz müşteri pörtföyünü genişletecek ancak bayi ağımızı genişletmeyecek.

* Sektördeki toptancı ve perakendecilerde finansal sorunlar baş göstermektedir. Sizce bunların aşılması için neler yapılmalıdır?
İbrahim Özcan: Finansal sorunlar ve karlılık sorunu her sektörde olduğu gibi bu sektörde de var. Serbest piyasada bu problemi tek başına ana firmaların çözmesi mümkün değil. Bizler yeni ürünler ve yeni desenler çıkartarak bu sorunların çözümüne yardımcı olmaya çalışırız. Bu sorunların çözümü için her firma kendisi tedbirler almalıdır. Verimliliğini arttırmalı, müşterilerini iyi tanıyıp batağa mal vermemeli, ayağını yorganına göre uzatmalıdır. * Biliyoruz ki yeni yatırımlar yapıyorsunuz. Gelecek yıl için firmanızın planlarından bahseder misiniz? İbrahim Özcan: Gelecek yıla ilişkin yatırım hedeflerimiz içinde kapasite artırımı önemli yer tutuyor. Bu çerçevede yeni bir tutkal fabrikası, 1 adet emprenye hattı, 1 adet kaplama hattı ve 1 adet de parke hattı anlaşmaları yaptık ve şu an 16 milyon metrekare olan parke üretimimizi 25 milyon metrekareye çıkaracağız.

* Yakın zamanda Çamsan, bayilerini Endülüs (İspanya) ve Umre seyahatine götürdü. Gezinin detaylarından bahseder misiniz?
İbrahim Özcan: Hem dini değerlerimizi ön plana çıkaran bir gezi düzenledik, hem de Avrupa’nın önemli bir ülkesini yakından tanımış olduk. Bayilerimiz, gezilerimize çok büyük ilgi gösterdi ve er iki geziye de toplam 160 kişi katıldı. Keyifli anların yaşandığı gezi boyunca bayilerimiz hem eğlendiler, hem de kutsal mekanlarda olmanın büyüsünü yaşadılar. Medine’de başlayan Umre gezisinde, Hz. Muhammed’in kabrinin yer aldığı Mescid-i Nebevi, Uhud Şehitliği, İki Kıbleli Mescit, Hendek Savaşı’nın yapıldığı alan, Kuba Mescidi gezildi. Dört günlük Medine ziyaretinin ardından Mekke’ye geçildi ve Sevr Dağı, Arafat, Müzdelife, Mina, Nur Dağı, Cennetül-Mualla Kabristanı, Cin Mescidi, Hz. Muhammed’in doğduğu evin bulunduğu yer ile İslam tarihinde önemli bir yeri olan Hudeybiye Anlaşması’nın yapıldığı bölge gibi kutsal mekanlar ziyaret edildi. Ayrıca misafirlerimiz Kabe’yi tavaf ederek Umre ibadetini de yerine getirdiler. İspanya gezisinin ilk durağı ise Granada – Cordoba oldu. Burada Endülüs döneminden kalma El-Hamra Sarayı, Generalife Bahçeleri, Cennet’ül Arif Bahçeleri, V. Karl’ın Sarayı, Cordoba Camii, Musevi mahallesi Plaza Royal gezildi. Gezinin Sevilla bölümünde ise İspanya Meydanı, Altın Kule, Paula Rahibeler Manastırı, havuz ve bahçeleri ile ünlü Maria Luisa Parkı, Emeviler’den kalma Alkazar Sarayı, Sevilla Katedrali gezildi. Akşamları da İspanya’nın geleneksel dansı Flamenko gösterilerinin yapıldığı mekanlar gezilerek keyifli anlar yaşandı. Daha önce yurt içinde yaptığımız bu tip gezileri artık yurt dışı olarak planlıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu tip organizasyonları keyifle yapacağız çünkü bu tip sosyal aktiviteler, hem bayiler hem de bizim için çok yararlı. İş için bir araya gelen insanların sosyal alanda da etkinliklerle kaynaşması çok önemli. İnanıyorum ki devam edecek olan bu tip organizasyonlar bizim ve bayilerimizin çalışmalarına verimlilik açısından çok yararlı olacak.

* Başarılı çalışmalarınızdan dolayı sizi tekrar tebrik ediyor, bu keyifli söyleşi için ORSİAD gazetesi olarak teşekkür ediyoruz.
İbrahim Özcan: Ben teşekkür ederim ve gazetenizin sektöre hayırlı uğurlu olmasını dilerim.