Peli Parke’den Mehmet Karahasanoğlu’nun 2017 yılı değerlendirmesi.

Mehmet Karahasanoğlu

Kısaca firmanızı ve sizi tanıyabilir miyiz ?

Firmamız 1953 senesinde Turanlar Group adı altında  İstanbul kurulmuş ve Orman Endüstrisinin her dalında çalışmaya devam etmektedir.

Şu anda Pelit Arslan ,Pelit Kalıp,Vezirköprü Orman Ürünleri  ve Peli Art fabrikaları ile sektörün tüm ahşap ürünlerini üreten tek firmadır.

Ayrıca Antalya da Turan Prince ve Sentido turizm Hotel yatırımları  bulunmaktadır.

Bendeniz Mehmet Karahasanoğlu olarak bu sektöre 1995 senesinde ithal kapı ve parke satışları ile girdim. 2010 senesinden bu yana Vezirköprü firmasında farklı kademelerde çalışmalarımı yürüttüm. Şu an şirkette Strateji ve İş Geliştirme Müdürü olarak görev yapmaktayım.

 2017 yılını sektör acısından değerlendir misiniz? 

2017 yılı sektör açısından oldukça başarılı bir yıl olduğunu düşünmekteyim.24 Milyon m2 parke üretim kapasitemiz var. Bu yıl tam kapasite  üretimle seneyi kapatacağız. Yaklaşık 2 milyon m2  ihracat yapıldı.

2017  yılını firmanız açısından değerlendirir misiniz? 

Firmamız bu yılda başarılı atılımlara imza atmıştır. Sektörü yakından takip eden PELİ digital sektörde yer alarak müşterilerinin digital ürünler satmasını da  sağlamıştır. Pelit Arslan tarafında yeni ürün olarak Digital Masa ,Digital Mobilya ve Digital Duvar kâğıdı ile yeni müşteri portföyleri kazanmıştır. Ayrıca yine aynı fabrikada Laklı High Gloss ürünlerini çıkararak yeni bir yatırım yapmıştır. Vezirköprü fabrikamız ise PELİ Dekoratif Kapıları çıkararak sektördeki kapı algısını farklı bir yöne taşımıştır. Üretmekte olduğumuz parke dekorlarını kullanarak üç boyut ta dikeyde kapı ,yatayda süpürgelik ve zeminde  parke olarak tek renk -tek dekor birlikteliğini yakalamış olduk.

2018 yılından beklentileriniz sektör olarak nelerdir ?

2018 yılında % 20 büyüme hedefliyoruz. 2018 yılındada yine PELİ olarak yeni ürünlerimizi sektöre sunmaya devam edeceğiz.

Eklemek istediğiniz konu ve düşünceleriniz nelerdir ?

Firmamız dış pazarlardaki ihracat payını artırmak ve PELİ markasını tüm dış pazarlara tanıtmak için devletimizin destek verdiği TURQUALİTY programına da başlatmıştır. Bu sayede daha geniş bir tanıtım kampanyasına girmenin de yolunu açmıştır.