RODERICK WILES, 2013 YILINI DEĞERLENDİRDİ – AHEC AMERİKAN SERTAĞAÇ İHRACAT KONSEYİ, Afrika, Orta Doğu, Hindistan ve Okyanusya Direktörü

ORSIAD: Genel olarak sektör adına 2013 yılı hakkında ne söylemek istersiniz?

 

“2013 dünya orman endüstrisi adına önemli bir yıl oldu özellikle de bizler için yani Amerikan sertağaç üretim, tüketim ve ticareti adına çok önemliydi. Amerikan iç pazarı iyileşmenin sağlam işaretlerini gösterirken, Avrupa Birliği’ndeki en düşük seviyeye ulaşan bazı önemli pazarlar, Global Finansal Kriz’den bu yana ilk kez tekrar canlanmaya, küçük de olsa büyüme göstermeye başladılar. Bu da tüm bölgelerde, mobilya, zemin ve doğrama üretimindeki Amerikan sertağaç kullanımını artırdı ve dolayısıyla Amerikan sertağaç üreticileri de bunun faydalarını gördüler.

Amerikan sertağaçları bir yana, 2013 genel anlamda ahşap için iyi bir yıldı. Önceki zamanlara kıyasla, daha çok mimar ve tasarımcı keresteye yöneldiler ve ahşabın, normalde alternatif malzemeleri ön plana çıkaran uygulamalarda da kullanıldığını görmeye başladık. Bu değişimin bir kısmı, ahşap ürünleri tedarikçilerinin sabit pazarlar içinde yeni pazar imkanları keşfetmelerini sağlayan ahşap sektöründeki yeni teknolojilerden kaynaklandı.”

 

ORSIAD: 2014 yılı için beklentileriniz nelerdir?

 

“2014 yılında, hem orman ürünleri sektöründe hem de uygulamalardaki ahşap ürünler kullanımında, bu yıl gördüğümüzden daha fazla bir büyüme olacağı tahmin ediliyor. AB’deki piyasalarda 2014’e doğru toparlanma beklenirken, ABD ekonomisi de iyileşme sürecini sürdürecek. Aynı zamanda hem Orta Doğu ve Afrika’da, hem de Asya’da, güçlü ekonomik büyüme ve yapı seviyeleri görülecektir. Özellikle Amerikan sert ağaçlar için, yeni sunulan ve konsinye bazlı Amerikan Parke Çevresel Profilleri (AHEP’ler) adlı eşsiz aracımız vasıtasıyla, Yeşil Bina Değerlendirme sistemleri ve çevre tedarik politikalarında daha geniş kabul görmeyi bekliyoruz. Ayrıca Amerikan sertağaçları tarafından piyasaya sunulan ve Amerikan lale ağacından inşaat için kullanılan çapraz lamine ahşap (CLT) panellerinin yanı sıra, dış cephe ve zemin kaplaması uygulamaları için termal modifiye Amerikan sertağaç türleri gibi yeni teknolojilerin de mimarlar ve imalatçılar tarafından keşfedilmesini umut ediyoruz. Özellikle Ortadoğu, Güneydoğu Asya ve Çin olmak üzere, dünyadaki en büyük pazar bölgelerine ihracatın artmasını öngörüyoruz.”

 

ORSIAD: Sektöre bir mesajınız var mı?

 

“Ağaç ürünleri sektörü, genellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerden (KOBİ’ler) oluştuğundan, bu durum hem bir güç hem de zayıflık teşkil etmektedir. Özellikle ikinci kısım doğrudur çünkü, sektörün kendisini duyurması için sanayi kuruluşları ya da dernekler mutlak bir zorunluluktur. Bu durum ayrıca, önemli çevresel ve teknik mesajların dile getirilmesini ve ahşabın alternatifi olabilen alüminyum, çelik ve beton gibi malzemelerle rekabet edebilmeyi zorlaştırır. Ahşap muhtemelen dünyanın sunabildiği en çevre dostu malzemedir ve bu mesajın (ve tüm destekleyici bilim unsurlarının) mümkün olduğunca geniş kitlelere duyurulması anahtar noktadır. Bu bağlamda, sektördeki tüm şirketlerin bu mesajı duyurmak için birlikte çalışmaları çok önemlidir.”

AHEC Logo_orjinal