Sektörde Bir Yıldız: Yıldız Entegre

Orsiad Gazetesi *: Hızır bey, öncelikle üretim tesisleriniz, faaliyetleriniz ve ürün çeşitleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Hızır Tuna: Fabrikalarımızda Mdf, Mdflam, Sunta, Suntalam, Boyalı Sunta , MdfProfile, Mdf Kapı, Mdf Süpürgelik, Mdf Boy Kapak, Laminat Parke, Boyalı Levha, Kapı Paneli, Emprenye Edilmiş Dekor Kağıdı ve Tutkal üretimi gerçekleştiriyoruz. 100 yılı aşkın bir süredir orman ürünleri alanında hizmet veren Yıldız Entegre, şu an tam kapasite çalışan 7 fabrikası ile yatırımlarına devam etmektedir. 2001 yılında Arslanbey tesislerinde faaliyete geçen Yıldız Entegre, bugün 7 üretim tesisi ile dünyanın 45 ülkesine orman ürünleri ihraç etmektedir. Firmamızın vizyonu gereği teknolojiyi yakından takip ederek sürekli yenilik ve kalite peşinde koşuyoruz. Yıldız Entegre, faaliyette olan tesisleri ile bugün dünyanın en büyük 9. üreticisidir.

* MDF tesisleriniz hakkında detaylı bilgi alabilir miyiz?
Hızır Tuna: Yıldız Entegre, Türkiye sanayisini ileriye taşıyan yenilikçi tesisleri ile dünyanın en büyük üreticilerinden biri haline gelmiştir. Mdf üretimi yapan 2 fabrikamız bulunmaktadır. Yıldız Entegre Kartepe Tesisimiz; 4.200 m3/gün üretim kapasitesiyle toplamda 500.000 m2 alan içerisinde bulunan fabrikamız, orman ürünleri alanında hizmet veriyor. Fabrikamızda Mdf, Mdflam, Mdf Profile, Laminat Parke, Mdf Kapı, Mdf Süpürgelik, Boyalı Mdf , Mdf Boy Kapak, Kapı Paneli, Emprenye Edilmiş Dekor Kağıdı ve Tutkal üretimi gerçekleştiriyoruz. Kartepe Tesisimizde, 3 adet yıllık toplam 1.120.000 m3 üretim kapasiteli mdf hattımız, 1 adet yıllık 11.000.000 adet üretim kapasiteli panel kapı hattımız, 6 adet yıllık toplam 96.000.000 m2 kapasiteli melaminli levha üretim hattımız, 4 adet yıllık toplam 24.000.000 adet üretim kapasiteli profil hattımız, 1 adet yıllık 2.500.000 adet üretim kapasiteli boy kapak hattımız, 2 adet yıllık 28.000.000 m2 üretim kapasiteli parke hattımız, 1 adet yıllık 20.000.000 m2 üretim kapasiteli boyalı levha hattımız, 5 adet yıllık 225.000.000 m2 üretim kapasiteli emprenye hattımız ve 1 adet yıllık 1.000.0000 adet üretim kapasiteli mdf kapı hattımız mevcuttur. 2012 yılı Haziran ayında üretime başlayan Mersin Mdf Tesisimiz ise; Mersin Tarsus OSB’de 231.727 m2 arazi üzerinde 70 bin m2 kapalı alana sahiptir. Fabrikamızda 1 adet 460.000 m3/yıl kapasiteli MDF Pres Üretim Hattı, 2 adet toplam 27.487.770 m2/yıl kapasiteli Dekor Kağıdı Kaplama Tesisi, 1 adet 7 milyon m2/yıl kapasiteli Laminat Parke Üretim Hattı, 2 adet 81.660.000 m2/yıl kapasiteli Emprenye Üretim Hattı ve 1 adet 52.164 ton/yıl kapasiteli Üre Formaldehit Tesisi yer almaktadır.

* MDF üretiminizde ithal ve diğer yerli markalara göre farklılıklarınız nelerdir?
Hızır Tuna: Yıldız Entegre olarak ürün çeşitliliğimiz bizi rakiplerimizden ayıran en önemli farklılıktır. Ürün çeşidimizin fazla olması, renk çeşidimizin fazla olması, kalitemizin iyi olması ve her şeyden önemlisi entegre bir yapıda olmamız, örnek verecek olursak; tutkalı kendimizin üretmesi, elektriği kendimizin üretmesi, hammaddemizi kendi imkanlarımızla taşımamız, limanımızın olması, bizi rakiplerimize göre üstün kılan özelliklerimizdir.

* Gelişen teknolojiye paralel olarak yatırımlarınızdan ve hedeflerinizden bahseder misiniz?
Hızır Tuna: Teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve her yeniliği Türkiye ve Avrupa pazarına ilk elden sunmayı kendine misyon edinen Yıldız Entegre olarak biz, 2011 yılında Akhisar/Manisada 2.000 m3’gün’lük yonga levha tesisi ve Tarsus/ Mersin’de 1.500 m3/gün’lük Mdf tesisi yatırımına başladık. 2012 yılı Temmuz ayı itibari ile iki tesisimizde de üretime başladık. 620 m3/gün‘lük yonga levha ve melamin kaplı yonga levha üretim kapasitesine sahip Masstaş Fabrikasını bünyemize dahil ederek kapasitesini 1.000 m3/gün’e çıkarttık. Yıldız Entegre’nin ilk göz ağrısı olan Orman Ürünlerini Avrupa’nın henüz girmediğimiz pazarlarına da sokarak gelişmeyi hedeflerken, aynı zamanda önümüzdeki yıllarda yurt dışı pazarlarda yatırım planlarımız bulunmaktadır.

* Pazarlama ve satış organizasyonlarınızı anlatır mısınız?
Hızır Tuna: İller bazında bayi/alt bayi odaklı bir yapılanma ile Türkiye pazarında satış faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. Dünya pazarında ise Ortadoğu başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri, Afrika Pazarı ve Rusya Cumhuriyetlerinde ülke ve firma odaklı satış faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. Yüksek rekabet ortamında sürekli Ar-Ge faaliyetleriyle birlikte yeni ürünler üretip bayi odaklı doğrudan pazarlama yapmamız, piyasada firma ürünlerimize talebi arttırmaktadır. Yüz yüze satış tekniğini kendimize ilke olarak belirlemiş olup bunun yanında internet, katalog ve TV gibi araçlardan da yararlanıp doğrudan pazarlama yapıyoruz. Ayrıca bu kapsamda bayi odaklı eğitim ve toplantılar yapmaktayız.

* Kalite konusunda yapmış olduğunuz çalışmalar nelerdir?
Hızır Tuna: Yıldız Entegre olarak kalite vazgeçilmez bir konu. Vario markası ile kullanıcılara sunduğumuz ürünlerimizin tamamı 10 yıl garantili. Teknolojik gelişmeler ve yenilikler elbette kalitemizi de etkiliyor. Ürünlerimiz CE belgeli olarak satışa sunuluyor. TÜV Teknik Kontrol ve Belgelendirme A.Ş.’den almış olduğumuz ISO 9001 belgemiz kalitemizi taçlandırdı. Ayrıca ISO 14001 ve OHSAS 18001 belgelendirme konularında da çalışmalarımız devam etmektedir. Yine Avrupanın yakından takip ettiği ve ihracata yönelik ürünlerimizde büyük öneme sahip olan FSC belgesini ‘de Yıldız Entegre olarak almış bulunmaktayız.

* Yıldız Entegre’nin Türkiye pazarındaki yeri ve konumu nedir?
Hızır Tuna: ‘Türkiye’nin ilk 500 Büyük Firması’ listesinde 2010 yılı sonuçlarına göre 44. sırada yer alan firmamız 4.200 m3 / gün üretim kapasitesiyle ülkemizin en büyük MDF üretim kapasitesine sahiptir. Yıldız Entegre 1.120.000 m3 kapasitesi ile bugün dünyanın en büyük 9. üreticisi durumundadır. Yeni yatırımlarımlarımızla 2012 yılı sonunda kapasitemizi 2.800.000 m3’e çıkarak sıralamada 4. sıraya yükselmeyi hedeflemekteyiz. Yıldız Entegre 2500 çalışanı ile Avrupa’nın en büyükleri arasına adını gururla yazdırmıştır. Yıldız Entegre , sektörümüzde Türkiye’de %30 pazar payına sahiptir.

* Dış piyasadaki konumunuz nedir?
Hızır Tuna: Yıldız Entegre bugün Türkiye sınırlarını aşmış ve Afganistan, Arnavutluk, Azerbaycan, Bulgaristan, Danimarka, Fildişi Sahili, Gürcistan, Irak, İran, İsrail, KKTC, Kosova, Makedonya, Özbekistan, Romanya, Rusya, Türkmenistan, Ukrayna, Umman, Yunanistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Sudan, Kenya, Cezayir, Mısır, Tunus, Fas, Kazakistan, Pakistan, İtalya, İspanya, Nijerya, Lübnan, Suriye, Libya, Avustralya, Moldova, Almanya, İsviçre, Danimarka, Fransa, İsveç ve Bosna-Hersek’e ulaşmıştır. Vario markası ile Yıldız Entegre, yurtiçi piyasada olduğu gibi yurtdışında da önemli bir marka ve MDF de Türkiye’nin markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor, yatırımlarımıza devam ediyoruz.

* Size göre levha sektörünün sorunları nelerdir?
Hızır Tuna: Sektörde her fırsatta dile getirdiğimiz hammadde sorunu mevcut. Hammadde konusunda yerli ürünlerin fiyatları ithal ürünlere göre bir hayli yüksek. İthal ettiğimiz hammadde ise gümrük ücretlerine ve farklı kategorilerdeki vergilere tabi. Böyle bir durumda sektördeki üretim faaliyetlerinin sekteye uğraması kaçınılmaz oluyor. Kış şartlarının ağırlaştığı dönemlerde, hammadde teminindeki sıkıntılar sebebiyle stok maliyetlerinin artması, girdi maliyetlerinin yüksekliği, eğitimli kalifiye personel, eğitimli teknik ve ara eleman sayısında ülke genelindeki yetersizlik bizim için en büyük sorunlardır.

* Sektörün geleceği ile ilgili beklentileriniz ve düşünceleriniz nelerdir?
Hızır Tuna: 2008 krizinden, tüm sektörler ağır biçimde etkilenirken MDF ve Lif Levha Sanayi bu krizi küçük kayıplarla atlatmıştır. Bu sektörün Türkiye’de canlı olmasının ve giderek büyümesinin en büyük sebebi ise ülkemizin genç nüfusa sahip olmasıdır. İnşaat sektörünün hızlı gelişmesi ve hızlı tüketimin olması da diğer nedenler arasındadır. Bu nedenle gelecek yıllar için hem Türkiye hem de sektörümüz için olumlu beklentilerimiz var. Türkiye’de işletmelerin modern teknolojiyi yakından takip etmesi, üretim ve kalite standartlarını yukseltmek için gayret göstermesi ile yeni kurulan entegre tesislerinin ürün çeşitliliği sağlaması ve işçilik maliyetlerinin AB ulkelerindekine göre düşük olmasının rekabet avantajı sağlaması bizleri güçlü kılan yönlerdir. Bu nedenle sektörümüzün önünün açık olduğunu düşünmekteyim.