Sosyal Medya ne menem bir şeydir?

ORSİAD Sosyal Medya
ORSİAD Sosyal Medya

Çok zaman önceydi… Yapı malzemeleri dersimizin ilk günü, hocamız elinde sonradan ıhlamur olduğunu öğreneceğimiz bir tahta parçasıyla derse girmişti. Konuşmasının bir yerinde elindeki latayı havaya kaldırarak “bunun ne olduğunu biliyor musunuz?” diye sordu.

Birkaç hevesli arkadaşımız atlayarak “TAHTA!” diye bağırdığında hocamız, sertçe kaşlarını çatıp, “buna ‘AHŞAP’ diyeceksiniz” demiş, o hevesli birkaç arkadaşımızı göstererek de “bunlara da tahta diyebilirsiniz” demeyi ihmal etmemişti… Allah’ın rahmeti üzerine olsun, çok değerli bir insandı…

Yaşamımız boyunca başımızı çevirdiğimiz hemen yer yerde görmeye alıştığımız ahşaba duyduğum saygı o gün başladı.

Ahşapla gerçek anlamda o gün tanıştım…

ORSİAD Gazetesiyle ise Kurumsal İletişim Danışmanı göreviyle birlikte Mart ayının başlarında…

İster bireysel, ister kurumsal olsun hemen herkesin söylemek istediği bir şeyleri, iletmek istediği mesajları var. ORSİAD Gazetesi de aylık yayımlanan basılı bir yayın olmasının yanında, internet sitesi ve Pinterest, Facebook, Twitter gibi sosyal mecralardaki kanallarıyla sektörünün sesi olmayı, vermek istedikleri mesajları iletmeyi hedefleyen bütünleşik bir yapı…

Düne kadar yazılı ve görsel medya, kurumların iletişimleri için kullandıkları araçların başında geliyordu. Bugün her ne kadar pabuçları dama atılmasa da –zira Pazar günü ayaklarınızı uzatıp kahve eşliğinde okunan gazetenin yeri bir başkadır- günümüz internet teknolojileri tüm dünyayı önümüze serip, vermek istediğimiz mesajları anbean iletmemize olanak tanıyor.

“Markalar sosyal medyada var olmalı”

Ülkemizde yaklaşık 40 milyon civarında internet kullanıcısı bulunduğunu, yaklaşık 35 milyonunun Facebook, yaklaşık 6 milyonunun da Twitter ve LinkedIn kullanıcısı olduğunu göz önüne alırsak, markaların neden sosyal medyada olmaları gerektiği sorusuna kolayca yanıt bulabiliriz.

İçinde bulunduğumuz çağda, teknolojinin sunduklarıyla birlikte rekabet koşulları da tüketici alışkanları da hızla değişiyor. Artık tüketici sadece izleyici değil aynı zamanda katılımcı da… Haber alıyor, haber veriyor, öneriyor ve paylaşıyor. Kurumlarla hedef kitle arasında önceden tek yönlü olan klasik iletişim, günümüzde çift yönlü bir hale dönüşüyor.

“Kurumlar için sosyal mecralarda fırsat ve tehdit bir arada”

Sosyal mecralar kurumlara, hedef kitleleriyle doğrudan ve yakın iletişim kurabilmeleri, ürün veya hizmetlerini tanıtabilmeleri, bilinirliklerini artırabilmeleri ve sadakat yaratabilmeleri için büyük fırsat yaratıyor. Klasik mecraların aksine etkilerini çok kısa sürede görmek ve ölçümlemek de cabası. Ancak sosyal mecralar, önceden belirlenen kurum stratejileri dâhilinde ve profesyonellerce yönetilmediği takdirde de bir o kadar tehlikeli…

Dijital dünyanın çantalarımıza ve ceplerimize girmesiyle birlikte “bilgi” artık adeta virüs gibi hızla yayılabiliyor. Bir küçük paylaşım, kısa sürede milyonlara ulaşabiliyor.

Tam da bu noktada kurumlar/markalar için hayati olan ise; yayılanın “doğru bilgi” olup olmadığı konusu…

ORSİAD sektörün sesini, iletmek istediği mesajları ve ulaştığı bilgileri siz değerli okuyucularına, tüm mecraları kullanarak ulaştırmayı hedefliyor. En büyük önceliği ise size ulaştırdıklarının “doğru bilgi” olması için çalışmak…

Tüm okuyucularımıza doğru ve sağlıklı iletişim dileriz…

Şahnur Karaağaç
Kurumsal İletişim Danışmanı
ORSİAD Gazetesi