Turanlar Grup 2012 yılını değerlendiriyor…

2012 yılı Turanlar Grup, Peli Parke ve Vezir Ağaç olarak nasıl geçti. Değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

2012 yılı bizim için Intermob ve Domotex fuarlarıyla birlikte tanıtımlarımızın ön planda olduğu iyi bir yıl oldu. 2012 yılında daha çok mevcut, standart ürünlerimizin pazarda yayılması için mücadele gösterdik. Bu anlamda da iyi bir noktaya çıktığımızı düşünüyoruz. Dolayısıyla 2012 yılı bizim için, hedeflerimizin pazarda bir düzene girdiği ve satış noktalarının renklerinin pazara angaje edildiği bir yıl oldu. İçinde bulunduğumuz yıl yani 2013 yılında da , bu renkleri daha geniş kesimlere ulaştırmak için bir takım tanıtım ve promosyon konularına girip ürünümüzü yaymayı hedefliyoruz. Örneğin 2013 yılında müşteri sadakat programımız olacak. Bu programda hedefimiz, tüm bizi tanıyan kesimlere daha yoğun bir şekilde ulaşmak olacaktır. Bu vesileyle ürünümüzü kullanan müşterilere bir takım promosyonlar vererek  ulaşamadığımız kesimlerin de bu sayede bizi tanımasını ve ürünümüzü kullanmasını bekliyoruz. Ana amacımız daha geniş kesimlerde ürünümüzü yaymak olacaktır.

2013 yılından beklentileriniz nelerdir?

2013 yılında hedefimiz,  2012 yılında başlayıp günümüze getirdiğimiz yeni ürün gruplarımız olacaktır. Ürün gruplarımızı şöyle sınıflandırıyoruz.  Peli ürünleri, standart, halka, küçük proje gruplarına hitap eden kişilere sunulan ürün grubumuz. Kendi üretim tesislerimizde ürettiğimiz bir üründür. A’dan Z’ye tüm ürün detayı dekoruyla, renk çeşidiyle firmamıza aittir. Yine Elegance olarak grupladığımız, tanınmış Avrupalı firmalarla ortak çalışarak üretmiş olduğumuz daha büyük proje ve son cari müşterilerine kapı müşterilerine bayilerimiz tarafından sunulan ürün gruplarıdır. Bunlar iki ayrı kartela halinde bayilerimizde bulunuyor. Buradaki ana hedefimiz 3 tane farklı koleksiyonu tek bir kartelada toplamak. Bunlardan biri yine kendi üretimimiz olan seri üretimle çıkaracağımız yurtdışından gelen ama daha önce de izah ettiğim gibi Avrupa pazarının öne çıkarmış olduğu 12mm ve 10mm grubundaki ürünler olacak.

Aslına bakarsanız, laminat parke pazarında 7-8mm ürünler daha çok satılıyor. 10-12mm ürünler  pazarın da bildiği gibi lamine sektöründe yer alıyor. Bizim yapmış olduklarımız laminat parke. Bu lamine ürünler fiyat olarak bizim ürünlerin 4- 5 katı üst seviyesinde. Dolayısıyla mevcut ürünlerimizde %50 bir fiyat yükselterek bu lamine ürünlerin bir alternatifi olarak sunmaya çalışıyoruz. Tabi bu 10-12mm kalınlığındaki ürünleri sadece ürünü mevcut standartlarla değil çok özel çalışmalarla yüzey kalitesi ve görüntü farklılığı vererek yani ebatlarıyla da oynayarak üretmek istiyoruz. Normalde pazar 19cm ebada alışmıştır. Biz bunu mesela normal lamine pazarında en pahalı ürün grubu olan ve plant diye tabir edilen 14-15cm aralığında üretmek istiyoruz. Biz bu pahalı ürünü aynı benzerlikle laminat parke pazarında müşterimize sunmak istiyoruz. Bu ürün gruplarında biraz daha üst segmenti kullanacağız yani çizilmeye dayanıklılığı daha yüksek olacak.  Çünkü burada hedef pazarımız yani rakip pazarımız laminedir. Ve lamine parkenin en büyük derdi çizilme problemidir.  Biz de çizilmemezliği sağlayarak yüzey görüntüsünü aynı vererek pazara çıkmak istiyoruz. Görüntüye bakıldığında, profesyonel olmayan yani son müşterinin ayırması olanaksızdır.  Farkı ancak işin profesyonelleri sektörün içinde olanlar görebilir.  İşte ne kadar yakın birebir aynı konseptte ürün yapabilirsek biz o kadar kendimizi başarılı bir firma olarak  sayacağız. Tüm çalışmalarımız bunun üzerine kurulu. Avrupalı firmalarla, bu işin yüzey karakterini veren saç baskı firmalarıyla ortak çalışıyoruz. Ayrıca bu ürünler çok özel ağaç dokusuna birebir örtüşen kağıt üretimleriyle gerçekleştiriliyor. Bu konuda da yine çoğunluğu Almanya’ da olan firmalarla ortak  girişimlerle bu projeleri  sonuçlandırıyoruz. Bir de yine bunların altında bütün hepsini birleştiren çok yeni bir konsept uygulamak istiyoruz. Bunu da tek bir kartelada Peli Parke’nin VIP ürünleri diye piyasaya sunmak istiyoruz.

VIP Kartelada kaç renk olacak? 

Kartela 3 konseptten oluşacak ve ortalama 20’ye yakın hepsi birbirinden farklı özellikte renk olacak. Müşteri bunu, piyasadaki standart ürünlerden daha farklı bir ürün grubuna geçmek istediğinde kullanacak. Böylelikle daha farklı bir müşteri grubunu yakalayıp, bayimizin kazançlarını daha iyi bir seviyeye taşıyarak bayilerimizin özel ürünleriyle yeni projelere ulaşma yollarını açmış olacağız.

VIP Kartele Pelifair’de olacak mı? 

20-23 Nisan tarihlerinde yapılacak olan Pelifair bizim için tüm bayilerimizle buluştuğumuz , yeniliklerimizi sunduğumuz bir dönem oluyor. Turanlar Grup ailesinde artık bu bir gelenektir. Hem müşterilerimizle buluşuyoruz hem yeni ürün gruplarımızı tanıtıyoruz. Ailemizin yeni üyeleriyle de bir araya gelip tanışmış oluyoruz.  Çalıştığımız ürün gruplarına destek veren partnerlerimiz de buraya yetkili kişileriyle katılıp bayi gruplarımızı daha iyi bilgilendirme şansı yakalıyorlar.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

2013’ün Türkiye nezdinde firmalar boyutunda oldukça yeniliklerle dolu bir yıl olmasını diliyorum. Pazarımızın standart ürünlerden kopup biraz daha yenilikçi zihniyetle çalışmasını ümit etmekteyim. Ben ve benim konumumdaki tüm arkadaşların bu konuya emek vermelerini sektörümüz açısından çok faydalı buluyorum.