Yeni Hedef : RUSYA

İstanbul Ağaç ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Rusya’nın yıllık 4 milyar Dolarlık mobilya ithalatı yaptığını ve ambargo sonrası doğan ihtiyaç nedeniyle sektör olarak Rusya’ya yöneldiklerini söyledi.

Dünyanın mobilya ihracatı sıralamasında 2009’da 21’inci sırada olan Türkiye, bu yıl 13’ncü sıraya kadar yükseldi. 2023 hedefi  5’inci sıra olan Türkiye’nin Çin, İtalya, Almanya, Polonya ve Vietnam gibi güçlü rakipleri bulunuyor. Son yıllarda mobilya ihracatında yüzde 13’lük büyüme yakaladıklarını anlatan İstanbul Ağaç ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, şu anda 2.2 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını ve bu büyüme hızını sürdürmeleri halinde 4.5 milyar dolar ihracat yapan Vietnam’ı geçerek 5’inci sıraya çıkabileceklerini belirtti. Türk Mobilya sektörünün dünyada kaliteli mobilya üreten bir imaja sahip olduğunu ifade eden Güleç, Türk mobilyasına olan ilginin her geçen gün arttığını, mobilya sektörünün dış ticaret fazlası verdiğini kaydetti.

Rusya’nın Avrupa Birliği ve ABD’ye uyguladığı ambargo sonrası bu ülkeye yöneldiklerini dile getiren Güleç, Rusya’da daha önce istedikleri payı alamadıklarını ve bundan sonra Rusya’ya girmek için çalışmalara başladıklarını aktardı. Rusya’nın yılda 4 milyar dolarlık mobilya ithalatı yaptığından bahseden Güleç, “Bugüne kadar Rusya’ya önemli oranda mal satamadık. Hedefimiz orası. Şu anda bütün ihracatımız Rusya’ya odaklanmaya başladı. Son iki aydır sadece Rusya’ya pazarlamaya başladım ve mal satıyorum kendi firmamla. Gümrük sorunları vardı onlar aşıldı. Önümüzdeki mayıs ayında Rusya’daki en önemli mobilya fuarlarına katılmak istiyoruz. Kasımda da Rusya’ya heyetimiz gidip temaslarda bulunacak.” dedi.

TURKİYE RUSYA BAYRAK

IRAK’A OLAN KAYIP İRAN İLE KAPATILIYOR

Son 5 yılda en çok mal sattıkları ülkenin yüzde 26.5 ile Irak olduğunu anlatan Güleç, Irak’ı yüzde 12.5 ile Almanya’nın takip ettiğini söyledi. Son bir yılda yaşananlara rağmen Irak’ın halen birinci sırada olduğunu dile getiren Güleç, İran’a olan ihracatlarının son bir yılda yüzde 41.4 arttığını kaydetti. Güleç, “İran’da bizim Türkiye mobilya ve Türk malının değeri çok yüksek. Onun için İran önemli bir pazar. Her zaman mal satıyoruz oraya. Orada üretimle karşılanmayacak kadar üstün bizim özellikle mobilya modellerimiz. Ambargonun gevşemesi de İran’a ihracatımızı artırdı. Irak pazarının kaybını İran’la kapatıyoruz.” diye konuştu.

mosder-yeni-baskanini-secti1

UR-GE’DEN EN FAZLA MOBİLYA SEKTÖRÜ FAYDALANDI

Ekonomi Bakanlığı’nın mobilya ihracatının artmasına önemli katkılarından bir tanesinin UR-GE (Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi) olduğunu belirten Güleç, UR-GE’den en çok istifade eden sektörün mobilya sektörü olduğunu kaydetti. Güleç sözlerini şöyle devam etti: “UR-GE ile gitmediğimiz ülke kalmadı neredeyse. Afrika’nın hemen hemen her ülkesine gittik UR-GE desteği alarak. Bakanlığın başarılı bir projesi. Bundan daha çok istifade edeceğiz. Turquality’den de istifade ediyoruz. Mobilya markalarının açılması buna bağlı bir başarıdır. Dünyada mobilya sektörümüzden 2 binden fazla mağaza açıldı. Turquality ve diğer destekler alınarak bu yapıldı. Fuarlara da katılımlarımız sürüyor. Milli katılım olarak Çin’e yapıyoruz. Diğer ülkelere bağımsız gidiyoruz.”