EPLF Parke Sektörünün Sonuçlarından Umutlu

EPLF’nin Almanya Domotex 2018 kapsamında gerçekleşen konferansı, dernek üyelerini ve uluslararası basını bir araya getirdi. Ülkemiz ve sektörümüz adına konferansa katılarak edindiğimiz değerli bilgileri siz sevgili ORSİAD okurlarımızla paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Avrupa laminat parke sektörünün önde gelen derneği EPLF’nin son açıkladığı rakamlara göre Avrupa’da üretilen parkelerin dünya genelindeki satış rakamları toplam 477 milyon m²’ye ulaşarak istikrarlı bir tablo çizdi.

2017 yılında Batı Avrupa’da (Türkiye dahil) satışlar 243 milyon m2’ye (2016 yılında bu rakam 250 milyon m²) ulaştı ve bu bir önceki yıla göre % 2.9’luk bir düşüş gösterdi. Genel olarak 57 milyon m²’lik (2016: 63 milyon m²) satışlar % 10’luk bir düşüş göstermesine ve termoplastik zemin kaplamasına yönelik trend devam etmesine rağmen Almanya, Orta Avrupa’daki en önemli tek pazar olmaya devam ediyor.

Fransa, 2017 yılında gerçekleştirdiği 37,6 milyon m² (geçen yıl: 37,4 milyon m²) satış ile istikrarlı kaldı ve Avrupa’da ikinci sırada yerini aldı. Birleşik Krallık, EPLF üyelerine olan olumlu eğilimini sürdürdü ve yaklaşık % 2.5 artışla 33.8 milyon m² (önceki yıl yaklaşık 33 milyon m²) satış gerçekleştirdi. Bu sonuçlarla İngiltere, dernek üyelerinin cirosunun 2017’de tekrar düştüğü Türkiye’den önce üçüncü sırada yer aldı.

EPLF’nin sonuçlarına göre Türkiye’de, Avrupalı laminat üreticilerinin laminat satışları % 9.2 azalarak 24.9 milyon m²’ye (geçen yıl 27.5 milyon m²) düştü. Hollanda’nın henüz beklenen net rakamlarıyla 19.7 milyon m²’ye ulaşması (geçen yıl 19.3 milyon m²) ve tekrar beşinci sıraya yerleşebileceği belirtildi. İspanya yaklaşık 17 milyon m²’lik (önceki yıl 17 milyon m²) satışla geride kaldı.

2017 yılında Doğu Avrupa’da bir önceki yıla oranla 128 milyon m² (önceki yıl 126 milyon m²) daha fazla EPLF laminatı satıldı, bu alandaki Avrupa laminat zemin üreticileri % 1.9 oranında bir artış kaydetti. Her ne kadar bu artış oranı bir önceki yıl kadar iyi değilse de, bu alan EPLF için önemli bir büyüme pazarı olmaya devam ediyor. Dernek, 2015’ten bu yana, EPLF üyeleri tarafından Rusya’da yapılan, çeşitli nedenlerden dolayı istatistiklerde yakalanmamış 20 milyon m² ürün kaydı olduğunu belirtti. 2017’de EPLF’nin Rus üyeleri, yaklaşık % 35’lik bir büyüme oranı elde ettiklerini ve yaklaşık 35 milyon m²’lik (önceki yıl 34 milyon m²) satış bildirdiler. Polonya, 2017’de yaklaşık 31 milyon m² (geçen yıl: 31 milyon m²) ile istikrarlı bir sonuç kaydetti. Romanya’da 13,2 milyon m² (önceki yıl 13,6 milyon m²) ile hafif bir düşüş görüldü. Sıralamada yer alan diğer yerler sırasıyla 7.4 milyon m² (bir önceki yıl 6.2 milyon m²) ve yüzde 18.2’lik bir büyüme oranı ile Ukrayna, daha sonra 6,5 ​​milyon m² (geçen yıl 6.2 milyon m²) ile Macaristan ve 5 milyon m² ( önceki yıl 5 milyon m²) ile Bulgaristan.

Kuzey Amerika’da EPLF’nin Avrupa laminat döşeme alanındaki başarısı devam ediyor. 2017’de (önceki yıl: 47 milyon m²) 49 milyon m² alana sahip olan bu bölge, bir kez daha büyümesini % 4.7 artırdı. ABD, 2017 yılında yaklaşık % 8.1 oranında bir artış gösterdi ve 32 milyon m² (önceki yıl 29 milyon m²) kaydetti, Kanada ise yaklaşık 18 milyon m² (önceki yıl: 18.1 milyon m²) sonuç açıkladı.

En güçlü olumlu trend, EPLF üreticilerinin 2017 yılında 29 milyon m²’nin üzerinde toplam satışlara ulaştığı Asya Pasifik’te görülürken, bir önceki yıla göre (2016: 27 milyon m²) yaklaşık % 8.7 artış kaydedildi. 2017’de Asya’daki en büyük büyümeyi, Hong Kong da dahil olmak üzere önemli Çin pazarının oluşturduğu belirtilirken, bu satışlar 9,6 milyon m² (önceki yıl 8.6 milyon m²) ile % 10.8 artış anlamına gelmektedir.

EPLF, 2016 yılında ilk kez raporlarında adı geçen Kazakistan pazarında 2017 yılında (önceki 2.8 milyon m2) 3.6 milyon m2’lik satış kaydetti ve % 39’luk bir artış gerçekleştirdi. Bu arada İsrail 2.2 milyon m²’ye (önceki yıl 2.4 milyon m2) ulaşırken, Suudi Arabistan 2.7 milyon m² (önceki yıl 2.7 milyon m2), Tayvan ise 1.8 milyon m2’lik (önceki yıl: 1.6 milyon) satış kaydetti.

2017 yılında Latin Amerika, 17,7 milyon m²’lik satış (önceki yıl: 17 milyon m²) ile % 3 büyüdü. Şili’nin en büyük tek pazarındaki satış rakamları bir önceki yıla göre % 4.6 artışla 7.7 milyon m² (önceki 7.3 milyon m²) seviyesinde gerçekleşti. Meksika 4.3 milyon m² (önceki yıl: 4.3 milyon m²), Kolombiya 1.6 milyon m² (önceki yıl: 1.5 milyon m²) ve Arjantin ise 2.2 milyon m²’ye (önceki yıl: 1.4 milyon m²) yükseldi.