EPLF Üyeleri 156 milyon m2 Çin Pazarına Hazır

Çin’in Üst Düzey Pazarı İçin Sertifikalı Laminat Parke

Kuşkusuz ki, Çin zemin kaplama pazarı çok büyük. Amerikalı pazar araştırma kuruluşu Catalina Araştırma, sadece 2011 yılında, Çin genelinde toplam satışın 3,9 milyar m2’ye ulaştığını ifade etti. Bu pazarın üst düzey kısmı, Avrupa yapımı kaliteli laminat parke için artan bir potansiyel sunarken, Avrupa Laminat Parke Üreticileri Birliği EPLF, üyelerini Çin pazarındaki bu fırsatları değerlendirmeye davet etti.

Çin zemin pazarında fayans döşemeler hala açık farkla en popüler seçenek. Catalina Araştırma şirketinin açıklamalarına göre 2011 yılındaki Çin pazarının genelinde, % 75’lik kısmı fayans satışları (2.93 milyar m2) oluştururken, kilim ve halılar % 9 (351 milyon m2) ve % 5 ile elastik zeminler %5 (195 milyon m2) ile onu takip ettiler. Laminat parke % 4’e varırken (156 milyon m2), taş zeminler % 3 (117 milyon m2) oluşturdular. Catalina Araştırma şirketi, ahşap döşeme pazar payının son yıllarda artışına dikkat çekiyor. Bu durumun devam edeceğini ve şimdi ile 2025 yılına kadar olan zamanda, kentsel nüfus büyümesinin bir sonucu olarak, yeni zeminler için talebin, yılda 177 milyon m2’ye yükseleceğini tahmin ediyor.

Bir kaç yıl önce Çin’de imal edilmeye başlanan laminat parke EPLF üyeleri için ithalat pazarını daraltmak için neden oluştururken, 2012 yılında belirli bir miktar pazarı geri alma görüldü. Çin ve Hong Kong’da EPLF tarafından üretilen yüksek kaliteli, uzman marka malları ithalatı 2011 yılında 2,3 milyon m2’ye düştükten sonra, 2012 yılında, bir kez daha, 3 milyon m² aştı 2012 yılında Çin’in ilk kez üst noktaya doğru hareket ederek, % 28’lik pay ile dünyanın en laminat parke üretme gerçeğini göz önüne alınca (Almanya % 27’lik bir pay idi)bu özellikle olumlu bir işaret olarak yorumlanıyor.

Pergo, SKEMA ve Unilin gibi bazı EPLF üyeleri hali hazırda Çin pazarında zaten aktif olarak yer alırken, kısa bir süre sonra başka dernek üyeleri isimlerin de onlara katılabileceği belirtiliyor. EPLF’nin Pazar ve İmaj Komitesi Yönetim Kurulu Başkanı Volkmar Halbe, Avrupalı ​​üreticiler için yeni Uzakdoğu pazarlarına dair umutlu konuşuyor; “Yeni sloganımız olan ‘Avupa Yapımı Kalite ve İnovasyon’, EPLF üyelernin Çin’de kendi sertifikalı ürünlerini tanıtmak adına benzersiz satış noktalarını özetliyor. Bu Avrupalı ​​üreticilerin pazarın seçkin bölümünde kendilerini açıkça konumlandırmaları adına önemlidir.” Çinli müşterilerin ‘Batı’ yaşam tarzından bir dilim istemeleri de, Avrupa yapımı ürünler için harika bir haber olarak yorumlanıyor.

Çin pazarında Avrupa ürünlerinin bu kadar rağbet görmesinin sebebi sadece tasarım şıklığı nedeniyle değil. Çin ihracatında dikkat çeken unsurlardan biri de, gerçek bir Avrupa yapımı zemin döşeme ürününün, sert AB normlarına tabi olması, ürün kalitesi, sürdürülebilirlik ve çevre dostu gibi çok yüksek standartları karşılayan özellikleriyle Çin pazarının genelindeki ürünlerden çok daha üstün farklılıkları sergilemesidir.

E-ticaretin de Çinli tüketici davranışlarında daha büyük bir rol oynamasına tanıklık ediyoruz ve online alışverişte ciddi bir yükseliş gözlemleniyor. Genç, iyi eğitimli Çinliler düzenli internet kullanıcıları olarak tarif ediliyor. Ortalama tüketici profilinin, çoğunlukla doğu ve güney-doğu kıyılarında ve bir milyon veya daha fazla nüfusu ile müreffeh şehirlerde yaşayan Çin’in yeni, varlıklı orta sınıf vatandaşları olduğu belirtiliyor. Ayrıca Şangay, Pekin ve Guangzhou gibi birkaç milyon kişiye ev sahipliği pek çok metropol alanları var. Bu gruptaki yüksek gelirli tüketiciler, ABD’deki benzer gruplarla kıyaslayınca 20 yıl daha gençler ve yaşları 21 ila 40 arasında değişiyor.