SAMET Büyümeye Devam Ediyor

 

 

Sektörün öncü firmalarından SAMET, uluslararası pazarda gösterdiği başarıyla adından söz ettirmeye devam ediyor. Firmanın en son çalışmaları hakkında bilgi almak için, SAMET  Yön. Kur. Başk. Vekili Ufuk KIZILTAN ile görüştük.

 

ORSİAD: Firmanızı kısaca okuyucularımıza anlatır mısınız?

 

Ufuk KIZILTAN:SAMET olarak; 32.000’i kapalı olmak üzere 80.500 m²’lik bir alanda en son teknolojiyle donatılmış modern ve yüksek kapasiteli üretim tesislerimizde çekmece sistemleri, menteşe sistemleri, sürme kapak, mobilya aydınlatma, kalkar kapak sistemleri ve mobilya bağlantı elemanlarının yanı sıra uygulama makinaları tasarlıyor ve üretiyoruz. Toplamda 1.300 çalışanı bulunan, inovasyon ve tasarıma büyük önem veren şirketimizin AR-GE bölümü 130 kişiden oluşuyor.

Sürekli daha iyiye ulaşma hedefi ve çevre bilincinin yanı sıra müşteri memnuniyetini esas almamız, teknolojik gelişmeleri yakından takip edip uygulamamız ve yenilikçi yaklaşımımız bugün SAMET’i global pazarda sektörün en büyük markalarından biri haline getirdi. Kalite, fonksiyon ve tasarımı öncelik olarak görmemiz ve yıllardır bu vizyonla hareket etmemizin de dünyadaki öncü markalar arasında yer almamızı sağladığına inanıyoruz.

SAMET_Yonetim_Kurulu_Baskan_Vekili_Ufuk_Kiziltan

ORSİAD: 2014 yılında yeni çıkan bir ürün ya da farklı bir gelişme oldu mu?

 

Ufuk KIZILTAN:41.yılımızı kutladığımız 2013 yılında, istikrarlı büyümemizi sürdürürken yeni fabrika yatırımlarımızla üretim kapasitemizi artırdık. Çerkezköy’de yer alan üretim tesisimize komşu 11.500 m²’si kapalı alan olmak üzere 21.000 m²’lik alanı da satın alarak, mevcut yatırımlarımızı ikiye katladık. Bu yatırımlarla birlikte, en son üretim teknolojileri kullanılan modern yüksek kapasiteli üretim tesislerimiz toplam 80.500 m²’lik alana ulaşmış oldu. Yeni yatırımlarımızla, tüm üretim faaliyetlerimizi bir araya toplama ve dünyada ilk 5 markadan biri olma hedeflerimize doğru büyük bir adım attık. 2013 Şubat ayı itibariyle faaliyete geçen ve Slidea çekmece sistemlerimizi ürettiğimiz Çerkezköy tesisimizin yanı sıra, Esenyurt’taki ana fabrikamızda Impro frenli menteşe üretimimiz için ek yatırım gerçekleştirdik.

impro_05_V2

Bu yıl ayrıca, İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan ‘’ISO Türkiye’nin İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu/2013’’ araştırmasının sonuçlarına göre, SAMET 2013 yılı satış performansı ile 59 sıra birden yükselerek “Türkiye’nin İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” listesinde yerini aldı.  Bu sonuçtan duyduğumuz memnuniyetle, elde etmiş olduğumuz bu başarı bizi yeni başarılar için teşvik etti.  Bundan sonraki süreçte SAMET’i ‘İlk 500’ listesinin daha üst sıralarına taşımak için çok daha fazla çalışıyor olacağız. Hedefimiz 2014 yılında ilk 300 firma arasına girmek. Bu noktada, dünyanın ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY üyeliğimizi ve SAMET marka performansına katkılarından da söz etmek isterim. Türkiye pazarında elde ettiğimiz başarılar ile, uluslararası bir marka olmak yolunda Turquality desteğinin büyük faydasını gördük. Turquality’nin global arenada “Türk Malı” imajını belirleyen firmalar açısından çok önemli bir destek olduğuna inanıyoruz. Geçtiğimiz 5 yıl süresince gerçekleştirdiğimiz faaliyetleri, yeni yatırımları  ve “Olimpiyat Takımı” şampiyon adaylığımızı göz önünde bulunduran Sanayi Bakanlığı; Turquality’nin SAMET ‘e destek süresini 5 yıl daha uzattı. Önümüzdeki 5 yıl da, bu destek ile yola devam edeceğimiz için son derece gururluyuz. Turquality’nin katkıları ve inovatif yaklaşımımız ile her başarı bizleri daha da güçlendiriyor ve yeni başarılar için motivasyon niteliğini taşıyor.

 impro duvar

ORSİAD: 2015 yılına dair beklentileriniz ve projeleriniz nelerdir?

 

Ufuk KIZILTAN:SAMET markası, Türkiye mobilya aksesuarı pazarında %65’lik bir payla sektör liderliğini koruyor. 2014 yılı için öncelikli hedefimiz, odaklandığımız pazarlarda büyümeye devam etmek. Bir yandan yurtiçi pazar payımızı arttırırken, diğer yandan ise yurtdışı pazarlarda, önemli pazar payı sağlama hedefimiz için gereken tüm çalışmaları yapıyor olacağız. 2012’de yurtdışı operasyonlarımızı geliştirmeye ağırlık vermiş, Aralık 2012’de tasarımın başkenti İtalya’da açtığımız 1.000 m2’lik showroom ile İtalyan mobilya üreticilerine ulaşmaya başlamıştık. Nisan 2013’te ise Almanya’da bir showroom açtık. 2013 yılı sonunda faaliyete başlayan Rusya showroomumuz ile yurtdışı operasyonlarımız ve SAMET markasıyla girdiğimiz pazarlar çok daha geniş bir coğrafyaya yayıldı. Önümüzdeki dönemde öncelikle global bir oyuncu olarak bu pazarlardaki payımızı artırmayı hedefliyoruz.

Almış olduğumuz uluslararası ödüller, doğru yolda ilerlediğimizi bir anlamda belgeliyor. 2013 yılında Defne Koz tasarımı ELA ürünümüz ile Alman Tasarım Konseyi tarafından İç Mekân İnovasyon Ödülü almaya layık bulunduk. 2014 yılında ise yine bu ürünle “Ürün Tasarımı” kategorisinde kazandığımız IF Design Ödülü ise bu başarıyı bir kez daha tescillemiş oldu.