AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı İle Sektörü Masaya Yatırdık

Orsiad : 2017 yılında parke ve MDF sektörünü neler bekliyor?Dünyada MDF üretiminde ülke olarak Çin’in ardından 2. sırada yer alıyoruz. Türkiye’den sonra %4.6 ile Brezilya var… Avrupa’da ise 1. Sıradayız. Laminat parkede Avrupa’da Almanya’dan sonra ikinci, Dünya sıralamasında ise Çin ve Almanya’dan sonra üçüncü sırada yer alıyoruz.

Türkiye bu alanda önemli bir üretim üssü. Biz de AGT olarak bu alandaki iddiamızı rakamlarla taçlandırıyoruz. 2016’yı 700 Milyon TL’lik bir ciroyla kapattık. 2017’de ise yaklaşık 900 Milyon TL’lik bir ciro öngörüyoruz. Türkiye pazarında cirosundaki ihracat payı en yüksek olan şirket Türkiye. İhracat konusunda, yurt dışı satış pazarlama alanındaki iddiamızı bu yıl da sürdüreceğiz.

 

Orsiad : Hükümetin aldığı ekonomik paketler bizim sektörü rahatlatan hamleler oldu mu ?Fonların kaldırılması, navlun desteği, taşıma faaliyetlerinin azaltılması, Gümrük muafiyeti ve KDV iadesi gibi konular sektörümüz açısından geçen yılın umut verici gelişmeleri arasında idi. Son dönemde ise, mobilyadaki ÖTV indiriminin mobilya ve ağaç sektörleri üzerindeki olumlu etkilerini deneyimlemekteyiz.

Orsiad : Sizce bu yıl sektörde büyüme ne yönde olur neden?

Son dönemde başlayan ticari hareketliliğin 2017’de de aynen devam edeceğine olan güvenimizle planlarımızı yapıyoruz. AGT olarak hep daha iyisini, daha yenisini üretme ve sektörün trendlerini belirleyen global marka olma misyonumuzla daima kendimizi geliştirdik. Cirosunun yaklaşık %40’ını ihracattan elde eden bir marka olarak sektörde rakiplerimizden ayrışıyoruz. İnovasyona yaptığımız yatırımla, sektörede katma değerli ürünler üretiyoruz.

Orsiad : Mobilyada beyaz eşyada KDV indirimleri sektörü hızlandırdı bizim sektör için bu tur indirim sektörünü ne kadar hareketlendırır?

Bakanlar Kurulu kararıyla ahşap ve plastik mobilyalar, koltuklar ve büro mobilyalarına uygulanan KDV oranı 30 Nisan’a kadar yüzde 18 yerine yüzde 8 olarak belirlendi. Bu indirimin piyasayı canlandıracağını özellikle evlilik sezonu olan yaz mevsimi öncesine dair alışveriş motivasyonunu artıracağını düşünüyoruz. Mobilya sektöründe yaşanan bu canlılık Ağaç Endüstrisi’ni de olumlu yönde etkileyecektir.

Orsiad : Eğitim konusunda neler düşünüyorsunuz?

 Biz çalışanlarımızı ve paydaşlarımızı AGT ailemizin bir üyesi olarak görüyor, onlarla birlikte büyüdüğümüze inanıyoruz. Düzenlediğimiz sosyal aktiviteler, eğitim ve seminerlerle bir yandan büyük bir aile olarak çalışanlarımızı bunun bir parçası haline getirirken diğer yandan sektöre yönelik eğitimlerle kalite odaklı bir marka algısı hedefliyoruz. Üretim hacmi arttıkça, sektör teknik hizmete ve kalifiye ekiplere daha çok ihtiyaç duyuyor. Bu sorumlulukla yurt içi ve yurt dışında AGT ürün ve usta eğitimleri düzenliyoruz. Şu ana kadar yaklaşık 1000’den fazla ustayı bu eğitimlerde bir araya getirdik. Değerleriyle duygusal sermayesini büyüten paydaşlarının mutluluk ve bağlılığını sağlayan, topluma ve çevreye duyarlı, sektöre yön vererek büyüyen öncü marka olma misyonuyla hedeflerimize emin adımlarla yürüyoruz.

Orsiad : Sektörün birleşenlerinin tek çatı altında toplanması ve sesinin daha gür çıkması sektöre ne gibi avantajlar sağlar ?

Mobilya Yan Sanayii adını verdiğimiz sektör aslında çok uzun zamandan kar eden ve büyüyen bir alan; ancak bu sektörlerin farkındalığı yeni yeni artıyor. Yaşanan bu farkındalık aynı zamanda sektörün tanınması için de farklı fırsatların doğmasına olanak sağlıyor. Tüm bu nedenlerledir ki; levha sektörün gelişmesi Türkiye açısından çok önemlidir ve birlikte hareket etmekle doğru orantılıdır. Sektörün sorunlarının hızla çözülmesi sektörün gücünü arttıracaktır.

Orsiad : Gelişen teknolojiye paralel olarak yatırımlarınızdan ve hedeflerinizden bahseder misiniz?

Toplam 150 milyon dolarlık yatırımla kurulan AGT Entegre MDF Üretim Tesisimiz, MDF üretim teknolojisinin öncü firmalarından Siempelkamp GmbH Co&KG tarafından dünyadaki üretim hatları arasında ‘en iyi uygulama’ seçildi. ContiRoll Generation 8 teknolojisi ile Türkiye’nin en modern ve yüksek performanslı MDF tesisi olma iddiasındaki kompleks, yıllık 500 bin metreküp MDF ve 33 milyon m2 parke üretim kapasitesine sahip.

Dünya markası vizyonumuz ile mobilya bileşenleri sektöründe, müşteri talep ve ihtiyaçlarına daha etkin çözümler üretmek için Dijital Dönüşüm Projemizi başlattık. Bu proje ile Bilgi Teknolojileri, Üretim, Finans, Tedarik Zincirinden Satış Pazarlamaya kadar tüm departmanlar için yol haritası oluşturarak, operayonda verimliliği arttıracağız. Proje kapsamında ürünlerde, süreçte ve üretimde dijital dönüşüme odaklanarak, mevcut vizyon ve misyonumuz doğrultusunda gelecek stratejilerimize uygun sürdürebilir bir büyüme elde etmeyi hedeflemekteyiz.

Sektörün ve Antalya’nın ilk AR-GE Merkezi özelliğini taşıyan, Antalya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki tesiste çalışmalarımız devam ediyor. 25 kişilik alanlarında uzman interdisipliner kadromuz, teknoloji, malzeme ve yeni ürün geliştirmeye odaklanmış durumda. Bu kapsamda geçtiğimiz günlerde AGT Panel ile Türk Standartları Enstitüsü tarafından TSEK 517 (Türk Standartları Uygunluk) belgesi almaya hak kazandık. Panellerimiz; desenleri, dokusu ve renkleri ile her mekana özel çözümler sunmaya devam edecek.

Orsiad : Pazarlama ve satış organizasyonlarınızı anlatır mısınız ?

Türkiye genelinde yaygın bayi kanalının yanı sıra 5 kıtada satış noktaları bulunan AGT, başta Doğu Avrupa, Balkanlar, İran ve Rusya olmak üzere 62 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. 2017 yılında da ihracatta aktif pazarlama çalışmalarına devam edecek. Firmamız; Dubai, İran, İstanbul showroom ve ofislerinin açılması; Amerika, İngiltere, Kanada başta olmak üzere yaklaşık 30’a yakın ülkede aktif fuar katılımları ve pazarlama faaliyetleri ile sektörde öncü olmanın haklı gururunu yaşıyor. Ortadoğu başta olmak üzere, Avrupa ve Kanada’daki Satış Pazarlama faaliyetlerimizin yoğunluğunu önümüzdeki günlerde arttıracağız. İstanbul, İran, Dubai showroomlarımız ve aktif olarak sürdüreceğimiz satış pazarlama faaliyetlerimizle bu sene itibariye pazarın önemli bir kısmını domine etmeyi hedefliyoruz.

Orsiad : Kalite konusunda yapmış olduğunuz çalışmalar nelerdir ?

 Müşteri odaklı yaklaşımımız ve kaliteye verdiğimiz önemle sektörde fark yaratırken, uzun vadeli sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz. Bizi geleceğe bu dinamiklerin taşıyacağına inandığımızdan kaliteli ürün üretmek AGT’nin ana prensibi. Panelde, kapıda, parkede 10 ila 15 yıla kadar garantili ve sertifikalı ürünlerimiz bulunuyor. Bu ürünler dünyadaki birçok son kullanıcının mekanlarını süslüyor.

Düzenlediğimiz ürün eğitimleri ile sektöre değer katmaya devam ediyoruz. Yurt içi ve yurt dışında verdiğimiz eğitimlerde özellikle parke ve panel grubu ürünlerimizin üretim süreçlerinden teknik özelliklerine, kullanım alanlarından montajlarına kadar pek çok konuda katılımcılara bilgi aktarıyoruz. Eğitimlerde standartlara uygun, kalite kriterleri doğrultusunda üretilen ürünlerin, doğru detay ve uygulama ile yapılması konusunda farkındalığın arttırılmasını amaçlanıyoruz. 2017 için planladığımız yeni eğitimlerle bu rakamı hızla arttırmayı hedefliyoruz.

Orsiad :Firmanızın Türkiye pazarındaki yeri ve konumu nedir ?

 Biz AGT olarak “Ahşabı tutku ve teknoloji ile şekillendiren hayata değer katan bir Dünya Markası olmak” vizyonu ile yola çıktık. Bu doğrultuda kendi ARGE’mizle başlattığımız ürün yolculuğunda en uçtaki tüketicilere kadar değer zincirinin her halkasına özel önem veriyoruz. Örneğin parkede henüz yeni oyuncu olmamıza rağmen AGT markası ile pazarda etkin ve belirleyici bir duruma geldik. Diğer ürün grubundaki güçlü konumumuzu pekiştirdik. Geçtiğimiz yılı 700 milyon TL’nin üzerinde ciro ile kapattık. Birçok sektörün aksine, geçen yılın zorlu koşulları içerisinde markamız için, sektörümüz için ve ülkemiz için katma değer üretmeyi başardık. Gerek ulusal gerekse uluslararası arenada var olan AGT marka algısını piyasaya sürdüğümüz yeni ürünlerle güçlendirerek, pazar payımızı önemli ölçüde arttırdık. Güçlü bayi ağımız; geniş farklı ve alternatif ürün gamımızla hem son kullanıcıyı, hem de endüstriyel mobilya üreticisi firmaların ihtiyaçlarını karşılayacak kapasitedeyiz. Kalite, tasarım ve vizyon olarak AGT ürünlerine katma değer sağlıyoruz. Bunun yanı sıra tasarım olarak AGT ürünleriyle yapabilecekleri uygulamalar konusunda aktif pazarlama desteği sağlıyoruz.

Orsiad : Dış piyasadaki konumunuz nedir?

 Ülkemizdeki yerli mobilya üretimi ve tasarımının yanı sıra yurtdışında aktif pazarlama çalışmaları da yürüten AGT, geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği 700 milyon TL’lik cirosunun %40’ını ihracattan elde ederek sektör liderliğini koruyor. Türkiye genelinde yaygın bayi kanalının yanı sıra 5 kıtada satış noktaları bulunan AGT, başta Doğu Avrupa, Balkanlar, İran ve Rusya olmak üzere 62 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. 2017 yılında da ihracatta aktif pazarlama çalışmalarına devam eden firmamız, Dubai, İran, İstanbul showroom ve ofislerinin açılması; Amerika, İngiltere, Kanada başta olmak üzere yaklaşık 30’a yakın ülkede aktif fuar katılımları ve pazarlama faaliyetleri ile sektörde öncü olmanın haklı gururunu yaşıyor.

Orsiad : Sizce yeni açılan hatlar ve yeni oyuncunları sektöre girmesi ile Pazar nasıl şekillenir?

 Ülkemiz gelişen, buna bağlı olarak ihtiyaçları artan bir ülke konumundadır. Diğer ülkelerde olduğu gibi, gelişimin ana eksenini ise kaçınılmaz olarak “inşaat” oluşturmaktadır. Barajlar, enerji üretim tesisleri, yollar, havaalanları, kentsel mekânlar, fabrikalar, hastaneler ve diğer tüm yaşamsal mekânlar ile o mekânları yaşanılır kılabilecek tüm altyapının ilk adımı “inşaat” la atılmaktadır.

İnşaat sektörü, kendisine bağlı 200’den fazla alt sektörün ürettiği mal ve hizmete talep yaratan konumunda olup, bu yaygın etki, sektörün “ekonominin lokomotifi” olma vasfının en temel göstergesidir. Artan üretim hacmi ve yeni oyuncular sayesinde Türk Ağaç Endüstrisi sektörü de katma değer üreten, kendi kendine yetebilen ve yüksek oranda istihdam sağlayan sektörler arasında yer almaktadır.

 Orsiad : Sektörün geleceği ile ilgili beklentileriniz ve düşünceleriniz nelerdir ?

2023 yılı sektör hedefi 25 milyar USD rakamını yakalamaktır. Sektörün tüm ihtiyacının iç kaynaklardan sağlanabilmesi ile ilgili çalışmalar tüm hızıyla sürmektedir.

Gelişen teknoloji, değişen şehir yaşamının gerekliliklerini arttırıyor. Bu durum mobilya ve ağaç sektörlerinde, teknolojinin de bu yapıya dahil olmasıyla gelişiyor ve genişliyor. Şehirleşmeyle birlikte artan inşaat ve daire sayılarındaki rakam 2013’den bu güne dek önemli oranlarda artış sağladı. Bu durum bir faz sonra sektörümüze ve ekonomimize olumlu olarak sirayet edecektir. Ciromuzun %40’ını ihracattan elde eden bir marka olarak; bu ihracatı katma değerli ürünlere dönüştüreceğimizi, Türkiye ekonomisine daha büyük değerler katacağımıza inanıyorum ve bu fırsatı da görüyorum.