Avrupa Laminat Parke Sektörü İçin Büyük Artı: Rakipsiz Çevre Ehliyeti

Avrupa Laminat Parke Üreticileri Birliği EPLF, zemin sektöründeki çevreleyen sürdürülebilirlik tartışmasında önemli bir rol oynar. İşte bu sayımızda sizlere EPLF’nin Başkanı Ludger Schindler’in laminat parke sektörü hakkındaki sorulara içtenlikle cevap verdiği röportajı yayınlıyoruz.

ORSIAD: Zemin pazarı sürekli bir değişim içinde. Özellikle son dönemde yeni ‘tasarımcı’ zemin ürünleri giderek daha popüler hale geliyor. EPLF’nin bu eğilimle ilgili tepkisi nedir ve Avrupalı ​​üreticiler bu duruma nasıl uyum sağlıyorlar?
Biz tabii ki bu eğilimi yakından izliyoruz ve bazı EPLF üyeleri de bir dizi ürünleriyle bu alanda yerleri alıyorlar. Fiyat açısından, vinil döşeme hala laminata göre daha pahalı. Hali hazırda satışlar çoğunlukla ticari gayrimenkul sektöründe artmaktadır. Ama üyelerimiz yine de Avrupa yapımı laminat parke için ikna edici rakamlar sergilemektedirler. Yıllardır süren geliştirme çalışmaları sayesinde, laminat parke teknik olarak çok daha büyümüştür. Yenilik ve yaratıcı tasarım olanakları açısından büyük bir potansiyel sunmaktadır. EPLF’nin de her zaman üzerinde durduğu üzere, Avrupa yapımı laminat zemin etkileyici eko kimlik bilgilerine sahiptir.

ORSIAD: İyi çevre ve sürdürülebilirlik ehliyetleriyle laminat parke satışlarını artırmak gerçekten mümkün müdür?

Artık sadece mimarlar ve inşaat sahipleri değil, inşaat malzeme seçimlerinin de bir dizi sıkı çevre standartlarını uyması gerekliliğiyle ilgili sürekli büyüyen bir algılama söz konusu. Bireylerin seçimlerindeki değerleri de değişiyor. İşte bu noktada laminat parke devreye giriyor çünkü müşteriye sürdürülebilir bir ürün ve bir ömür boyu mantıklı bir seçim olarak faydalar sunuyor. 2011 yılı piyasa araştırması gösterdi ki, bu faktörler son kullanıcılar arasında çok popüler oldu. Avrupa Laminat Parke Üreticileri Birliği EPLF, zemin sektöründeki çevreleyen sürdürülebilirlik tartışmasında önemli bir rol oynar. Amaç, son tüketici için daha şeffaflık sağlamak ve ürün güvenliği elde etmektir. Tüm laminatlar aynı değildir. EPLF üyeleri sürekli yenilikçi ve çevre dostu ürünlerin geliştirilmesi için yatırım yapıyorlar. Kendilerini sürdürülebilirlik ilkesine adayarak, ürünlerinin diğer ürünlerle uyumlu olabilmesi için gerekli üretim standartlarını sağlıyorlar. Ayrıca bağımsız test komisyonları kuruyorlar. Biz bağımsız olarak, ürünlerimizin çok yüksek standartlarda olmasının ve imal edilme şeklinin de sorumluluğunu almış durumdayız.

ORSIAD: EPLF, uluslararası düzeyde sürdürülebilirliği teşvik etmek için ne yapıyor?

EPLF’nin Teknoloji Çalışma Grubu temsilcileri yaklaşık 20 yıldır, Avrupa’da ve dünyanın geriye kalanında resmi standardizasyon komitelerine dahil olmuşlardır. Şu anda, örneğin, EN 14041 revizyonu üzerinde çalışıyorlar. Bu standardın amacı, iç hava kalitesi, olası VOC emisyonları ve zararlı olarak sınıflandırılan maddeler de dahil olmak üzere laminat zemin için CE etiketlemeye tehlikeli maddeler ve çevresel yönleri dahil etmektir. Bu komiteler de yeni Avrupa Yapı Malzemeleri Yönetmeliği (CPR) için gerekli olan eski Yapı Malzemeleri Direktifi (CPD) güncellemek ve gerekli değişiklikleri yapmak için sorumludurlar. Yapı malzemeleri üreticileri için geçerli olan yeni düzenleme bölümleri 1 Temmuz 2013 tarihinden itibaren geçerli olmuştur. Sonuç olarak, Avrupa çapında inşaat ürünler için geçerli olan standart gereklilikleri, şeffalığı ve tüketicinin güvenini artırmıştır. EPLF aynı zamanda, bir ürünün çevresel ayak izi hakkında doğrulanabilir ve karşılaştırılabilir bilgi vermek amaçlı olan çevresel ürün beyanlarının(EPD), gelişimini başlatan ilk sanayi gruplarından da biridir. 2009 yılından bu yana EPLF, Almanya’da EPD’lerden sorumlu organizasyonlar IBU Institut Bauen ve Umwelt eV üyesidir. Aynı yıl, doğrudan basınçlı laminat (DPL), baskılı dekor laminat (PDL) ve yüksek basınçlı laminat (HPL) için ilk EPD’ler yayınlandı. Olumlu çevresel etkiye sahip ve özel çevre bildirimleri (EPD) olan iç tasarım ürünleri, ticari inşaat sektöründe de daha çok tercih edilmektedir. Bu bildirimler teorik olarak, tüketicilerin yararına bir standart sağlayan Avrupa eko etiket için temel teşkil edebilecek kadar bilgilendiricidirler. EPD’ler birincil enerji talebi ve sera gazı potansiyeli açısından çok olumlu rakamlarla, laminat zeminlerin çevresel kimlik bilgilerini tasdik etmektedirler. Çevre ve sürdürülebilirlik söz konusu olduğunda, üyelerimiz laminat parke alanında mükemmel bir ürün pazarlama durumu sunabilirler. EPLF, ürünlerimizin bu olumlu özelliklerinin profilini yükseltmek için kendi üyeleri ile çalışmaya devam edecektir. Yeni EPLF logosu da, Avrupa laminat zeminlerinde eşsiz satış noktalarını aktaran bir düşünceye dayanıyor: “Avrupa’da Yapımı Kalite ve Yenilik”. Bu aynı zamanda bizim sloganımızdır ve tüm üyelerimiz de, dünya genelinde yüksek kaliteli ürünlerini pazara sunarken güvenle kullanabilirler.