Çamsar Entegre ve Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü İbrahim Özcan “2016’da 2,5 kat büyüyeceğiz”

1978 yılında faaliyete geçen ve Türkiye’de ilk kez MDF, MDFLAM ve Laminat Parke ürünlerinin üretimini gerçekleştiren Çamsar Entegre Ağaç Sanayi ve Ticaret A.Ş, günümüzde kalite ve ürün yelpazesi açısından sektördeki liderliğini devam ettirmektedir. Firmanın yeni yatırımları ve çalışmalarıyla ilgili olarak, Çamsan Entegre Ağaç Sanayii AŞ.’nin ürettiği PARKELAM markalı laminat parkenin dağıtım ve pazarlamasını yapan şirketi, Çamsar Entegre ve Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü İbrahim Özcan’ı ofisinde ziyaret ettik.

 

ORSİAD: Geçtiğimiz günlerde Düzce Orman Fakültesi’nde bir panele konuşmacı olarak katıldınız. Onun detaylarını alabilir miyiz?

İbrahim Özcan: Düzce’deki panel, Düzce Orman Fakültesi’nin ORFAMDER ile beraber düzenlemiş olduğu bir organizasyondu. Öğrencilerin yanı sıra Bolu Orman Bölge Müdürü, Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Dekanı, bölüm başkanı, Yıldız Teknik Üniversitesi’nden bazı hocalar ve tabii ki orman fakültesi öğrencilerinin yoğun katılımıyla gerçekleşti. Bu panelde benim konumsa, orman endüstri mühendislerinin sektördeki yeriydi. Öğrenciler konuşmamıza oldukça yoğun ilgi gösterdiler, panel sonrasında sorular geldi. Onlara Türkiye’de orman fakültelerinin sayısının arttığını, buna bağlı olarak öğrencilerin sayısında da artış olduğunu bu artışın da rekabeti getirdiğini hatırlattım. Bu rekabetten korkmamaları gerektiğini , kendilerini tanıyıp yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirdikleri müddetçe sıkıntı olmayacağını söyledim. Önemli olan öğrencilerin bu sektöre kendilerini hazırlamaları olduğunu belirttim. Teknik resim çizim programları, ofis programlarını iyi öğrenmeleri hatta okul bitene kadar sürücü belgelerini almalarını özellikle de yabancı dili, İngilizce’yi tam anlamıyla bilmeleri halinde bu sektörde, olmazsa başka sektörlerde iş bulma şanslarının artacağını ifade ettim. Yabancı dili hallettikten sonra sadece Türkiye’de değil dünyadaki pek çok şirkette iş imkanlarının olduğunu belirttim. Türkiye’de orman ürünleri sektörünün çok hızlı büyüdüğünü bunun da orman ürünleri sektöründe orman endüstri mühendisi ihtiyacının artacağı anlamına geldiğini, ÇAMSAN’ın da yatırıma başladığını ve 2016 yılında kapasitesinin 2.5 kat artacağını belirttim.

IMG_9720

 

ORSİAD: Yatırımlar demişken, 1000 m3’lük yeni bir üretim hattı kuruyorsunuz. Bu ne zaman devreye girecek?

İbrahim Özcan: 2016’nın başında, Ocak ayı itibariyle ilk MDF üretimine başlayacağız. Şu anda inşaatlarımız devam ediyor ve Mayıs’ta bitecek. Ardından montaj başlayacak. Günlük 1000 m3’lük MDF tesisi aldık, ayrıca bir tane kaplama tesisi aldık, bir adet de parke hattı alıyoruz. Bu yatırımla birlikte, MDF’imiz yıllık 200bin m3’ten, 500bin m3’e çıkacak, parke üretimimiz de 22 milyon metrekareden, 35 milyon metrekareye çıkacak. Bu bizim ihtiyacımızdı.

IMG_0856

Çünkü şu anda bize gelen piyasa talebini karşılayamıyoruz. 2014 yılı bizim için iyi geçti ve 2014’te bizden talep edileninin % 20 sini veremedik. O nedenle bu yatırım kararını aldık. 2015’te de talep kapasitemizin üstünde görünüyor. İnşallah 2016’ da piyasanın talep ettiği miktarda malı verebileceğiz. Umarım talep böyle devam eder.

IMG_1158

ORSİAD: Peki bu yatırıma bağlı olarak, 2016’da herhangi bir yeni bayii yapılanması söz konusu olacak mı?

İbrahim Özcan: Biz bir araştırma yaptık ve şu anda mevcut bayilerimizin, yılda toplam 40 milyon metrekare parke satabildikleri sonucuna ulaştık. Bu bizim için önümüzde hazır bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Buraya baktığımızda, çok ciddi bir değişiklik yapmaya gerek olmadığını ya da çok fazla bir bayii arama ihtiyacı olmadığını söyleyebiliriz. Ama biz biliyoruz ki, bazı illerde eksiklerimiz var. Bu illerdeki eksiklerimizi tamamalayıp, bayii ağımızı ufak tefek rötuşlarla biraz daha geliştirip, mevcut bayiilerle ürünlerimizi satacağımıza inanıyoruz.

IMG_9187-2

ORSİAD: Parkelam olarak artık daha lüks ürün, yani üst segmentteki ürün grubuna eğilim gösterdiğinizi görüyoruz. Bu 8 mm’den vazgeçeceğiniz anlamına mı geliyor?

İbrahim Özcan: 8 mm bizim ana ürünümüzdür ve vazgeçmemiz söz konusu olamaz. Bizim de tesbitimiz pazarda üst segment ürün talebinin arttığı yönündedir. Çamsan’ın da üst gruplarda PLATİNUM ve AVANGARD serilerini çıkarmasıyla, bu pazar daha da büyüdü ve hala büyümeye devam ediyor. Biz de, bu alana daha fazla yatırım yapacağız tabii ki. Ama bu hiç bir zaman için klasik parke dediğimiz 8 mm parkeyi kaldıracağız anlamına gelmez. Ürün gamımızı piyasa şartlarına göre geliştireceğiz ve çeşitlendireceğiz.

IMG_9178

 

ORSİAD: Bildiğimiz kadarıyla ağırlıklı olarak İran, Suriye, Irak, K.K.T.C., Azerbaycan, Rusya Federasyonu, Yunanistan, Arnavutluk, Gürcistan, Türkmenistan, Kazakistan’a yönelik ihracat yapıyorsunuz. Yalnız şu anda varolan karışıklık durumundan dolayı İran , Irak ve Ortadoğu pazarında özellikle durgunluk söz konusu… Yeni yatırımlarla birlikte yeni pazarlar hedefliyor musunuz?

 IMG_9176

İbrahim Özcan: Orada benim şahsi düşüncem şu; Orman ürünleri sektöründeki firmalar, henüz tam anlamıyla bir dünya markası olamadı. Hep iç piyayasaya yöneldik ya da komşularımıza mal satmaya hedefledik. İşte sizin de dediğiniz gibi şu anda Suriye, İran, Irak’ta problemler var. Bu problemler elbet bir gün bitecek ama bitse de bitmese de buralarla sınırlı kalmamalıyız. Biz artık, özellikle üst segment ürünlerle Avrupa’ya hitap edebileceğimizi düşünüyoruz. Bugüne kadar Avrupa’ya hitap edemedik. Nedeni de laminat parkenin çıkış yeri Avrupa’ydı kalite ve kapasite yönün den bizden çok ilerideydiler. Ama biz şu anda, üst grup ürünlerde rahatlıkla Avrupa’yla rekabet edebilir konuma geldik ve nitekim son zamanlarda Avrupa’dan talepler de geliyor. Mesela daha yeni Paris’ten talep aldık. Biz dünyaya hitap etmeliyiz ve dünya markası olmaya çalışmalıyız. Ayrıca artık bizim ve diğer yerli laminat parke üreticilerinin çoğu da Avrupa’da geçerli tüm kalite v.s sertifikaları mevcut, kalite ve kapasite konusunda da aynı seviyeyi yakaladık. Bundan sonra dünya arenasında rekabet edeceğimize inanıyorum.

IMG_9166

ORSİAD: Peki Çin pazarı hakkında ne düşünüyorsunuz? Çok büyük bir pazar ve orada da özellikle son dönemde üst segmente eğilim görüyoruz.

İbrahim Özcan: Çin tabii ki büyük bir pazar ama aynı zamanda standardın ve denetimin olmadığı bir ülke. Böyle bir ülkede emek sarfetmeye değer mi bilmiyorum. Benim kanaatim standardın olmadığı yerde yönünüzü tayin etmenizin de çok zor olduğu, bu yüzden onun yerine başka ülkelere bakmak lazım.

IMG_9602

 

ORSİAD: 2015’te ne gibi çalışmalarınız olacak?

İbrahim Özcan: Ben 2015’in, 2014’ten daha iyi olacağını düşünüyorum. Şu anda piyasalarda bir durgunluk var, ama bunun geçici olduğunu tahmin ediyorum. Mevsimsel ve dövizdeki hareketlenmeden dolayı böyle bir durum olabilir. 2014 bizim için ve sektörümüz için de iyi geçti ki, 2014’te bilinmeyenler, 2015’e göre daha fazlaydı. Örneğin 2 tane seçim vardı. Şu anda bir tane seçim var. Türkiye’de siyasi olayları çalkayalan daha başka etkenler de vardı. Buna rağmen 2014 iyi geçti. 2015’in de iyi geçeceğini tahmin ediyorum, bekliyorum. Nitekim şu anda, bizim satışlarımız iyi, biz ondan memnunuz. Piyasada ufaktan bir durgunluk var ama bu sezonsal. Bu durgunluğun %80’ini sezona bağlı, önümüzdeki günlerde sezon açıldığında bunun hareketleneceğini düşünüyorum. Nitekim son günlerde bayilerimiz, ufak bir kıpırdanmanın olduğunu da söylüyor.

ORSİAD: 2016 başında üretim hattınız devreye girecek. 2016 ile ilgili planlarınız nelerdir?

İbrahim Özcan: Şu anda 2016 hedeflerimiz olarak konuşursak; 2016’da bizim parke üretimimiz, 35 milyon metrekareye çıkacak, ürün gamımıızı genişletmek, üst grup ürünlerde ve klasik parkedeki koleksiyonumuzu biraz daha geliştirmek, bunun yanında ihracata biraz daha ağırlık verip, satış ağımızı genişletmeyi planlıyoruz. 2013’te 30.000.000 Euro’luk bir yatırımı tamamladık, bitirdik. Bir parke hattı , bir emprenye hattı aldık, tutkal fabrikamızı kurduk ve 2013’ün sonunda tamamlandı bu yatırımımız. Şimdi de 2015’te yeni yatırımımız devam ediyoruz bu yatırımımız tamamlandığında 70.000.000 €’luk bir ilave yatırım olacak.