Dünyada Laminat Parke Satışlarında Düşüşün Sebebi “LVT zemin döşemeleri”

EPLF üyeleri 2014 yılında toplam 467 milyon m² satış gerçekleştirdi

 

Avrupalı Laminat Parke Üreticileri Derneği EPLF, 21 üyesinin 2014 yılında, dünya çapında toplam 467 milyon metrekare laminat parke zemin satışı gerçekleştirdiğini açıkladı. 2013 yılında açıklanan rakam 463 milyon metrekareyken, son açıklanan bu rakam, 2015 yılının Ocak ayında belirtilen tahminlerin de 2 milyon metrekare üzerindedir. Bölgesel pazarlar 2014 yılında büyük farklılıklar gösterirken, Batı Avrupa’da genel bir küçük düşüş yaşanmış, Doğu Avrupa’daysa tam tersi bir toparlanma söz konusu olmuştur. Ayrıca Kuzey Amerika’da hafif bir iyileşme kaydedilirken, Asya’daki büyüme belirgin şekilde yükselmiştir. Güney Amerika’daki EPLF satışlarıysa düşüş eğilimi göstermiştir.

 

Avrupa parke pazarının Batı Avrupa satışları, Türkiye dahil olmak üzere, 2014 yılında % 2.7 oranında bir toplam düşüş gerçekleştirmiştir. Açıklanan rakamlara göre, 2013 yılında 290 milyon metrekare olan Batı Avrupa satışları, 2014 yılında 282 milyon m² olmuştur.

 

Almanya 69 million m²’ye (önceki yıl 72 mil. m²) düşmesine rağmen hala Batı Avrupa pazarının en güçlüsü olarak sıralamadaki birinciliğini koruyor. EPLF bu gelişmeyi, “zemin tasarımı” veya “LVT zemin döşemeleri” olarak da bilinen yeni trendlere bağlıyorlar. Bununla birlikte, laminat parke döşeme Almanya istatistiklerinde hala uzak arayla liderliğini sürdürmektedir ve EPLF değerlendirmesi de bu liderliğin devam edeceği yönündedir.

 

İkinci sırada gelen Türkiye ise, EPLF tarafından Batı Avrupa bölgesinin parçası sayılırken, önceki yıl 66 milyon m² olan satışlar, 2014 yılında % 13’lük bir düşüş göstermiş ve rakam 57 milyon m²’de kalmıştır. EPLF’ye göre bu durum, ekonomik durumun zayıflaması, hammadde tedarikiyle ilgili sıkıntı ve üretim merkezlerinin geçici süreyle kapanmasından kaynaklanıyor.
Fransa ise büyük bir satış pazarı olarak, 39 m²’de sabit kalıyor (geçtiğimiz yıl da 39 milyon m²) ve Avrupa’da üçüncü sırada yer alıyor. İnşaat sektörü büyüyen İngiltere ise % 8.3’lük bir büyümeyle ve 32 milyon m² (önceki yıl 29 mil. m²) ile dördüncü sıradaki yerini koruyor. Hollanda 2014’te düşüş göstererek, 18 milyon m² ile beşinci sırada geliyor. İspanya, 14 milyon m² (önceki yıl 15 mil. m²) ile 6. sıradaki yerini koruyor.

 

Sevindirici bir haber olarak kaydedilense, politik durumlara rağmen, Doğu Avrupa pazarındaki % 6.8’lik büyümeyle, 110 milyon m²’ye (önceki yıl 103 milyon m²) ulaşılan rakamlar olarak belirtiliyor. Rusya 28 milyon m² (2013’te 24 milyon m²), Polonya 26 milyon m², Romanya 11 milyon m² (önceki yıl 10 milyon m²), Ukrayna 8 milyon m² (önceki yıl 9 milyon m²) ve Macaristan 6 milyon m² satış rakamlarıyla EPLF sonuçları arasındaki yerlerini aldılar.

Kuzey Amerika’daki pazar hızlı bir dönüşüm göstermiştir ve önceki yılki rakam olan 28 milyon m²’den 29 milyon m²’ye çıkmıştır. A.B.D 2014 yılında memnuniyet verici bir rakamla 18 milyon m²’ye (önceki yıl 16 milyon m²) çıkarken, Kanada aynı durumunu koruyarak 11.2 milyon m²’de kalmıştır.
Asya-Pasifik bölgesinde satışlar cesaret verici bir yükselmeyle 15 milyon m²’ye ulaşmıştır. Özellikle Çin (Hong Kong dahil olmak üzere) %19’luk bir büyüme göstermiş ve toplam 5 milyon m² satış gerçekleştirmiştir. Öte yandan, İsrail 2.2 milyon m² ve Suudi Arabistan da 2 milyon m² rakamına ulaşmışlardır.

 

Güney Amerika tümüyle bir düşüş göstermiştir ve toplamda kaydedilen rakamlar 16 milyon m²’yi göstermektedir. Sıralamada; Meksika 4 milyon m², Şili 7 milyon m² rakamları kaydetmişlerdir.

EPLF Logo Warenkennzeichnung Blau