Genç Ahşap Koruma Sistemleri / Tolga Bey

 

Firmanız hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz?

Firmamız 1976’da bir aile şirketi olarak kuruldu. Öncelikle lokal bir tiner üritecisi olarak başladı. Daha sonra mobilya vernikleri ve mobilya boyaları üretimine geçti. 2006 senesine kadar da sadece mobilya  vernikleri ve mobilya boya üretimiyle uğraştı. Şu anda Genç markasıyla yaptığımız üretim bizi  Türkiye pazarında  liderliğe oturtmuş durumda. İhracatta da Türkiye’ de en fazla ihracat yapan firmayız. Bu sadece mobilya boyası değil tüm boya segmentlerinde bizi birinciliğe taşımıştır. Aşağı yukarı 50’nin üzerinde ülkeye ihracatımız var. Genç markası haricinde 2006 senesinde inşaat boyalarına girme amacıyla da Almanya Meffert Düfa markasıyla  %50’ye 51 oranlarıyla bir ortaklıağa soyunduk. Hem  o zamanki  Türkiye’deki  inşaat piyasasının gelişimi hem de bünyemizdeki inşaat boyasıyla alakalı  tecrübeli insanların olmasından dolayı bu sektöre girmeye karar verdik ve Düfa markasıyla  yola çıktık. Şu anda pazarda ilk dört firma içindeyiz ve geldiğimiz noktadan da memnunuz.

Bunun haricinde üretim olmayan tamamen ticari olan Kayalar Hammadde diye nitelendirdiğimiz bir departmanımız var. Orada da boya haricinde bir çok sektöre kimyasal hammadde dağıtımımız var.  Bu da mevcut hammedde alışımızın artmasını ve dolayısıyla bize maliyet avantajı kazandırıyor.

IMG_1184

Bu departmanların hepsi Kayalar Kimya tüzel kişiliği altında yapılanıyor. Bir de 2 sene önce Güney Kore’nin en büyük 2. Boya şirketiyle  bir ortaklığımız oldu. Kayalar Noroo adı altında bir şirket kurduk.  Boya alanında bir ortaklık yaptık. Bizim için tamamlayıcı bir unsur oldu. Güney kore şirketini n amacı Türkiye üzerinden avrupa ve ortadoğuya ihracat yapmak.

IMG_1181

Genç bugünkü geldiği konumda, insana, teknik servise, müşterilerine çok yatırım yaptı. Hala devam ediyor. Fabrikamızda 2006 senesinde kurulan eğitim similasyon merkezimiz var.  Burada her sene binlerce kişi yurt içi yurt dışı satınalmacısından ustasına kadar ürünlerimizi tanıtan eğitimler veriyoruz.  Bu da bizim müşteriyle olan bilgi alışverişimizi hızlandırıyor. Dolayısıyla ürünlerimizin hakkının  verilmesini sağlıyor.

IMG_1180

Tüm bu ürünlerin ortaya çıkabilmesi için işin mutfağının da iyi olması lazım. Kayalar Kimya bugün itibariyle sanayi bakanlığından onaylı AR-GE  merkezi sertifikasına sahip olan iki firmadan biridir. Bu sertifikanın alınabilmesi için AR-GE alanında 50 tane tam zamanlı personel çalıştırmanız lazım,belli sayıda proje üretmeniz lazım. Tübitak ile üniversitelr işbirliği içinde olmanız lazım. Bununla birlikte Sanayi bakanlığının verdiği güç ve destek ile de çok sayıda proje geliyor önümüze. Genç bir ekibimiz var. Tecrübeli ve genç. Bu ekip mobilya sanayine her sene 50’nin üzerinde yeni ürün yaratıyor. Sonuç itibariyle mobilya sanayinde  büyük fabrikaların sayısı arttıkça her firmanın yarattığı ürünlerde kullanılan sistemlerin özel olması gerekiyor. Bu da ancak böyle bir mutfakla sağlanabiliyor..

Genç markası olarak hedeflerimiz  büyük. Türkiye’de bir numara olmak yetmiyor. 2015 senesi itibariyle de Avrupa’da ilk 3’de olmak istiyoruz. İspanya’da olan fabirakamızın da buna katkısı olacak. Bunun haricinde Hindistan ve Afrika’da da yatırım hedeflerimiz  var. Hali hazırda Hindistan’a ihracatımız devam ediyor.

IMG_1186

Yaptığınız çalışmalar, yatırımlar doğrultusunda devletten daha fazla beklentileriniz var mı?

Sanayi Bakanlığı’nın hali hazırdaki AR-GE desteği gerçekten bizim için çok kıymetli.  Bir soruna değinecek olursak;  Türkiye’ de satış maalesef hala çok uzun vadelerle yapılıyor. Bunun sebeplerinden bir tanesi aldığımız ürünlerin hammaddelerinin %80 i yurt dışından geliyor.  Yurtdışından vadeli alımlarda uygulanan KKDF şuan %6 seviyesinde. Yurt dışı kredi verse de maliyet çok fazla olduğundan kullanamıyoruz. Belki burada özellikle denebilir ki şu kadar ihracatı olan firmaya KKDF için belli bir miktar  muafiyet getirilebilir.

Yurt dışına açılım konusunda Devlet destekli olarak Türkiye’deki diğer firmalarla bir bütünleşme düşünür müydünüz?  

Şu an öyle bir çalışmamız yok, böyle bir platform da yok. Sadece pazar araştırma kapsamında yapılan çalışmalar var. Firmalar toplanıyor hedef pazarlar belirleniyor vs. Fakat yatırım amaçlı bir işbirliği yok. Bizim gibi bir çok firmanın yurt dışına açılması yani Made İn Turkey yazısının kaliteli anamda artması bize de diğer firmalara da avantaj sağlar tabiki. Şu anda böyle bir platform yok, olursa da katılmaktan memnuniyet duyarız.

Yatırımlarınıza yönelik, Ekonomi Bakanlığı’nın öncülüğünde devlet destekli markalaşma projesi,  bir destek platformu  olan Turquality Projesi var. Bu noktada katılımınız var mı?.

Şu an başvuru aşamasındayız. Turquality  daha çok mağaza kanalıyla satış yapan özellikle konfeksiyonda markalaşmış şirketlerin kullandığı  destek aldığı bir proje. Bizim de yurtdışında kendi bölgesel ofislerimizi kurma yönünde planlarımız var. Bu  aşamada da Turkquality Projesi bize çok yarar sağlayacaktır.

Kayalar Kimya olarak 2019 hedefleriniz nelerdir?

Avrupa’da ilk 3 arasına girmek istiyoruz tabi satış cirosu olarak. Bu hedefi ekibimizle birlikte belirledik.  Bu satışla ilgili bir hedef tabiki. Esas olarak Kayalar’ı  5 sene sonra şöyle göreceksiniz; İtalya’ya gittiğiniz zaman Genç markasını duyan bir tüketici ya da sorduğunuz bir mobilya üreticisi “evet gerçekten kaliteli bir ürün” lafını  söylediğinde hedefimize ulaşmış olacağız. Avrupa’daki  her hangi bir tüketiciye genç markasını o seviyede algılatmak, görmek istediğimiz nokta bu.

Eklemek istedikleriniz var mıdır?

Piyasaların gelişmesi için kaliteli iş yapmak lazım. Bu da kaliteli insanla olur. Bizim en büyük sıkıntımız kaliteli insan sayısının azlığı. İşçi maliyetleri Avrupa’ya göre Türkiye’ de daha aşağıda bunu biliyoruz.  Örneğin kaliteli bir ARGE mühendisinin maliyeti Avrupa’dan daha düşük değil. Çünkü orada bu kalitede insan sayısı çok. Sıkıntı biz de kaliteli personelin  az olması. Bu sayıların artması için bütün şirketlerin personeline iyi eğitim vermesi ve yatırım yapması lazım.