fbpx

Hedef; Sektörün vazgeçilmez markasını yaratmak…

Geçtiğimiz günlerde Global Bilgi A.Ş tarafından yayınlanan bir araştırma raporu,dünya ofis mobilyaları pazarındaki ithalat ve ihracat rakamlarını, üretim ve tüketim istatistikleriyle birlikte kritik göstergeleri analiz ederek sektörün ilgisine sunuyor. Dünya genelindeki yerel pazarları birbirleriyle kıyaslayan bilgiler de içeren rapor detaylı bir araştırma olmasıyla dikkat çekiyor...

“ Tesiste üretilen yüksek yoğunluktaki HDF’nin iyi olmasının ardındaki ana gerçek, bölgenin çok iyi kalite ağaçlara sahip olmasıdır. Bu bölgede kullanılankayın, meşe, çam ağaçları aynı kalite ve aynı oran nispetinde kullanılabilmektedir.” Mehmet Karahasanoğlu, sorularımızı içtenlikle cevapladı…

Orman ürünleri ve turizm sektöründe Türkiye’nin önde gelen firmalarından biri olan Turanlar Group, 60 yıllık başarılı bir geçmişe sahiptir.

Birbirini izleyen yenilikler ve atılımlarla da pazar payını genişleten Turanlar Group, sahip olduğu derin tecrübenin bir ürünü olan Peli Parke’yi sektörün zirvesine taşımayı amaçlıyor. 2011 yılının Temmuz ayında ikinci üretim hattının da devreye girmesiyle beraber yıllık kapasitesini 15 milyon metrekareye yükselten Peli Parke, rakamlarla sağladığı başarıyı sunduğu yeniliklerle de pekiştiriyor.

Turanlar Group, 60 yıl boyunca kazandığı deneyimler sayesinde Samsun Vezirköprü’deki entegre tesisinde ürettiği Peli Parke markasını, Türkiye pazarında en üst noktaya taşımayı hedeflemiştir. Turanlar Group bu hedefi doğrultusunda, gelişen teknoloji ile birlikte kendini yenileyip, dizayn ve imalat tekniklerini geliştirerek, Türkiye’nin rakipsiz parke firması olma yolunda ilerlemektedir.

Görevleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Peli Parke’nin Pazarlama ve Satış Müdürü olarak; pazarı, farklı satış noktalarımızda yerinde takip ederek, elde ettiğimiz verileri de üretime sunarak, müşterilerimizin taleplerine cevap vermekteyiz. Bu süreçte doğru dekorların seçilmesi için yurt dışı pazarların takibi, yeni üretim tekniklerini kullanarak pazara sunumu ve daha sonrasında da pazar tepkilerine göre stokların ideal şekilde takibi başlıca görevimizdir. Her üretimde olduğu gibi satış sonrası üretimin kalitesini takip etmek de en önem verdiğimiz konular arasındadır.

Peli Parke’yi diğer markalardan ayıran en önemli özellikler nelerdir ?
Fabrikamız Türkiye’nin sayılı entegre tesislerindendir. Bu tesis Türkiye’nin özelleştirme sonrası mevcut tesis üzerine ilave yatırımlar yapılarak bölgeye tekrar kazandırılan tek tesisidir. Çünkü diğer özelleştirilen ahşap üretim tesislerinin hepsi bir şekilde çalıştırılamamıştır. Tesiste üretilen yüksek yoğunluktaki HDF’nin iyi olmasının ardındaki ana gerçek, bölgenin çok iyi kalite ağaçlara sahip olmasıdır. Bu bölgede kullanılan kayın, meşe, çam ağaçları aynı kalite ve aynı oran nispetinde kullanılabilmektedir. Bu avantaj uzun vadede parke ömrünü yukarılara taşıyacak önemli etkenlerden biridir.

Satış süreciniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Türkiye genelindeki seçkin bayilerimizle satış çalışmalarımızı programlı bir şekilde sürdürüyoruz. Bayilerimize tabela, reklam, sponsorluk ve araç giydirmeleri konularında destek vermekteyiz. Yapmış olduğumuz ve devam etmekte olan projelerimizle pazar payımızı ve kalitemize olan güven ve talebi her geçen gün daha da arttırıyoruz. Satış yaptığımız tüm bölgelerde en büyük beklentimiz, bayilerimizdeki stok seviyelerini yükselterek renk çeşitliliğimizi tüm alt bayilere taşıyabilmektir. Nihai tüketici, laminat parkenin yeni dekorasyon düzeninde duvar kağıdı gibi hızlı montaj edilebildiğini öğrendi. Bu sebeple hızlı karar alıp ürüne hızla ulaşıp işini bitirmek istiyor. Önümüzdeki süreçte daha büyük showroom alanları açıp tüm ürün gruplarımızı nihai tüketiciye tanıtmak ana hedefimizdir. Bu yıl Domotex Middle East Fuarı 8-11 Kasım 2012 tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenecek ve ORSİAD gazetesi olarak fuarın açılışında “Zeminin Geleceği Forumu”nu düzenleyeceğiz. Bu doğrultuda şu soruyu yöneltmek isteriz;

Laminat parke sektörümüzde, gelecekteki yeni desenler, trendler sizce neler olur?
Laminat parkenin yıllık 500 milyon dolara sahip bir pazar payı vardır .Şu an sektörün %80 payını laminat parke oluşturmaktadır. Sektörümüz gelecekte lamine parke ürünlerini birebir canlandıracağımız ürünlerle daha da değer kazanacaktır. Lamine ifadesi sektörde son müşteri tarafından genelde karıştırılmaktadır. Üç katmandan oluşan en üst yüzeyde gerçek ağaç yüzeyinin kullanıldığı fabrikasyon bir parke ürünüdür. Son üst katmanda kullanılan görmek istediğiniz ağaç tipi naturel olduğundan çok farklı doku yüzeyleri oluşabilmektedir. Fakat fiyat seviyesi en üst konumda olduğundan her müşterinin ulaşması veya bütçe ayırması zordur. Bizim müşterilerimiz adına yapacağımız en güzel sunum bu ürün görüntüsünü hissettiren parkeyi üretmektir. Tüm müşterilerimiz daha farklı yüzey ve naturel görüntüye sahip bu ürünleri evlerinin en güzel buldukları alanlarına döşeterek yaşamlarına kalite katmak istemektedirler. Biz sektöre yön veren üretici firmalar olarak bu tip ürünleri geliştirmek için gerekli teknik destek sağlayacak ekipmanları fabrikalarımıza almalıyız. Gelecekte yeni renk trendlerinde de belirleyici olan bu naturel görüntü olacaktır.

Laminat Parke Sektörümüz, gelecekte pazarlama ve satış noktalarında nelere dikkat etmelidir?
Finansal olarak neler beklemektesiniz? Laminat parke sektörümüz gelecekte, sektörden para kazanan tüm bayi ve alt bayilerimizin daha iyi kazançları sağlamaları için gayret sarf etmelidir. Fabrikalarda üretilirken çok kaliteli bir süreçten geçen ürünün son noktada iyi bir uygulama yapılarak montaj edilmesi de önem arz etmektedir.

Bunun sağlanabilmesi için öncelikle üretici firmalar markalarına vereceği desteğe satış noktalarından başlamalıdır. Ancak sektörün laminat parkeye kayması satış ve uygulama kolaylığından ötürü herkesin parke işine girmesine yol açmaktadır. Uzmanlaşmamış satış noktaları da risk yaratmaktadır. Belli hususlara dikkat edilmelidir ki bunlar da şöyle sıralanabilir;
1- Satış showroomlarında ürün bazında iyi tanıtım,
2- Montaj noktalarının zemin kontrolünün iyi test edilmesi
3- Sertifikalı ve tescilli ustalarla çalışılması

Tüm bu hususların her etapta düzeltilmesi her kesiminde kazancının düzeltilmesi anlamına gelecektir. Finansal olarak bankaların vermiş olduğu çek karnelerinin ödenmesinde alacakları sorumluluk kredilendirme sınırlarının yükseltilmesini sağlayacaktır.

Laminat Parke Sektörümüzde, şu anda ne gibi eksikler var. Gelecek için çözüm önerilerinizi alabilir miyiz?
Sektörde çalışan yerli firmalar ve ithal firmalar ürünlerini pazara sunarken bazı düşük kalite gruplarını standart laminat parke gibi sunmaktadırlar. Bu durumda her tür ürün müşteri tarafından aynı gibi görülmektedir. Oysa müşterinin bütçesi, kullanım amacı, döşenecek alana uygunluk gibi kriterler hangi tür ve kalitede laminat parkenin seçilmesi gerektiğine dair en önemli hususlardır. Müşteri bu konuda en doğru ve detaylı bilgilendirmeyi fazlasıyla hak etmektedir.

Ayrıca sektör yeni ürün gruplarına odaklanırken ülke pazarına dışarıdan ne tür ürünlerin gireceğine dair sektörel bir duruş geliştirilmesi gerektiği fikrindeyiz. Tüm üreticiler gerek kalite gerekse ürün çeşitliliği bakımından son derece sağlam adımlarla dünya pazarında haklı bir yükselişteler: Bu konum çevre pazarlarla pekiştirilmeli ve ucuz ithalatlarla sekteye uğratılmamalıdır.