LUDGER SCHINDLER, Avrupa Laminat Parke Üreticileri Birliği EPLF Başkanı

ORSIAD: Genel olarak sektör adına 2013 yılı hakkında ne söylemek istersiniz?

Geçen yıl da gözlediğimiz gibi, 2013 yılında dünyada bölgesel piyasaların, piyasa ortamına bağlı olarak tek tek ülkelerdeki düzeyi ve ivmeleri önemli farklılıklar gösteren, heterojen bir yapısı oldu. Almanya yüksek bir düzeyde kararlılık gösterirken, Güney Avrupa’da, borç krizi ve ekonomik dalgalanmalar laminat parke satışları için de devam etti. Bütününde Avrupa yavaş yavaş iyileşiyor. Ve tabii ki bu olumlu eğilimin bizim Avrupalı ​​üreticilerimiz için de geçerli olmasını umut ediyoruz. Türkiye’deyse, EPLF üyeleri artı diğer üreticiler dahil olmak üzere, genel laminat satış rakamlarının Almanya’ya ulaşacağını hatta aşmasını beklemekteyiz.

Ayrıca Doğu Avrupa pazarı da giderek büyümektedir. Kuzey ve Güney Amerika’ya ihracatsa,  bölgedeki ekonomik canlanmaya paralel olarak iyi gelişmiştir. Ve aynı zamanda genel olarak Çin ve Asya’da satışlarda yükseliş olmuştur ve bu bölge üyelerimiz için gelecekte önemli pazarları temsil etmektedir.

ORSIAD: 2014 yılı için beklentileriniz nelerdir?

Avrupa laminat parke sektörü, 2014 ve sonrasında uluslararası piyasalarda ortaya çıkabilecek sorunlarla için stratejiler geliştiriyor. Mevcut küresel durum dahilinde, EPLF’nin ve üye şirketlerin yoğun pazar geliştirme çalışmaları her zamankinden daha önemlidir. Etkinlikler, şu anda özellikle Çin’in önderliğinde Asya  pazarlarının yanı sıra, Rusya ve Türkiye’de satış potansiyelleri üzerinde odaklanıyor. Dernek logomuzda da yer almaya başlayan “Avrupa Yapımı Kalite ve İnovasyon” sloganıyla birlikte, EPLF üyeleri son zamanlarda uluslararası pazarda bayraklarını daha görünür kılmaya başladılar. Kalite ve yenilik Avrupalı marka üreticileri için uluslararası bir ündür. Bu üreticiler, sertifikalı kalite, olgun teknoloji, mükemmel kullanım özellikleri ve olumlu çevresel kimliği birarada sunan laminat parkeleriyle, Avrupa laminat parkeler göze ve dokunuşa hitabeden, her daim yeni ve yaratıcı tasarımlardır mesajını vermektedirler. Yeni sloganla, Avrupa laminat parkenin olumlu imajını vurgulamak ve özellikle Avrupa dışında büyüyen ihracat pazarlarda, EPLF üyelerinin liderliğinde olağanüstü kaliteli ürün ve teknolojinin varlığı hakkında bilinçlendirme yapmak amaçlanmaktadır.

EPLF, özellikle Rusya gibi bölgesel pazarlarda tüm ürün kategorisinde itibar zararlarına sebebiyet veren sahte etiketlemeyle aktif olarak savaşıyor. Laminat parke imajına kalıcı hasara neden olabilen bu durum, yani Rusya gibi pazarlara Asya’dan yüksek oranda ithal edilen düşük kalite ve yanlış beyanlı mallar, EPLF üreticileri için işleri zor hale getiriyor. Bu sadece Avrupa üreticileri için değil, aynı zamanda kötü bilgilendirilerek sahte ürünlerle dolandırılılan tüketiciler için de kabul edilemez bir durumdur. Öte yandan, Rus pazarı gelecek için önemli fırsatlar sunuyor. EPLF, % 5’e varan büyüme oranları ile, önümüzdeki birkaç yıl içinde bu pazar için olumlu gelişmeler tahminlerinde bulunuyor. Orta vadede, Rusya böylece, Türkiye’nin büyüyen pazarına benzer veya çok daha büyük bir hacim gösterebilir. Bu nedenle, EPLF tutarlı bir kalite sürüşü için somut önlemler hazırlamak adına 2013 sonbaharında kendi Rus çalışma grubunu oluşturdu. Dernek, özellikle test ve standardizasyon çalışmalarıyla bu ülkede daha fazla belirgin süreçleri başlatmak amacıyla Rusya’daki mevcut bağlantılarını güçlendiriyor. EPLF ayrıca bölgeler içinde Rus satış temsilcileri için mesleki eğitimi teşvik etmek istiyor ve bu konuda hali hazırda çalışmalara başlandı. Geliştirilmiş ürün uzmanlığı için Rus tüccarlar arasında net bir talep ve muazzam ilgi var. Üyelerimiz Rusya’nın gelecek için önemli fırsatlar sunduğuna inanıyor ancak sabırlı olmamız gerekiyor. Çünkü kısa vadede başarı, bu karmaşık pazarda mümkün olamayacaktır.

EPLF üyeleri ayrıca, şu anda Çin’deki artış eğiliminin de tadını çıkarıyorlar. Çin ve Hong Kong’daki satış rakamları, son üç veya daha fazla yılda sürekli olarak büyüdü.

Bu, Avrupalı ​​üreticilerin bir kaç yıl önceki çok zor bir çöküşü takiben, bir kez daha, kalite ve yenilikçilik ile Çin pazarını kırmasının bir işaretidir. EPLF, yüksek ürün gruplarında, Avrupa yapımı kaliteli laminat parke için artan bir potansiyel görüyor. Yüksek kaliteli Avrupa yapımı ürünler için mükemmel bir haber olarak artık Çinli müşteriler ‘Batılı’ bir yaşam tarzından bir parça istiyorlar.  bir dilim istiyorum. Çin’e ihraç edilen sadece orijinal Avrupa yapımı ve son derece sıkı AB standartlarına göre sertifikalı olan ürünlerdir. Bu nedenle de, Çinli tüketiciler tarafından giderek daha çok aranan özellikler olan ürün kalitesi, sürdürülebilirlik ve çevre koruma niteliklerini karşılıyorlar.

ORSIAD: Sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sertifikalı Avrupa laminat parkeler, tasarım ve ileri teknolojide lider, en üst sınıf ürünlerdir. Biz, “Avrupa Yapımı Kalite ve Yenilik” kavramının gelecek pazarlarda müthiş bir potansiyeli olduğundan eminiz. Bunu gerçekleştirmek için de, 2014 yılında 20 yılını dolduracak olan EPLF derneğimiz olarak, dünya çapında tüketicilerin yararına olabilecek ve sürekli devam eden standardizasyon çalışmaları ile birlikte Avrupa ürünleri için etkin bir kalite politikasıyla, üyelerimize destek olmaya devam edeceğiz.

EPLF_Logo_4c_0713