Horst Rudolph, ZOW’un geleceğine ışık tutuyor…

Kısaca kendinizi ve firmanızı bize anlatabilir misiniz?
Clarion Events TR, Londra merkezli Clarion Events Grubunun bir uyesi olan Clarion Events Almanya’nın alt kurulusudur. Ticari fuarlar, konferanslar ve konfeksler bizim uzmanlık alanımızı oluşturmaktadır.

ZOW olarak Türkiye pazarını nasıl görmektesiniz?
Avrupa’da sadece kalkınan ve güvenilir pazara sahip uc ulkede çalışıyoruz. Almanya, Rusya ve Turkiye. Istanbul’u Avrasya’ya ve kısmen Afrika’ya acılan bir kapı olarak düşündüğümüzden bu pazar katilimcilarimiz icin oldukca onemli.

Almanya ve Türkiye ZOW’larını kıyaslarsak ne gibi farklılıklar vardır?
ZOW konseptinin cekirdegini olusturan ozellikler tum pazarlarda aynidir: urunlere, inovasyona ve cevre pazarlara odaklanmak. Katilimcilarimizi cozum ortaklarimiz olarak gorup pazarlama stratejilerimizi birlikte gelistirmek icin yakin isbirligi kuruyoruz. Ziyaretcilerimizi ise misafirlerimiz olarak gordugumuz icin, otopark, giris, katalog ve ikram servislerimizi ucretsiz olarak sunuyoruz.

Etkinligin icerigi ise, icinde oldugumuz yerel kulturun degerlerine gore cesitlilik gosteriyor. Bu cesitlilikleri ikram servislerimizde veya reklam calismalarimizda gorebilirsiniz.

ZOW Olarak 2014 planlarınız nelerdir?
Netlestirilmis herhangi bir kararimiz bulunmuyor. Diger organizatorlerle surekli temas halindeyiz ancak henuz net olarak planladigimiz bir durum mevcut degil.

ZOW olarak 2014 de bizi ne gibi süprizler bekliyor?
Supriz Yok. ZOW oldukca guvenilirdir. Konseptimize bagli kalacagiz ancak, 2013 yilinda duzenledigimiz bu fuari yakindan izliyerek degerlendiriyoruz ve  cok daha pazar odakli bir etkinligi katilimcilarimizin tavsiyeleri dogrultusunda olusturacagiz.

Eklemek istedikleriniz nelerdir?
Sunu eklemek isterim ki, fuarimizin ilk gununu cok basarili gordum. Gerceklestirdigimiz tarih degisikligi hem endustri hem de takimimiz acisindan oldukca zorlu bir mucadeleydi. Tabi ki, boyle bir durumda “Erken uyum saglayanlar”  ve “Takipciler” oldugunu gorebiliriz. 5.kez duzenledigimiz fuarimizda bu yil “Erken uyum saglayan” yeni pazarlar ve firsatlari takip eden katilimcilarla birlikteyiz. Kendi pazar segmentlerinin lideri olan ve ZOW Konseptine inanan katilimcilarimizla. Tum katilimcilarimiza (ortaklarimiza) bu guvenleri icin tesekkur etmek istiyorum. Sundan eminim ki, bu yilki fuarimizin basarisi, katilimcilarimizin ZOW’a katilarak dogru secimi yaptiklarinin bir kaniti olacaktir. 

Horst Rudolph / Genel Müdür