Çilek’in 2023 hedefi ABD’de 20 mağaza

Türkiye’de olduğu kadar dünyada açtığı yeni mağazaları ile birbirinden farklı pazarlara ulaşan Çilek, tüm dünya çocuklarının Çilek kalitesi ve dolayısıyla Türk mobilyasıyla tanışmasını sağlıyor.  İhracat odaklı büyüme stratejisinin son yansımasını Amerika Birleşik Devletleri’nde hayata geçiren marka, önümüzdeki beş yıl içinde ABD’nin farklı lokasyonlarında 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. 200 metrekarelik bir alanda açılan Çilek mağazası, markanın ABD’deki amiral gemisi olarak görev yapıyor.

“Büyümemiz devam edecek”

ABD’nin Kaliforniya eyaletinin Los Angeles şehrinde dünyaca ünlü Natuzzi, Roche Bobois, LazBoy gibi markaların bulunduğu, en büyük ve lüks Mobilya AVM’si SoCo’da açılan mağazasıyla, yurt dışında 225 satış noktasına ulaştıklarını söyleyen Çilek Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek, kısa vade de Kaliforniya, Güney Kaliforniya ve yine Los Angeles’da mağaza açma hedeflerinde olduklarını söyledi. ABD’de bebek ve çocuk kategorisinin genellikle standarların altında ürünlerden oluştuğunu söyleyen Çilek, Türkiye’deki gibi bir bilinçlenmenin ABD’de tam anlamıyla daha gerçekleşmediğini gözlemlediklerini belirtti.

Özellikle bebek karyolası konusunda birçok seçenek olmasına rağmen bebek kategorisinin zayıf olduğunu aktaran Çilek, “ABD’de temali ürün bulmak neredeyse imkansız. Amerikalıların genç odasını genellikle ranza olarak konumlandırdığını görüyoruz. Biz Çilek olarak bu durumu avantaj olarak görüyoruz. Bu nedenle GTS, Korsan, Yakut, Dark Metal ve Trio ürünlerimizle Amerika’nın algısını değiştirmek için çalışıyoruz ve kısa vadede bunu yapacağımızı biliyoruz. Öte yandan önümüzdeki dönemde hem yurt içi hem de yurt dışındaki yatırımlarımıza devam ederek, özellikle Güney Amerika, Afrika ve Asya Pasifik gibi bölgelerde yeni ülkelere ulaşmak için çalışıyoruz. Mevcut ülkelerde de satış noktalarımızı artırarak 2023 hedefimiz olan yurt dışında 1.100 satış noktasına ulaşmak için emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

Türkiye’nin Los Angeles Başkonsolosu Can Oğuz’un da katıldığı açılışa, Kaliforniya’lı aileler ve çocuklar büyük ilgi gösterdi.