EPLF 2022: Küresel olarak laminat parke sektörü için zorlu bir yıl

Bir dizi başarılı yılın ardından, laminat parke pazarı 2022’de sıkıntı yaşadı. Avrupalı laminat parke (EPLF) üreticilerinin üyeleri, çoğu ülkede genel bir düşüş gösteren satış hacimlerine dönüşen zorluklar yaşadılar. Bunun başlıca nedeni, Rusya ile Ukrayna arasında gerçekleşen ve enflasyona yol açan çatışmayı izleyen küresel enerji krizidir.

2022 için EPLF toplam satışları, 2021’e kıyasla -%24 düşüşle 367.169.430 m²’dir. Çoğu bölge bu trendden etkilenirken, 11.175.159 m² (-) ile satışlardaki düşüşten en çok Latin Amerika etkilenmiş gibi gözüküyor. 2021’e kıyasla %51). Buna karşılık, “diğer bölgeler” altında yer alan ülkeler, satılan 3.527.908 m² ile 2021’e kıyasla sadece -%0,35’lik satışlarla durağan.

2022’de Batı Avrupa’daki satışlar -%22 azaldı (179.084.344 m² satıldı). Andorra (%+5), Kıbrıs (%+4), İzlanda (%+10) ve Monako (%+24,5) dışında, bölgedeki ülkelerin büyük çoğunluğu uluslararası ayaklanmadan etkilendi. ). Belçika 6.019.139 m² ile %-34,7, Finlandiya 2.081.062 m² ile %-34,2 ve 14.158.495 m² ile %-33,5 ile Hollanda bu durumdan en çok zarar gören ülkeler arasında yer aldı.

Doğu Avrupa söz konusu olduğunda, satışlar 2021 yılına göre -%24 (107.745.587 m² satıldı) düştüğü için bölge batılı muadilinden daha sert etkilendi. Ukrayna (%-55; 3.798.536 m² satıldı), Makedonya (- %48,6; 235.357m² satış) ve Kosova (%-47; 1.262.792 m² satış) ile en çok zarar gören bölgeler.

Kuzey Amerika, 29.193.057 m² satış ile dünyadaki diğer bölgelere kıyasla sadece – %2,4’lük bir gerileme ile en az etkilenen pazar oldu. Ancak Kanada pazarı, 2022’de 8.087.549 m² satışla satışlarda -%37’lik bir düşüşle karşılaştı. Buna karşılık, satış hacmi yarı yarıya düştüğü için en çok zarar gören pazar Latin Amerika oldu (2021’e kıyasla -%51) 11.175.159 m² satış ile en çok etkilenen pazar Şili oldu (%-67; 4.462.283 m²).

EPLF’nin Afrika’daki satışları, 2022’de satılan 3.846.547 m² ile -%33 azaldı. Asya da -%34’lük bir düşüşe tanık olundu (21.504.454 m²). Bu durum -%16 (3.004.824 m²) ile Okyanusya’da da benzerdir.

Ancak, bazı ülkeler diğer pazarlardan sıyrılıyor. EPLF üyeleri, Latin Amerika’da Salvador (%+235,5), Panama (%+226), Brezilya (%+117), Afrika’da Yeşil Burun Adaları (%655) ve Madagaskar (%+23) satış rakamlarını artırmayı başardı. Ayrıca Asya’da Irak (%+131), Filipinler (%+49) ve Malezya (%+40) kadar satış rakamlarını arttırmayı başardı.

Tedarik sorunlarına ve sektörün karşı karşıya olduğu daha yüksek enerji maliyetlerine rağmen EPLF üyeleri, pandemi sırasında tüketicilerin tadilat hevesinin laminat parke alımını artırdığı 2021 yılına benzer satış rakamlarına yakında döneceklerinden eminler. Bu arada, yenilik yapmaya ve müşterilere gelecek yıllarda hem sürdürülebilir hem de uygun fiyatlı kaliteli laminat parke sunmaya devam ediyorlar.

 

EPLF Hakkında: 1994 yılında Almanya’da kurulan Avrupa Laminat Parke Üreticileri Birliği, Avrupa’nın önde gelen laminat parke üreticilerini ve tedarikçilerini temsil etmektedir. Çalışmalarının odak noktası araştırma, geliştirme, standardizasyon ve uluslararası ticaret fuarlarında temsil olarak özetlenebilir. Yönetim, Kasım 2019’dan bu ya Brüksel merkezlidir.