İSTANBUL MOBİLYA FUARI’NDAN İHRACATA 3 MİLYAR DOLARLIK KATKI

Alanında Avrupa’nın en büyük etkinliği olan Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nda Türk mobilyaları yerli ve yabancılardan yoğun ilgi görürken, fuarın sektör ihracatına 3 milyar dolarlık katkı yapması bekleniyor

Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) tarafından Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi ile İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı (IIFF 2023) sona erdi.

Alanında Avrupa’nın en büyüğü, dünyanın ise ikinci büyük fuarı olma özelliği taşıyan IIFF 2023’ü bu yıl tam 167 bin 500 kişi ziyaret etti. Ziyaretçi sayısının önceki yıla göre yüzde 25 civarında artması dikkati çekti.

Türk mobilyasını dünya vitrinine çıkaran, ülkenin tüm bölgelerinden mobilya üreticilerinin ve sanayicilerinin yer aldığı uluslararası organizasyona, 1.000’den fazla firma ve 3 binin üzerinde marka katıldı.

Bu yıl 250 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilen fuarda, katılım talebinin yüksek olması nedeniyle 28 salonun yanı sıra çadırlar kuruldu ve üreticiler ziyaretçilerle buluşturuldu. 156 ülkeden yabancı ziyaretçi ve alım heyetinin ağırlandığı fuarda, bu yıl ilk kez yurt dışından markalar da yer aldı.

 

TÜRK ÜRETİCİLERİN GÖZ ALICI TASARIMLARI BÜYÜK BEĞENİ TOPLADI

Türkiye’nin dört bir yanından üretici ve sanayicilerin 3 binden fazla markayla katıldığı fuarda, Türk mobilya ürünleri bir kez daha küresel vitrine çıktı.

Modern ve klasik mobilyalardan oturma gruplarına, çocuk ve genç mobilyalarından yataklara, bahçe mobilyalarından aksesuar ve kumaşlara kadar sektöre dair tüm ürün gruplarının ve aksesuarlarının alıcılarla buluştuğu fuar, Türk mobilyacıların gövde gösterisine sahne oldu.

Son yıllarda dünyanın en çok mobilya ihraç eden ülkeleri arasında 8’inciliğe yükselen ve ürün çeşitliliğinde ABD, Çin ve İtalya’nın ardından 4’üncü ülke konumuna ulaşan Türkiye’nin mobilya tasarımında aldığı yol bir kez daha gözler önüne serildi.

Ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği ve yeni sezona ilişkin trendlerin belirlendiği fuarda, Türk üreticilerin göz alıcı tasarımları büyük beğeni topladı.

3 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT İMZASI

Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nda en çok ilgi gören markalardan birisi de CVK Mobilya oldu. Şirketin salon takımlarından ofis mobilyalarına, koltuk takımlarından yemek ve genç odalarına kadar birbirinden şık ürünleri, modern tasarımlarıyla beğeni topladı.

Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan CVK Mobilya Şirketler Grubu Genel Müdürü Fatih Çevik, kaliteden ödün vermeden ürettikleri şık ve modern tasarımlara sahip mobilyaları fuarda yerli ve yabancı alıcılarla buluşturduklarını söyledi.

Geçen yıl ekonomideki küresel dalgalanmalara ve zorluklara rağmen üretime ve yatırımlarına ara vermeden faaliyetlerini sürdürdüklerini dile getiren Çevik, toplam gelirlerinin yüzde 60’ını ihracattan elde ettiklerini vurguladı.

Çevik, 2023’e yüksek ilgi gören Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nın sağladığı motivasyonla başladıklarını kaydederek, etkinliğe gösterilen yüksek ilginin Türk mobilya sektörünün gücünü gösterdiğini anlattı.

Geçen yıl mobilya sektörünün 2021’e göre yüzde 11,2’lik artışla 4,7 milyar dolarlık ihracata imza attığını ve 200 ülkeye ürün gönderildiğini ifade eden Çevik, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Bu yıl mobilya fuarındaki yabancı ziyaretçi yoğunluğu etkinliğin ihracata yüksek katkı sağlayacağının bir göstergesi. Türk mobilya sektörünün 2023 ihracat hedefi 6 milyar dolar. Fuarda çok yoğun iş birliği anlaşmalarına imza atıldı. Bu imzalar sayesinde 6 milyar dolarlık ihracat hedefine 3 milyar dolarlık katkı sağlanması bekleniyor. Yani yıllık ihracatın yarısının anlaşması bu fuarda yapılıyor.”

ÜRETTİĞİMİZİN YÜZDE 75’İNİ 180 ÜLKEYE SATIYORUZ

Fatih Çevik, fuarda kendi ürünlerinin de yoğun ilgi gördüğünü belirterek, 6 gün boyunca stantlarında yerli ve yabancı binler ziyaretçiyi ağırladıklarını söyledi.

Ürünlerinin ziyaretçiler tarafından büyük beğeni topladığını vurgulayan Çevik, “2023 toplam gelir hedefimiz 10 milyon dolar. Bunun yüzde 75’ini ihracattan elde etmeyi amaçlıyoruz. Hali hazırda 5 kıtada 180 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu pazarlarda derinleşmeyi ve ağırlığımızı artırmayı hedefliyoruz” dedi.