2022 satış rakamları: MMFA, pandemi öncesi satış seviyelerine geri döndü

Münih, 19 Nisan 2023 – MMFA üyelerinin küresel satış rakamları, 2021’e kıyasla 2022’de tüm kategorilerde çok katmanlı döşeme için genel olarak -%14’lük bir düşüş gösteriyor. Bu düşüş eğilimi, iki bölge dışında tüm dünyaya yayıldı: Afrika ve Avustralya/Okyanusya. “Ahşap” kategorisi, 2021’e kıyasla neredeyse %-16 satış düşüşüyle geçen yıl en çok zararı gördü. Polimer ürünler söz konusu olduğunda, kayıp toplam satışların %-13’ünü oluşturuyor.

Raporun devamı için tıklayız. 

Kategori başına hacim

Genel olarak, ahşap kategorisinde düşüş yaygındı, dünya çapında satışlar -%16 azaldı ve 12,8 milyon m² satıldı. Benzer şekilde, 2022’de satılan 91 milyon m² ile polimer ürünlerin satışları -%13 düştü.

LVT esnek klik -%31’lik düşüşle (32 milyon m² satıldı) en çok zarar gören kategori oldu. MMFA üyeleri, -%21’lik bir düşüşü temsil eden 7,3 milyon m² EPC ürünü sattı. Son olarak, en iyi performans gösteren kategori için, SPC ürünlerinin satış hacmi birinci kategori için +%5,5 artarak toplam 51,6 milyon m² satıldı.

Bölge başına hacimler

Tüm polimer ürünlerindeki düşüş Avrupa’da nispeten hafif kaldı. Satışlardaki düşüşe rağmen, en büyük pazarlar 2021’e göre hala aynı. Batı Avrupa, 2021’e göre -%8 düşüşle 49,5 milyon m² satışla hacim açısından ilk bölge olmaya devam ediyor. Almanya (15 milyon m²) 2022’de satılan) ve Fransa (13 milyon m²) MMFA üyelerinin en başarılı olduğu ülkelerdir. Onları 30 milyon m² ile 2021 satış rakamlarına göre -%22 düşüşle ABD izliyor. Buna karşılık, +%20 (976.886 m²) ile Avustralya/Okyanusya ve +%18,5 (775.599 m²) ile Afrika 2022’de büyüme yaşadı.

Avrupa’da, 2022’de 27,3 milyon m² satışla (+%11) SPC kategorisi en başarılı kategori olurken, onu 17 milyon m² satışla LVT (%-27) ve EPC (4,4 milyon m² satış; -%9) takip ediyor.

Ahşap kategorisindeki kayıplar Kuzey Amerika’da -%24 (-36.846 m²) ve hem Batı Avrupa (-2.258.162 m²) hem de Latin Amerika’da (-7.163 m²) -%16’ya kadar yükselirken, Avustralya/Okyanusya 2022’de satılan 7,417 m² ve +%401 ile en yüksek büyüme (2021’e kıyasla +5,938 m²).

MMFA’nın tek pazar şampiyonları

Tüm polimer tıklama ürünleri için ABD, geçen yıl 30,3 milyon m² satışla (2021’e kıyasla -%22) MMFA üyelerinin dünya çapındaki en büyük pazarıydı. Batı Avrupa’da ilk üç ülke Almanya (15 milyon m²; -%10), Fransa (13 milyon m²; -%7) ve İngiltere (4 milyon m²; -%14,5) oldu.

Küresel ölçekte, ABD aynı zamanda toplamda 19,8 milyon m² (%-8) satışla geçen yıl sert tıklama için en büyük pazar olurken, onu Almanya (10 milyon m²; +%2) ve Fransa (7 milyon m²; +%20). Doğu Avrupa pazarına yakından bakıldığında, Polonya (1,3 milyon m²; -%3) ilk sırada yer alırken, onu Çek Cumhuriyeti (750,231 m²; +%37) izliyor.

LVT tıklama satışları söz konusu olduğunda, satış hacmindeki %27’lik düşüşe rağmen Fransa, 5,9 milyon m² satışla Batı Avrupa’da MMFA üyelerinin esnek LVT tıklama ürünleri için en büyük pazarı olmaya devam ediyor. Bunu 4,9 milyon m² (-%27,5) ile Almanya ve 2,3 milyon m²; -%28 ile İngiltere izliyor. Doğu Avrupa’da Rusya Federasyonu, 2022’de LVT klik için en büyük pazardı (647.327 m²; -%29). Kuzey Amerika’da, 2022’de 10,5 milyon m² (-%39) LVT tıklama ürünü satan ABD, hâlâ en büyük pazar konumunda.

Ahşap ürünler için MMFA’nın 2022’deki en büyük pazarları Almanya (8,5 milyon m²; -%16), Avusturya (1,4 milyon m²; -%7) ve Danimarka (434.222 m²; -%29) oldu. Doğu Avrupa’da Çek Cumhuriyeti 413.439 m² satışla (%-4) en büyük pazar oldu.

Satış rakamlarının 2019 seviyelerine gerilemesi ile pandemi, MMF sektörünü açıkça alt üst etti ve 2020 ile 2021 yılları arasında satış hacimlerindeki büyük artışın yapay olduğunu gösteriyor. Tüketicilerin yenileme ve kendin yap çılgınlığı ve distribütörler ve perakendeciler tarafından depolanan hacimlerin artması son yıllarda satış rakamlarını artırdı. Ancak, yüksek lojistik ve hammadde maliyetleri, 2022’de MMFA üyelerinin satışlarını derinden etkiledi. Ayrıca, Ukrayna’daki çatışma ve ardından gelen enerji krizi, MMFA üyelerinin satışlarını büyük ölçüde etkiledi. Bu nedenle, MMF parke satış rakamlarındaki düşüşün devam edip etmeyeceğini veya pazarın yakında normal ritmine dönüp dönmeyeceğini değerlendirmek zor.

-/-

MMFA Hakkında: Çok Katmanlı Modüler Döşeme Derneği, Avrupa’nın önde gelen döşeme üreticilerini ve tedarikçilerini temsil eden bir kuruluştur. Dernek Ekim 2012’de Almanya’nın Münih kentinde yedi Avrupalı döşeme üreticisi tarafından kuruldu. Artık Brüksel dışından yönetiliyor.