Gelir İdaresi Başkanlığı

 

• ekonomik aktiviteleri elektronik ortamda izleme, analiz etme, raporlama ve denetleme,
• kâğıt, defter ve belge kullanımından kaynaklanan maliyetleri azaltma,
• kamu hizmeti kalitesini artırma ve kayıt dışılığı önleme

amaçlarıyla mali belgelerin elektronik ortamda elektronik belge olarak oluşturulmasına, düzenlenmesine, iletilmesine, muhafazasına ve ibrazına ilişkin usul ve esasları içeren tebliğler yayımlamıştır.

Söz konusu bu Tebliğler, tüm tarafların tek kaynaktan bilgilenmelerinin temin edilmesi ve elektronik belge uygulamalarında bütünlüğün sağlanması amacıyla 509 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde birleştirilmiştir.

Bu tebliğ ve 3 Sıra Nolu Elektronik Defter Genel Tebliği ile “e-Belge ve e-Defter” uygulamalarına geçiş zorunluluğuna ilişkin düzenlemeler yapılmıştır.

Bu düzenlemeler kapsamında, 01.01.2020 tarihi itibariyle ve sonrasında mükellef grupları, sektörler ve brüt satış hasılatlarına göre zorunlu olarak e-Belge ve e-Defter uygulamalarına geçmesi gereken mükelleflere ilişkin detaylı tabloya ebelge.gib.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Tabloya ulaşmak için tıklayınız