EPLF üyeleri her şeye rağmen başarılı bir yılı geride bıraktı ve laminat parke sektörü COVID-19’un etkisini atlatarak 2020’de %2,74 oranında büyüme kaydetti

EPLF üyelerinin küresel satış rakamları güçlü bir yıla damga vurdu

EPLF üyeleri her şeye rağmen başarılı bir yılı geride bıraktı ve laminat parke sektörü COVID-19’un etkisini atlatarak 2020’de %2,74 oranında büyüme kaydetti. EPLF üyeleri 2020 yılının özel koşullarına rağmen 459 milyon m²’lik satış rakamlarıyla bir önceki yıla oranla %2,74 oranında büyüme kaydetmeyi başardılar. Salgının zemin kaplama endüstrisini baharda neredeyse durma noktasına getirdiğini düşünen üyeler, küresel satışların hız kazanması ve yılın geri kalanında çok olumlu bir gelişme göstermesi nedeniyle, durgunluğu oldukça hızlı bir şekilde aştılar. Küresel pazarlara bakıldığında, Kuzey Amerika 2019’a göre %22,4’lük büyüme ve 49,1 milyon m² satış ile en büyük artışı kaydetti. Kuzey Amerika’daki satışlardaki büyük artışın ana itici gücü ve aynı zamanda küresel satış rakamlarındaki genel iyileşmenin sebebi, büyük olasılıkla pandemi sırasındaki yenileme ve DIY projelerinin popülerliği oldu.



Toplam satışların 225,7 milyon m²’ye ulaştığı ve 2019’a göre %3,6 artışla Batı Avrupa da olumlu trendlere ev sahipliği yaptı. Almanya, geçen yıl olduğu gibi Avrupa’nın en güçlüsü olarak 52,7 milyon m² (2019 ile karşılaştırıldığında %6,1’lik bir artış) satış gerçekleştirdi. Hem Fransa hem de Büyük Britanya, 37,1 milyon m² döşeme satmasına rağmen, Büyük Britanya’daki büyüme oranı (2019’a kıyasla %13,7 daha fazla) Fransa’dakinden çok daha yüksekti (2019’a kıyasla+ %1,6). İngiltere’ye benzer şekilde, Hollanda’daki satışlar da %13,8 artarak 21,1 milyon m² zemin döşemesine ulaştı. Batı Avrupa’da satışlarda düşüş yaşayan tek büyük ülke İspanya oldu (14,6 milyon m² satıldı ve %12,8 oranında düşüş yaşandı).

Doğu Avrupa’daki satışlar 2019’a göre sabit kaldı (- %0,2 ve 134,8 milyon m² satış). Bölgenin en büyük pazarı Rusya, 46,2 milyon m² parke satışı ile 2020 yılında büyümeye devam etti (2019’a göre %5,6 oranında yükseliş). Polonya’daki satışlar %6,6 (29,0 milyon m² satıldı) azalırken, Ukrayna, Doğu Avrupa’daki ilk üç pazar arasındaki yerini bir önceki yıla göre %1,1 büyüme ile koruyabildi (10,4 milyon m² satıldı). Romanya’daki satışlar %4,9 (9,6 milyon m² satıldı) küçülürken, Macaristan’daki Pazar %11,7 (7,7 milyon m² satıldı) büyüdü.

Kuzey Amerika’da 2019’a göre %22,4 artışla 49,1 milyon m² zemin döşemesi satıldı. ABD pazarı 2019’a göre %28,1’lik büyük bir büyüme (38,1 milyon m² satıldı) yaşarken Kanada satışlarda %6,1 oranında artış (11.0 milyon m² satıldı) kaydetti.

Diğer tüm bölgelerde, EPLF üyeleri satışlarda düşüş bildirdi. Asya, %11,9 (25,1 milyon m² satıldı) ile en büyük düşüşü kaydetti. Latin Amerika’da 14,1 milyon m² (2019’a kıyasla %10,1 oranında düşüş), Avustralya / Okyanusya’da 3,2 milyon m² (2019’a kıyasla %10,7’lik düşüş) ve Afrika’da 4,7 milyon m² satış (%5,6’lik düşüş) gerçekleşti.