Globalde Büyüyen Şirketler – Schattdecor

Schattdecor, 1985’de Almanya’da kurulan 10 yıldır ise Türkiye lokasyonundan dünya çapındaki müşterilerine baskılı veya emprenye edilmiş dekor kağıdı ve bitmiş yüzeylerden oluşan geniş bir ürün portföyü sunan Global bir sanayi kuruluşu. Başlıca müşteri kolları, yonga levha sanayisi ve mobilya endüstrilerinden oluşurken, bu endüstriler aracılığıyla mimarlar, tasarımcılar ve müteahhitler ile de iletişim kuruyor.

Genel Müdür Selçuk Ülger;

“İstanbul sanayi odası (ISO) 2020 verilerine ve sıralamasına göre Türkiye Schattdecor Türkiye’nin ikinci 500 büyük sanayi kuruluşu arasında. Sadece 10 yılda sağlanan bu sonuç çok büyük bir başarı. Pandemi sırasında büyümeye devam etmiş hatta büyümesi hızlanmış bir global şirket olsak da, 2021 yılında bizim de çok büyük zorluklarla karşı karşıya geldiğimizi belirtmemiz lazım. Kısa süreli inişler olsa da istikrarlı çıkışımızı devam ettirdik. Herşeye rağmen, rekorların yılını yaşadık diyebiliriz.”

Genel Müdür Erkan Sürat;

“Pazar artık daha fazla esneklik ve daha çok hız istiyor. Grubumuzun globalde geçtiğimiz yıllardaki büyümesi, müşteri tarafından gelen taleplerin de büyümesini beraberinde getirdi. Farklı lokasyonlarda yeni üretim hatlarını devreye aldık. Diğer gelişmeler ardı ardına planlamaya devam ediyor. Yeni teknolojilere yatırım, kapasite artırımı, sürdürülebilir ürün çeşitliliğinin arttırılması, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı ve dijitalleşme bunların en başında geliyor.”

Genel Müdür Selçuk Ülger;

“Global büyüme ivmesini arttırma ve ürün gamımızı da genişletme hedefi ile, mobilya endüstrisi için PET bazlı sürdürülebilir düz lake laminat yüzeyler üreten ve işleyen yine Alman bazlı Fine Decor firmasından %50 hisse satın aldık.  Schattdecor, bu sayede müşterilerine mobilya yüzeyleri için çevre dostu alternatif malzemeler olan monokrom ve baskılı Pet filmler sunacak.Fineflex adıyla pazara sunulacak ürün, PET bazlı, çevre dostu, formaldehit içermeyen termoplastiklerden oluşan bir ürün. Sürdürülebilir ürünler gelecekte de önceliğimiz olmaya devam edecek.”

Pazarlama ve Tasarım Müdürü Begüm Çalı Özdemir;

“Yabancı sermayeli bir Alman şirketi olarak,Türkiye iç satış ve ihracat hedeflerini gerçekleştirmek için en yoğun çalışmalarımız lokal veya internasyonel tasarım ve pazarlama faaliyetlerimizi çeşitlendirerek hızlandırma yönünde. 2022 ve sonrası için pandemi ile ilgili kısıtlamaların azalmasını umut ile beklerken, planlarımızı son hız geliştirmeye devam ediyoruz.”