EPLF üyelerinin satışları 2021’de %5,3 artış gösterdi

EPLF üyeleri, inovasyon ve sürdürülebilirliğe odaklanmaları sayesinde art arda ikinci yıldır gelişmeye devam ettiler

2021’de EPLF üyelerinin satış büyümesi 2020’ye göre +%5,3 artışla devam etti ve toplam 483,4 milyon m² zemin satışı gerçekleşti. Üyeler 2019’a kıyasla +%2,7 büyüme kaydederek 2020’de tüketicinin kendin yap ve iç tasarım çılgınlığından faydalanmıştı. Hammadde teminindeki zorluklara ve tedarik zincirlerindeki aksaklıklara rağmen, üyeler olağanüstü bir dayanıklılık sergilediler. Küresel pazarlara bakıldığında, Latin Amerika 2021’de 2020’ye göre +%61,5 ve 22,8 milyon m² zemin satışı ile en büyük büyümeye tanık oldu.

Batı Avrupa’daki satışlar 2021’de 2020’ye göre +%2,59 artışla 231,5 milyon m²’ye ulaştı. Önceki yıllara göre Almanya, 2021’de 2020’ye kıyasla -%6,12düşüşe rağmen 49,4 milyon m² satışla en istikrarlı pazar olmaya devam ediyor. En güçlü ikinci Pazar olan Fransa, 2021’de toplam 42 milyon m² satışla 2020’ye göre +%13,30 büyüdü. Büyük Britanya, 2020’ye kıyasla -%5,72 düşüşe rağmen 34,6 milyon m² satışla üçüncü sırada yer alıyor.

Doğu Avrupa’da en büyük pazar olan Rusya, geçen yıla göre +%16,24 ile büyümeye devam etti ve toplam 53,6 milyon m² parke satıldı. Polonya, 30 milyon m² satışla ikinci sırada geliyor (2020’ye kıyasla +%3,64). Romanya, 2020’ye kıyasla +%3,14 büyüme ve 9,8 milyon m² zemin kaplama satışı ile bu yıl Ukrayna’nın önünde üçüncü sırada yer alıyor. Bu arada Ukrayna’daki satışlar %-18,63 azaldı (8,4 milyon m² satıldı). Gürcistan, 2020 yılına göre %37,74 ile bölgede en büyük artışı yaşayan ülke oldu.

2021’de Kuzey Amerika satışlarında düşüş yaşadı, ABD 2020’ye göre -%21,46’ya tanık oldu. Kanada ise %16,80 satış ve 12,8 milyon m² zemin satışı ile büyümesini sürdürdü. 2020’nin aksine, Latin Amerika, Asya ve Avustralya/Okyanusya’da bu yıl satışlarda artış görüldü ve her bölge sırasıyla +%61,58, +%30,45 ve +%12,78 kaydetti. Son olarak, diğer tüm ülkeler, 2020’ye kıyasla satışlarında -%22,59’luk bir düşüş bildirdi (ve 1,81 milyon m² döşeme satıldı).

Dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler, toplumlarımızın karşı karşıya olduğu sürdürülebilirlik zorluklarının giderek daha fazla farkındalar. Laminat ürünler, en yenilenebilir kaynağımız olan ahşaptan yapılıyor ve EPLF üyeleri de karbon ayak izlerini azaltıp ahşap tedariklerini çevre dostu bir şekilde yöneterek, günümüzün küresel zorluklarının üstesinden gelinmesine olumlu katkıda bulunuyorlar.